Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Sigma 80-400 OS. iemand ervaring?

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Sigma 80-400 OS. iemand ervaring?

    Heeft er iemand al ervaring met deze lens?? Ik ben aan het twijfelen om deze te kopen. Het voordeel bij deze is dat ze een image stabiliser heeft. Bij Top-foto is ze momneteel ook in aanbieding.

    thx
    W@nnes

  • #2
    Beeldkwaliteit is zondermeer goed. Ze komt zelfs aardig in de buurt van de 100-400 van Canon.
    Jammergenoeg heeft deze Sigma geen HSM, dit betekent dus dat ze wat trager focust (van vb. de 100-400 met USM). Dat is echter niet voor iedereen een beperking, het hangt vooral af van het soort foto's je met de lens wil gaan nemen.

    Met de prijs zoals ze nu bij Top-fot staat is het wel een heel aantrekkelijke lens!!

    Volgens mij is er iemand op BD die de lens heeft, maar ik weet niet meer wie in in combinatie met welke camera...
    Canon 10D, glass, flashes & extra's
    Fuji S602Z & extra's
    www.CooMa.be BD0176BE

    Comment


    • #3
      Ik heb deze lens en ik ben er zeer tevreden over. Jammer genoeg heb ik niet echt meer de tijd om nog voorbeeldfoto's te posten, maar zoek eens op het forum naar mijn posts en je zult er wel tegenkomen! Ik neem deze lens zeer binnenkort mee op reis naar Afrika!
      Als je specifieke vragen heb, mag je ze altijd posten/mailen, ik zal proberen ze toch nog te beantwoorden (als ik het antwoord kan geven natuurlijk )

      En die prijs is mooi, amaai! Ik heb nog 100 euro meer betaald bij foto konijnenberg (twee maanden geleden)

      Comment


      • #4
        Hier staat er meer over http://www.dutchphotozone.com/viewtopic.php?t=8246
        Canon 1Ds MKII, EF 14mm f/2.8, EF 24mm f/1.4L USM, EF 35mm f/1.4L USM, EF 50mm f/1.4 USM, EF 85mm f/1.2L, EF 135 f/2L, EF 200mm f/2.8, Gitzo 1127 & Kirk BH1 & Leica Digilux 2

        Comment


        • #5
          Niet echt reclame voor de lens zou ik zeggen...
          Zijn er al anderen die hem in het bezit hebben?

          Comment


          • #6
            Gebruikservaring heb ik niet, maar ik heb er enorm veel over gelezen een aantal maand geleden, toen ik nog op zoek was naar een tele-lens. De 80-400 ging mijn lens worden! En dat wist ik nog vóór ze uit was!

            Helaas pindakaas...

            De lens was al een tijdje beschikbaar elders voor ze hier op de markt kwam. Dus heb ik met gemak de fora op het internet kunnen volgen. Daaruit kwam volgende conclusie;

            -Groot pluspunt: scherpte: gelijk aan de Canon 100-400 IS L. Aan de tele-end zelfs nog ietsje beter!
            -Groot minpunt: geen HSM. Focussen gaat veel trager. Nu moet je weten; veel fotografen hebben een snelle focus nodig op hun telelens. Een vliegtuigspotter heeft het nodig op de airshows, een natuurfotograaf voor vogels in de vlucht, sportfotografen voor rennende mensen of voorbijzoevende voertuigen, enz... jk (die naar Afrika trekt, zie hierboven) zal de lens goed kunnen gebruiken voor dieren die stilzitten. Echter, een cheetah die een prooi najaagt, dat mag hij vergeten.

            Omdat hij geen HSM/USM heeft beschouwen velen deze lens als "een gemiste kans om Canon naar de kroon te steken, en veel klanten af te snoepen".

            Ikzelf koos uiteindelijk voor een tweedehands 35-350 L. Ik mis enkel de IS (was het gewoon op de Canon 38-380 lens van mijn Olympus UZI). Toegegeven; de 80-400 heeft wél IS (allee, OS) maar die is natuurlijk pas bruikbaar als je een focus hebt hee?! First things first...
            http://www.theafricabug.com

            Comment


            • #7
              ... en nog ter info: insiders beweren dat de lens geen HSM bevat omdat deze technologie nie "compatible" zou zijn met de OS-technologie. Sigma heeft dus nog wat in te halen wat betreft lens-technologie...
              http://www.theafricabug.com

