Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

[HELP] Meer-daagse trip naar Lissabon

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • [HELP] Meer-daagse trip naar Lissabon

    Om het even kort te houden. Ik zoek hulp, info, reistips over Lissabon.
    1) Plaatsen waar men goed en niet te duur een warme maaltijd kan nuttigen. We verblijven nabij het centrum (Praça Dom Pedro Iv 42-43)
    2) Welke plaatsen moeten we zeker bezoeken. Hiermee bedoel ik gebouwen , musea, kerken waar we binnen kunnen
    3) Nuttige tips over welke wandelpaden, straten we best doen.

    Ik heb ergens gelezen dat er een boottocht bestaat (ongeveer 4 uur) waarbij de Taag wordt afgevaren tot in de Middellandse Zee. Is dit een aanrader.

    Merk op: we zijn in de mogelijkheid om daar ongeveer 10 dagen te verblijven en dat wensen we ook zo in te vullen. DUs we kunnen zeker op diverse plaatsen ruim tijd nemen.

    Iemand nuttige en leuke informatie ?

    Dank
    https://www.fotospotter.be
    Je suis content d’être heureux

  • #2
    Re: [HELP] Meer-daagse trip naar Lissabon

    Hoi Wim,

    we zijn een paar weken geleden 5 dagen geweest en waren zeer onder de indruk van de vriendelijkheid van de Portugezen.
    Er is heel veel te zien, je kunt er goed en niet te duur eten en drinken.

    Een paar (van de vele) dingen die wij mooi vonden;
    - Mosteiro dos Jerónimos, schitterende kloostergang met kerk
    - Torre Belem, de oude verdedigingstoren
    - Elevador de Santa Justa, een oude lift van een leerling van Eiffel
    - Almafa, oude wijk met veel smalle straatjes en dé plek om de Fado te bezoeken
    - Barrio Alto, staat vol met bars, cafees en restaurantjes
    - Kathedraal Sé, van buiten niet zo, maar mooi van binnen
    - Castelo de São Jorge, het oude kasteel met een mooi uitzicht over Lissabon
    - Museu Nacional do Azulejo, museum over de Portugese tegel, met de mooiste kerk die ikzelf ooit heb gezien.
    - Igreja do Carmo, oude overblijfselen van kerk, met museum
    - Portas del Sol, plein met mooi uitzicht over Almafa
    - Igreja De São Vicente De Fora, mooi klooster
    - Een ritje met tram 28, zeer druk maar wel een belevenis.

    Koop een 24 uurs kaart voor bus, metro en tram. Ca. 6,00 per persoon en werkt perfect.
    Er is ook iets van een Card Lisboa, kan ik niets over zeggen hebben wij niet gebruikt, maar kan misschien voordeliger zijn.

    Je hoeft je in ieder geval niet te vervelen in Lissabon

    Veel plezier
    NIKON D90 | Sigma 17-50 f2.8 OS | Nikkor 50 f1.8 | Sigma AF 70-300 APO Super Macro II | Nikon MB-D80 |Nikon SB600| Sony DSC-HX60V | MeFoto A1350 | http://www.parijsmijnstad.nl

    Comment


    • #3
      Re: [HELP] Meer-daagse trip naar Lissabon

      Hallo Wim,

      Een dagtrip naar Sintra. Je kunt de trein nemen in Lissabon. Het ligt op ca 30 km van de stad. Is zeker de moeite waard om te doen en zeker te overwegen als je er 10 dagen bent.
      Het ligt idyllisch in het Sintra-gebergte bij het Sintra-Cascais Natural Park. De grootste bezienswaardigheden zijn: Quinta da Regaleira is indrukwekkend, zeker ook de bijbehorende tuinen. Het beroemde Pena Paleis (Palácio da Pena) dat uit de 19e eeuw stamt.
      Alsook het Castelo dos Mouros (Moors kasteel). Ook het zomerpaleis van de koningen, het Palácio Nacional de Sintra midden in het dorpje. Hou er rekening mee dat Sintra UNESCO-werelderfgoed is en (mede daarom) erg populair is bij dagjesmensen. Ga dus niet in het weekend en probeer hier vroeg op de dag aan te komen.

      Patrick

      Comment


      • #4
        Re: [HELP] Meer-daagse trip naar Lissabon

        De dingen die Chris hierboven gezet heeft zijn inderdaad toppers.
        Mijn voorkeuren:
        - Belem
        - Elevador de Santa Justa
        - Almafa
        - Castelo de São Jorge

        Het is al te lang geleden voor mij om je adresjes te kunnen geven maar dit viel in het algemeen heel goed mee van prijzen voor het eten.
        Zeker vis- en schaaldiergerechten zijn super.

        De Taag afvaren tot de Middellandse Zee ken ik niet en ik vermoed dat je Atlantische Oceaan bedoelt
        Wij hebben toen wel een ferry genomen naar de andere kant om daar een trein te nemen richting Algarve en het station om naar het zuiden te rijden ligt aan de andere kant van de Taag.

        Wat ook de moeite is en niet ver van Lissabon is Sintra met enkele mooie paleizen.
        Misschien kun je hiervoor best een auto huren. Wij hebben toen een taxi genomen maar hebben heel lang moeten wachten vooraleer we weer een taxi terug naar Lissabon kregen.


        mvg

        Steven
        1DMkII/IV + 40D + Glas + Light + Storage

        Comment


        • #5
          Re: [HELP] Meer-daagse trip naar Lissabon

          Naar Sintra kun je ook zeer goedkoop met de trein.
          Vanaf bijvoorbeeld station Rossio (centrum Lissabon) gaat elke 20 minuten een trein naar Sintra.
          De rit duurt, met alle tussenstops (o.a. Belem), ongeveer 40 minuten.
          Kaartje zal rond de € 5,00 kosten voor een retourtje.

          Van treinstation Sintra moet je ongeveer 10 minuten lopen naar het centrum.
          Er is ook een Tourist Bus vanaf station Sintra, lijn 434, die gaat langs meerdere bezienswaardigheden.
          NIKON D90 | Sigma 17-50 f2.8 OS | Nikkor 50 f1.8 | Sigma AF 70-300 APO Super Macro II | Nikon MB-D80 |Nikon SB600| Sony DSC-HX60V | MeFoto A1350 | http://www.parijsmijnstad.nl

          Comment


          • #6
            Re: [HELP] Meer-daagse trip naar Lissabon

            De meeste zaken zijn al vermeld: Belem-toren, jeronimos-klooster en de elevador zijn mijn favorieten.

            En als je graag moderne architectuur fotografeert, moet je zeker ook Parque das Nacoes bezoeken.
            Nikon Df

            Comment

            Working...
            X