Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Nikon D40: weigert elke dienst

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Nikon D40: weigert elke dienst

    help , gis nog foto's genomen met mijn nikon d40 op auto stand en keuze A stand alles werkte normaal !
    nu vandaag wil ik nog wat oefenen maar mijn nikon weigert om te werken lichtjes branden niet meer in de zoeker
    de ontspan knop ook geen reactie , ik hoor wel mijn lens scherp stellen maar als je dan kijkt in de zoeker sta de foto niet scherp
    baterij is op geladen en geheugen kaart ook ok
    wat kan er gebeurd zijn ??
    weet iemand raad aub

  • #2
    Re: weigert elke dienst

    Hoi,

    zit je lens nog goed op de body?

    Haal ze er anders eens vanaf en monteer ze terug.

    Haal de batterij er een tijdje uit.

    Als dat allemaal niet help....vrees ik het ergste.

    mvg
    nikon D90 Nikon7200 Nikkor 70-300 VRII Nikor18-140VR Tamron 18-270 VC Tamron 17-50/2.8 Tamron 70-200/2.8 Tamron 150-600 nikon sb700

    Comment


    • #3
      Re: weigert elke dienst

      hallo , tja ik heb dat alemaal al gedaan ! maar wat kan de oorzaak zijn ?

      toch bedankt

      Comment


      • #4
        Re: weigert elke dienst

        Ik weet als je bij canon het Focuspunt in all servo zet (scherp stellen op reeds bewegende objecten) dan zie ik ook geen werkende lichtjes meer in de zoeker. Misschien dat dat ook zoiets bij nikon is, maar ik weet niet hoe dat noemt bij Nikon.

        Comment


        • #5
          Re: weigert elke dienst

          Hoi,

          als u met hartenlust met instellingen hebt gespeeld (ook mooi en interessant),
          zoek dan in het menu op hoe je de camera terugzet in de fabrieksinstellingen.
          Misschien heeft u daar iets aan.
          Tenminste... als het het menu nog oproepbaar is.
          Kunt u dat niet, dan is er (vrees ik) iets goed mis.

          Succes.
          Adrie

          Comment


          • #6
            Re: Nikon D40: weigert elke dienst

            Moderator Note: Heb in de titel aangegeven om welk toestel het gaat.
            BD1166BE. CANON camera's (7D, G9), objectieven van 10 t/m 400mm, en Speedlite 580EX II - Manfrotto tripod 190CXPro4 + Markins Q3 -  M1 iMac 24" - 16GB RAM - 2TB SSD (MacOS Sonoma 14.4) - iPhone XR (iOS 17.4) + iPad5 WiFi (iPadOS 16.7.6)

            Comment


            • #7
              Re: Nikon D40: weigert elke dienst

              thanks , voor het antwoord !

              maar ik heb daar ook al voor gekeken ( fabriksinstellingen ) maar vind dat nergens terug in zijn menu
              ik denk ook om hem eens te vervangen , nu heb ik de kans en heb mijn oog laten vallen op een 2deh. nikon D5000 is dat een goed
              toestel ??

              bedankt voor de antwoorden en raad

              ps, waar vind ik dat trouwens terug hoeveel cliks mijn toestel al geeft gehad ? ( ik lees dat overal )
              Last edited by pdjtje; 22 april 2014, 19:15. Reden: vraagje bij

              Comment


              • #8
                Re: Nikon D40: weigert elke dienst

                Oorspronkelijk geplaatst door pdjtje Bekijk bericht
                thanks , voor het antwoord !

                maar ik heb daar ook al voor gekeken ( fabriksinstellingen ) maar vind dat nergens terug in zijn menu
                ik denk ook om hem eens te vervangen , nu heb ik de kans en heb mijn oog laten vallen op een 2deh. nikon D5000 is dat een goed
                toestel ??

                bedankt voor de antwoorden en raad

                ps, waar vind ik dat trouwens terug hoeveel cliks mijn toestel al geeft gehad ? ( ik lees dat overal )
                Bedoel je de D5300?
                Daarvan kan je hier een test bekijken http://www.dpreview.com/reviews/niko...t&ref=mainmenu .
                Tussen die camera en de D40 zitten verschillende generaties, ondertussen zijn de digitale camera's allemaal wel een stuk beter geworden.

