Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Canon MP-E 65mm f/2.8 (macro)

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Canon MP-E 65mm f/2.8 (macro)

    Ik heb al een paar reviews gelezen over deze lens. Heeft er hier iemand ervaring mee? Ik zou ze willen gebruiken om delen van insecten te fotograferen. Ze moet dus een aannemelijke vergrotingsfactor hebben. Is er eventueel een interessant alternatief voor deze lens? Of is het voor dit specifieke terrein de absolute aanrader? Ik veronderstel dat 999 euro bij cornevaniperen een redelijke prijs is.
    Voeten hoeven de grond niet te raken voor wie in gedachten stapt.

  • #2
    Hallo,

    Neem eens een kijkje hier ... http://frankphillips.com/ ... om deze lens goed te gebruiken heb je een macro flash nodig ... ik heb de combo MP-E65 macro lens en Canon MT-24EX flash ... je bent meer dan welkom eens langs te komen om ze uit te proberen ... de lens is enkel manuele focus ... goed gebruik vergt heel wat oefening ... maar de resultaten zijn subliem ...

    Hier een voorbeeldje van het hoofd van een langpootmug vergroting van ongeveer 3x op een 10D ...



    Groetjes.

    Comment


    • #3
      Via de users review op fredmiranda had ik die link ook al gezien. 't Is eigenlijk vooral daardoor dat ik ben gaan vermoeden dat in dit specifieke terrein van fotografie niet echt andere lenzen beschikbaar zijn. Blijkbaar is het ook niet te doen zonder ring- of twinflits. Althans ben ik nog niemand tegengekomen die de lens zonder flits gebruikt.

      Alvast hartelijk dank voor de info en de illustratie, Froto. Ik ga nog even aanzien vooraleer ik naar het verre Wommersom afzak, maar als 't zover is dan wil ik graag wel eens met je afspreken. Zulk een aankoop is het wel waard om terdege geïnformeerd te zijn.

      Voeten hoeven de grond niet te raken voor wie in gedachten stapt.

      Comment


      • #4
        BD-er Fredericrom heeft ook een MP-E en er al enkele prachtige foto's mee laten zien in showcase. Jammer genoeg staan die foto's niet meer on-line maar op z'n site is een hele pagina prachtige macro's te bewonderen in groot formaat .
        Hombre

        Infected in 1970 by Kodak Instamatic. Today: Canon 7D

        Comment

        Working...
        X