              Comment


              • #8
                Denk dat het meer een prijskwestie is. Om enigzins met Canon en Nikon (80-400VR, ook geen AFS) te kunnen wedijveren hebben ze keuzes moeten maken. Was wellicht een optie geweest om m met en zonder HSM (of OS) te leveren, evenals de 70-200 van Canon (IS-Non IS).
                Canon 1Ds MKII, EF 14mm f/2.8, EF 24mm f/1.4L USM, EF 35mm f/1.4L USM, EF 50mm f/1.4 USM, EF 85mm f/1.2L, EF 135 f/2L, EF 200mm f/2.8, Gitzo 1127 & Kirk BH1 & Leica Digilux 2

                Comment


                • #9
                  Is een valabel alternatief dan niet de 100-300 mm F4 van sigma, al dan niet met teleconvertor.
                  Deze begint dan wel op een langere focaal maar heb wel al goeie kritieken gelezen over deze lens.
                  Voor mij is dit in ieder geval een optie ipv de 80-400 of de 50-500, weliswaar zonder OS of IS of whatever : first things first zoals Jochen al zei.
                  Bijkomend voordeel van deze lens is dat deze niet van lengte veranderd in functie van de focaal, als ik het goed voorheb.

                  Jo.

                  Originally posted by cvaniperen
                  Denk dat het meer een prijskwestie is. Om enigzins met Canon en Nikon (80-400VR, ook geen AFS) te kunnen wedijveren hebben ze keuzes moeten maken. Was wellicht een optie geweest om m met en zonder HSM (of OS) te leveren, evenals de 70-200 van Canon (IS-Non IS).
                  A common mistake that people make when trying to design something completely foolproof is to underestimate the ingenuity of complete fools.
                  Nikon stuff

                  Comment


                  • #10
                    Dirtyharry heeft nen 100-300 op zijn D70 zitten. Ik weet niet of hij een 80-400 heeft geprobeerd...

                    De 100-300 was óók een van mijn potentiële kanshebbers. Had ik iets minder budget gehad, en had ik die 2e hands 35-350 niet op de kop kunnen tikken, dan had ik waarschijnlijk deze lens gekocht.
                    http://www.theafricabug.com

                    Comment


                    • #11
                      Euh jochen, dat die lens te traag zou zijn om vliegtuigen te spotten en om bewegende dieren te fotograferen, dat je daar hsm of afs voor nodig hebt.... Ik heb momenteel mijn 70-300, die ook geen afs is, maar om vogels vliegend en vliegtuigen tegen 1000/uur te fotograferen, is deze meer dan voldoende snel..... 't is daarom dat ik nog altijd over de sigma tegenhanger de 80-400vr zit te twijfelen... Maar hsm nodig om vliegtuigen te fotograferen..... naaa, spijtig van het slechte weer zondag, 'k had hier anders wel wat laten zien van koksijde.
                      To make your dreams come true, wake up

                      Comment


                      • #12
                        Ik heb ze besteld bij Top-foto. Zaterdag ga ik ze halen.
                        Ik denk dat er een foutje staat op zijn website. Bij de lens staat OS HSM Ik heb bij Sigma gekeken en daar staat het er niet bij.

                        Ik zal er eens mee spelen en jullie op de hoogte houden van het resultaat.

                        W@nnes

                        Comment


                        • #13
                          allez, toch nog wa commentaar gevonden op een ander forum.



                          Maakt misschien niets meer uit maar toch.

                          Jo.


                          Originally posted by wannes
                          Ik heb ze besteld bij Top-foto. Zaterdag ga ik ze halen.
                          Ik denk dat er een foutje staat op zijn website. Bij de lens staat OS HSM Ik heb bij Sigma gekeken en daar staat het er niet bij.

                          Ik zal er eens mee spelen en jullie op de hoogte houden van het resultaat.


                          A common mistake that people make when trying to design something completely foolproof is to underestimate the ingenuity of complete fools.
                          Nikon stuff

                          Comment


                          • #14
                            Originally posted by wannes
                            Ik heb ze besteld bij Top-foto. Zaterdag ga ik ze halen.
                            Ik denk dat er een foutje staat op zijn website. Bij de lens staat OS HSM Ik heb bij Sigma gekeken en daar staat het er niet bij.

                            Ik zal er eens mee spelen en jullie op de hoogte houden van het resultaat.


                            Da's inderdaad een foutje. ...een foutje dat we nóg meer hebben gezien. Moedwillig? Wie gaat het zeggen...
                            http://www.theafricabug.com

                            Comment


                            • #15
                              Ik heb ook de 100-300 f4 van Sigma. Prima lens, ligt lekker in de hand. Redelijk snelle AF, soepele zoomring. Enige nadeel is de ietwat drukke bokeh van de lens. De scherpte bij gebruik van converter is zeer goed te noemen (1.4x).

                              Comment

                              Working...
                              X