Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Aanschaf D70 in comb. met andere objectieven.

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Aanschaf D70 in comb. met andere objectieven.

    Beste mensen.

    Ik ga binnenkort een nieuwe Nikon D70 aanschaffen, zonder lens.
    Ik wil een tamron lens ( 28-200 mm ) gebruiken van mijn annaloog toestel, die volgens de verkoper ( Tuytens Brugge ) geen enkel probleem mag zijn.
    Zijn er mensen die ervaring hebben met zulke lensen of lensen niet van Nikon op de nikon D70 en wat zijn de zwakke punten ?.
    Ik heb vernomen dat er problemen kunnen voorkomen met scherpte en mogelijk beschadiging van het toestel zelf.
    Graag enkele reactie alvorens mijn aanschaf.

    groeten

    dromer


    EDIT door de moderator: Wakker worden, dromer! Deze topic hoort niet thuis in het Software-forum. Ik verplaats deze naar Camera's en Accessoires.

    Willy

  • #2
    De mijne die ik vroeger op F50 gebruikte (AF LD 1:3.8-4.5 2de versie, ik denk dat we tegenwoordig aan de 4de versie zijn) werkt perfect al zal hij op termijn vervangen worden....

    Jo.
    A common mistake that people make when trying to design something completely foolproof is to underestimate the ingenuity of complete fools.
    Nikon stuff

    Comment


    • #3
      Hoi

      Nu weet je waarom ik de nick dromer gebruik

      dromer

      Comment


      • #4
        Hoi dromer,

        je zal zeker de tamron 28-200mm kunnen gebruiken op je D70 als deze voor Nikon was natuurlijk...

        Wel raad ik je aan om zeker eens naar de 18-70 & D70 kit te kijken omdat je met de 28-200 naar een 42-300 gaat op de D70 en dus zeker groothoek mist.

        Kijk ook eens wat meer rond dan in Tuytens Brugge, heb daar zelf niet zo'n goede ervaringen mee. Zeker als het om correcte info ging... Actionshop Roeselare vond ik een stuk beter bv... alsook Actionshop in Oostende in de hoofdstraat...

        Wat je zeker dient te doen is je lens meenemen naar de winkel en vragen om deze te proberen op een D70 body. Als de winkel een beetje service geeft kunnen ze hier niets op tegen hebben.

        groeten,

        Nick
        Nikon D300 & een beetje glas...
        Iets kleiners als carry everywhere

        Comment


        • #5
          Hoi dromer,

          Ikzelf ben mij ook op alle wijze aan het informeren en heb nog niks gelezen van enige beschadigingen met die combinatie en ik heb onderandere deze vraag gesteld aan Nikon België
          "Ik heb nu een F50 met de Tamron 28-200 en 200-400 lenzen, ik weet al wel dat de D70 hier mee overweg kan en dat er een vergrotingsfactor van 1,5 optreed maar wat ik mij afvraag of deze combinatie ideaal is voor bvb fotografie van Burgerluchtvaart (het spotten op Schiphol, Zaventem, ...) en het fotograferen van Autosport (24u van Zolder en Spa-Francochamps, rally's, ...)."

          En heb dit antwoord gekregen:
          "De opgegeven objectieven kan u perfect gebruiken in combinatie met de D70 en ze zijn zeker geschikt om de opgegeven onderwerpen te fotograferen."

          Groeten Nismo
          Panasonic LUMIX DMC-FZ2000

          Comment


          • #6
            ik heb de D70, en gebruik die in combinatie met tamron 28-200mm.
            alles werkt hier naar wens.
            dit weekend nog naar de rally geweest in ieper. mooie pics dervan.
            werk ook nog met 2 oudere lenzen van Nikon zelf. geen problemen.
            www.loft6.be

            Comment


            • #7
              Zelf heb ik ook de D70 en ik gebruik de Nikkor lens 28-200 en de Tamron 200-400mm en ben van beiden uiterst tevreden. Natuurlijk hoe lichtgevoeliger de lens is hoe beter . . .

              Voorlopig dus geen problemen !
              My site : http://www.photografie.be

              Comment


              • #8
                <font face="Comic Sans MS"></font id="Comic Sans MS">Is het niet het voordeligst de lens 18-70 bij te koepn als set ? Deze kost los toch stuuken meer en is speciaal ontworpen voor de D70 ? Ben trouwens ook van plan er te kopen de komende weken ( maanden )
                groetjes, Bobke
                ________________________

                Comment


                • #9
                  Originally posted by Rockin_Bobke
                  <font face="Comic Sans MS"></font id="Comic Sans MS">Is het niet het voordeligst de lens 18-70 bij te kopen als set ? Deze kost los toch stukken meer en is speciaal ontworpen voor de D70 ?
                  Dat is zeker waar, en je hebt meteen een bruikbare groothoek....
                  Canon 10D, glass, flashes & extra's
                  Fuji S602Z & extra's
                  www.CooMa.be BD0176BE

                  Comment

                  Working...
                  X