Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Digitale Nikon F4

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Digitale Nikon F4

    Reeds 27 jaar geleden maakten ze DEZE digitale camera bij Nikon.

  • #2
    Re: Digitale Nikon F4

    Oorspronkelijk geplaatst door demeyereg Bekijk bericht
    Reeds 27 jaar geleden maakten ze DEZE digitale camera bij Nikon.
    Denk dat het in de film "Stepmom" is dat Julia Roberts deze camera een keer hanteert, als modefotografe.


    Walter
    D850

    Comment


    • #3
      Re: Digitale Nikon F4

      Oorspronkelijk geplaatst door demeyereg Bekijk bericht
      Reeds 27 jaar geleden maakten ze DEZE digitale camera bij Nikon.
      Wow fantastisch die nikon geschiedenis, denk niet dat je ergens die camera kunt vinden als verzamelaar, en moest het wel zijn dan kost die waarschijnlijk armen en benen....
      "I've said it before and I'll say it again. Life moves pretty fast. If you dont stop to look around once in a while, you could miss it."

      Comment


      • #4
        Re: Digitale Nikon F4

        Oorspronkelijk geplaatst door Reservoir_Dog Bekijk bericht
        Wow fantastisch die nikon geschiedenis, denk niet dat je ergens die camera kunt vinden als verzamelaar, en moest het wel zijn dan kost die waarschijnlijk armen en benen....
        Waarschijnlijk zal dat een dure digitale verzamel camera zijn, als je er als aan kan komen, hier al gelukkig met de analoge versie.



        Comment


        • #5
          Re: Digitale Nikon F4

          De F4 voor modaal gebruik had een sluiter tot 1/8000, de Nasa versie tot 1/2000. Een detail maar dus geen leugen, dit is de NASA-versie
          Dat is het verschil, dat vierkantemaatglas ook die je via een speciale zoeker kan zien vanop afstand. (Ruimtehelm is geen bril)
          Ik kan persoonlijk getuigen dat ik die in handen heb gehad met dank aan Geert, ik heb het vierkante maatglas met eigen ogen gezien en meer nog : er door gekeken. Raar gevoel.
          Ik weet wel 100% zeker dat er een NASA model is met 1/750 als sluiterstand en die jij niet in de collectie hebt. En dat weet je zelf ongetwijfeld ook. Is dat geen smet op de verzameling ?

          @Geert nobody's collection is perfect

          En nog iets : die externe zoeker voor die F2 HSS met een doorzichtige spiegel die niet opklapte (die supersnelle F2), daar wil ik nog altijd een verklaring voor.....

          Comment


          • #6
            Re: Digitale Nikon F4

            Oorspronkelijk geplaatst door PaulM Bekijk bericht
            En nog iets : die externe zoeker voor die F2 HSS met een doorzichtige spiegel die niet opklapte (die supersnelle F2), daar wil ik nog altijd een verklaring voor.....
            Het is er wat naar raden Paul, je hebt de documentatie zelf gezien, de optionele zoeker voor dat toestel staat er vermeld, maar niets te lezen waarvoor die eigenlijk dient gebruikt te worden, maar ik denk dat ik het weet.
            Dat toestel is eigenlijk gemaakt om te gebruiken met een 300mm objectief zonder automatisch diafragma, dan blijft het diafragma op de stand staan die je zelf bepaald, en dan zie je bij een klein diafragma bijna niets meer, maar wel beter door een optionele zoeker.
            Dat toestel is speciaal ontworpen geweest voor sportfotografen en zuiver op snelheid (10 bps), op 3,6 seconden een filmpje van 36 is niet min hé.
            Last edited by Guest42; 25 april 2014, 07:19.

            Comment


            • #7
              Re: Digitale Nikon F4

              De geschiedenis van Nikon, ze hebben toch knappe dingen gemaakt.

              Johan

              Comment


              • #8
                Re: Digitale Nikon F4

                Oorspronkelijk geplaatst door Johan G Bekijk bericht
                De geschiedenis van Nikon, ze hebben toch knappe dingen gemaakt.

                Johan
                Indeed

                Dummys http://mir.com.my/rb/photography/har...ants/index.htm

                F2 H http://mir.com.my/rb/photography/har.../f2h/index.htm

                Comment


                • #9
                  Re: Digitale Nikon F4

                  Die F2 met MD heb ik hier ook liggen, maar wel niet in titanium en met maar 1 batterypack. Zalig om dat te horen klikken.
                  Een tijd geleden stond er een nearly new titanium F2H op Ebay. Inschrijven om te mogen bieden, startbedrag 10.000 €

                  Maar ze hebben door de jaren heen idd verdomd knappe dingen gemaakt, veel dingen ook waar geen mens buiten het verzamelaarsmilieu ook maar iets van afweet.

                  Comment

                  Working...
                  X