Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Dat gaat mijn petje te boven.

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Dat gaat mijn petje te boven.

    In mijn auto zitten dagrijlichtjes, gewoon ingebouwd in de mistlichten.

    Omdat dat nogal geel licht geeft, heb ik daar gisteren led lampen in geplugd, 6000 Kelvin

    met bevestiging Type P13W dus zonder massa en met twee draads aansluiting, deze mag je ompolen dus geen + en -

    maar nu komt het, toen ik gisteren wegreed ging plots de ingebouwde gps aan het zoeken naar satelieten,

    route berekenen, geen probleem, maar het ding ziet geen satelieten.

    De dagrijlampen branden normaal, lampen terug gewisseld met de gloeilampen, en de gps werkt terug normaal.

    zou het kunnen dat er in die leds een of ander omvormertje zit dat de gps ontvangst verstoort ?

    Zijn nogthans led lampen geschikt voor auto's voorzien van cambus.

  • #2
    Re: Dat gaat mijn petje te boven.

    De meeste led drivers zijn schakelende voedingen, en die kunnen stoorsignalen veroorzaken.
    Als ze gewoon een weerstandje gebruiken om de spanning te verlagen, dan wordt de boel veel te warm.
    En met een goede driver kunnen ze voor een vrij constante lichtsterkte zorgen.
    http://barthuysmans.smugmug.com/
    BD0338BE

    Comment


    • #3
      Re: Dat gaat mijn petje te boven.

      Oorspronkelijk geplaatst door Black B@ndit Bekijk bericht
      De meeste led drivers zijn schakelende voedingen, en die kunnen stoorsignalen veroorzaken.
      De meeste LED's zijn een ramp op RF gebied maar om 1200 en 1500 MHz zodanig te storen dat er geen ontvangst meer is...

      Misschien eens testen met een hand GPS of auto GPS waar je de signalen kan zien en dan de lichten eens aan/af zetten.
      bye, Maurice
      https://on4bam.com/
      Nikon D7500

      Comment


      • #4
        Re: Dat gaat mijn petje te boven.

        Oorspronkelijk geplaatst door on4bam Bekijk bericht
        De meeste LED's zijn een ramp op RF gebied maar om 1200 en 1500 MHz zodanig te storen dat er geen ontvangst meer is...

        Misschien eens testen met een hand GPS of auto GPS waar je de signalen kan zien en dan de lichten eens aan/af zetten.
        Dat ik zover niet gedacht heb Maurice, normaal kan je die lichten niet afzetten, maar had ik zover gedacht mijn groot licht op te zetten, dan gaat de dagrijverlichting wel uit.

        Comment


        • #5
          Re: Dat gaat mijn petje te boven.

          Oorspronkelijk geplaatst door demeyereg Bekijk bericht
          Dat ik zover niet gedacht heb Maurice, normaal kan je die lichten niet afzetten
          Blijven die ALTIJD aan? (ook als het contact af staat )
          Ik bedoel natuurlijk dat je een losse GPS kan gebruiken in je auto en eens die een lock heeft op de sats zet je je contact aan, als je dan de ontvangst van de sats verliest weet je wat de oorzaak is.
          bye, Maurice
          https://on4bam.com/
          Nikon D7500

          Comment


          • #6
            Re: Dat gaat mijn petje te boven.

            @ demeyereg
            Als je geen losse GPS hebt mag je er hier eentje lenen. Hier is : Brugge, als dat niet te ver is. Of een plaats afspreken.
            " In de fysica kun je niet bewijzen dat een theorie juist is. Je kunt alleen aantonen dat ze fout is. " (Céline Broeckaert & Frank Vestraete)

            Comment


            • #7
              Re: Dat gaat mijn petje te boven.

              Oorspronkelijk geplaatst door Skitch Bekijk bericht
              @ demeyereg
              Als je geen losse GPS hebt mag je er hier eentje lenen. Hier is : Brugge, als dat niet te ver is. Of een plaats afspreken.
              Bedankt voor je aanbod Skitch, maar ik heb hier verschillende mogelijkheden, heb nog ergens iets van Garmin liggen en ook mijn Iphone
              heeft dat.
              Die led lampen zijn heel eigenaardige dingen, heb er deze morgen eentje open gezaagd, daar steekt buiten 18 cree kleine leds niets in,
              en toch speelt het geen rol hoe je deze aansluit, + en - wisselen of AC, speelt allemaal geen rol, die dingen branden gewoon met wat je er op steekt.
              Nergens geen driver of weerstand of condensator te bespeuren, wel heeft iedere led zes smd pootjes. nu versta ik er nog minder van....
              De gewone dagrijverlichting trekt 1,1 Amp bij 12 volt, die leds amper 0,2 Amp en helder wit licht.

              Maar wat het verband kan zijn tussen de ontvangst van mijn gps en die led lampen, dat begrijp ik niet.
              Last edited by Guest42; 25 april 2014, 13:08.

              Comment


              • #8
                Re: Dat gaat mijn petje te boven.

                Oorspronkelijk geplaatst door on4bam Bekijk bericht
                Blijven die ALTIJD aan? (ook als het contact af staat )
                Ik bedoel natuurlijk dat je een losse GPS kan gebruiken in je auto en eens die een lock heeft op de sats zet je je contact aan, als je dan de ontvangst van de sats verliest weet je wat de oorzaak is.
                Zo is het inderdaad Maurice, als ik mijn contact aan zet zonder dat de lampen branden start de gps correct op, en toont mijn positie,
                als ik dan de auto start ook geen probleem, pas als ik ga rijden volgt hij na een paar km niet meer en vallen de sats een voor een weg,
                de positie blijft dan gewoon hangen, steek ik er gewoon mijn gloeilampjes terug in, dan geen enkel probleem.
                Ik heb in mijn ganse leven reeds veel gezien (altijd bij Philips technieker geweest) maar dat versta ik nu echt niet.
                Ik heb die lampjes reeds op mijn scoop gezet met een serieweerstand enz, maar niets te meten, daar heb ik geen verklaring voor......

                Comment

                Working...
                X