                Ik zie net dat het over een tweedehands D5000 gaat http://www.dpreview.com/products/nikon/slrs/nikon_d5000 .
                Het verschil tussen de D40 en de D5000 zal wel wat kleiner zijn, omdat de D5000 ondertussen ook al zo'n 5 jaar geleden op de markt is gekomen.
                Last edited by Black B@ndit; 22 april 2014, 21:11.
                http://barthuysmans.smugmug.com/
                BD0338BE

                Comment


                • #9
                  Re: Nikon D40: weigert elke dienst

                  hallo , ben naar de winkel geweest met mijn nikon en daar zeiden ze mij dat het mij al zekkers 150 € kost om mijn nikon op te sturen om eens na te kijken
                  en een offete te maken voor hem te herstellen ( prijs ) en dan nog eens 65 € om hem mij terug te sturen , fabriks instellingen vonden ze ook niet terug in het
                  menu , vindt dat raar ??
                  ik weet me geen raad meer nu, is het dat nog waard ? ( ze zeiden en denken versleten )
                  wat raden jullie mij aan ?

                  Comment


                  • #10
                    Re: Nikon D40: weigert elke dienst

                    Terug naar fabrieksinstellingen gaat via het Custom Setting menu (symbooltje van een potlood), de optie [R] Reset. Dat zet een heleboel opnamewaarden terug naar de standaardinstelling.

                    Comment


                    • #11
                      Re: Nikon D40: weigert elke dienst

                      Pagina 74 in je handleiding.

                      Comment


                      • #12
                        nikon d40 weigert dienst opgelost !

                        hallo , denk dat ik het gevonden heb wat het probleem is geweest , ik had nog een 2de lens standaard ( 55 - 18 )
                        en nu tot mijn verbazing werk hij terug zoals voordien , ik probeerde gewoon ook eens die lens en het lukte
                        dus was het mijn zoomlens ? nu terug uit kijken naar een nieuwe !

                        alvast bedankt voor de antwoorden !

                        Comment


                        • #13
                          Re: nikon d40 weigert dienst opgelost !

                          Oorspronkelijk geplaatst door pdjtje Bekijk bericht
                          hallo , denk dat ik het gevonden heb wat het probleem is geweest , ik had nog een 2de lens standaard ( 55 - 18 )
                          en nu tot mijn verbazing werk hij terug zoals voordien , ik probeerde gewoon ook eens die lens en het lukte
                          dus was het mijn zoomlens ? nu terug uit kijken naar een nieuwe !

                          alvast bedankt voor de antwoorden !
                          Je maakt daarom een nieuw draadje aan omdat?
                          "I've said it before and I'll say it again. Life moves pretty fast. If you dont stop to look around once in a while, you could miss it."

                          Comment


                          • #14
                            Re: nikon d40 weigert dienst opgelost !

                            Oorspronkelijk geplaatst door Reservoir_Dog Bekijk bericht
                            Je maakt daarom een nieuw draadje aan omdat?
                            Omdat het oude draadje ZEKER MEER dan een halve pagina lager stond.

                            Nou, goed dat je het even kon testen met een andere lens.

                            Comment


                            • #15
                              Re: nikon d40 weigert dienst opgelost !

                              Oorspronkelijk geplaatst door Reservoir_Dog Bekijk bericht
                              Je maakt daarom een nieuw draadje aan omdat?
                              Hij zo blij is dat alles terug werkt, en zijn vreugde met ons wil delen :-)

                              Comment

                              Working...
                              X