Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Watervallen en mooiste ruines/abdijen/kastelen in schotland

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Watervallen en mooiste ruines/abdijen/kastelen in schotland

    Beste

    Zou er iemand tips hebben voor de mooiste Watervallen en mooiste ruines/abdijen/kastelen in schotland??

    zijn al even aan het inplannen voor volgend jaar weekje schotland

    kan je bv. aan Eilean Donan Castle en isle of skye en Sligachan en fairy pools geraken met de auto over een brug, of is dit enkel met veerboot mogelijk?

    thx voor de reacties
    Last edited by svanma; 19 april 2014, 23:07.
    Canon EOS 550D // 15-85mm IS

  • #2
    Re: Watervallen en mooiste ruines/abdijen/kastelen in schotland

    Eilean Donan Castle en Isle of Skye kun je heel makkelijk bereiken zonder ferry! Ben op al die plaatsen geweest, de rest zou ik nog even moeten opzoeken, want al een paar jaar geleden...

    Comment


    • #3
      Re: Watervallen en mooiste ruines/abdijen/kastelen in schotland

      Misschien niet het klassieke kasteel maar deze heeft op mij de grootste indruk gemaakt : Ruins of Old Slains Castle.
      Bram Stoker heeft er zijn inspiratie opgedaan voor zijn Dracula-verhalen.
      Overigens : meest pittoreske dorpje : zonder twijfel : Crovie
      Meest indrukwekkende brug : Carr Bridge (ik heb het destijds niet gewaagd om er over te lopen).

      Het is wel al erg lang geleden dat ik er was.

      Comment


      • #4
        Re: Watervallen en mooiste ruines/abdijen/kastelen in schotland

        Bedankt voor de reacties. het is met een huurauto dat we gaan. hoe zit het dan met de parkings waar je kan staan om een wandeling te maken voor fotografsche bestemmingen?

        Oorspronkelijk geplaatst door PaulM Bekijk bericht
        Misschien niet het klassieke kasteel maar deze heeft op mij de grootste indruk gemaakt : Ruins of Old Slains Castle.
        Bram Stoker heeft er zijn inspiratie opgedaan voor zijn Dracula-verhalen.
        Overigens : meest pittoreske dorpje : zonder twijfel : Crovie
        Meest indrukwekkende brug : Carr Bridge (ik heb het destijds niet gewaagd om er over te lopen).

        Het is wel al erg lang geleden dat ik er was.
        Canon EOS 550D // 15-85mm IS

        Comment


        • #5
          Re: Watervallen en mooiste ruines/abdijen/kastelen in schotland

          Oorspronkelijk geplaatst door svanma Bekijk bericht
          Bedankt voor de reacties. het is met een huurauto dat we gaan. hoe zit het dan met de parkings waar je kan staan om een wandeling te maken voor fotografsche bestemmingen?
          Daar zou ik in Schotland niet erg mee inzitten.

          Comment


          • #6
            Re: Watervallen en mooiste ruines/abdijen/kastelen in schotland

            ah ok want eerste keer schotland dusja en wat zou het best zijn tent (voor op camping en/of wildkamperen) of hotelletjes?

            Oorspronkelijk geplaatst door PaulM Bekijk bericht
            Daar zou ik in Schotland niet erg mee inzitten.
            Canon EOS 550D // 15-85mm IS

            Comment


            • #7
              Re: Watervallen en mooiste ruines/abdijen/kastelen in schotland

              Oorspronkelijk geplaatst door svanma Bekijk bericht
              ah ok want eerste keer schotland dusja en wat zou het best zijn tent (voor op camping en/of wildkamperen) of hotelletjes?
              Tent natuurlijk, maar wel een waterdichte. En niet het kramikkige geval dat wij toen bij hadden. We hebben het geweten.
              Opgepast, wildcamperen is in Schotland niet makkelijk als je de auto niet wil achterlaten.
              Wij gaan ALTIJD wild maar ik ken mijn lievelingslandekes dan ook erg goed. Ik raad campings aan.

              Comment


              • #8
                Re: Watervallen en mooiste ruines/abdijen/kastelen in schotland

                Fairy Pools kun je gemakkelijk met de wagen bereiken, er is een kleine parking, nadien is het effe wandelen, maar zeer zeker de moeite

                Watervallen:
                Skye heeft heelwat knappe watervallen (Bride's veil, Sligichan, Ben Dearg, Kilt Rock,...)
                Reekie Lin bij Kirriemuir
                An Steall Ban, Glen Nevis
                Falls of Measach bij Braemore (niet Braemar!)

                Enjoy!

                Comment


                • #9
                  Re: Watervallen en mooiste ruines/abdijen/kastelen in schotland

                  Bij de Falls of Shin kan je opspringende zalmen bewonderen.

                  Comment


                  • #10
                    Re: Watervallen en mooiste ruines/abdijen/kastelen in schotland

                    Fairy pools ga we zeker ook doen.

                    hoe zit het met toerisme in Mei bij de verschillende hoogtepunten zoals ruines en watervallen? of is het dan redelijk rustig?

                    thx


                    Oorspronkelijk geplaatst door SnEm Bekijk bericht
                    Fairy Pools kun je gemakkelijk met de wagen bereiken, er is een kleine parking, nadien is het effe wandelen, maar zeer zeker de moeite

                    Watervallen:
                    Skye heeft heelwat knappe watervallen (Bride's veil, Sligichan, Ben Dearg, Kilt Rock,...)
                    Reekie Lin bij Kirriemuir
                    An Steall Ban, Glen Nevis
                    Falls of Measach bij Braemore (niet Braemar!)

                    Enjoy!
                    Canon EOS 550D // 15-85mm IS

                    Comment


                    • #11
                      Re: Watervallen en mooiste ruines/abdijen/kastelen in schotland

                      Mei is een ideale periode, het is er nog rustig en dan heb je nog geen midges!
                      Fairy Pools vond ik echt prachtig! ! !

                      Comment


                      • #12
                        Re: Watervallen en mooiste ruines/abdijen/kastelen in schotland

                        Oorspronkelijk geplaatst door SnEm Bekijk bericht
                        Mei is een ideale periode, het is er nog rustig en dan heb je nog geen midges!
                        Fairy Pools vond ik echt prachtig! ! !
                        Ik vond de midges in Schotland best wel meevallen in de zin van : ik heb in het Noorden al veel erger meegemaakt.
                        Maar mei is daarvoor ideaal, misschien zou Juni nog beter zij (lange dagen= lang licht)

                        Comment


                        • #13
                          Re: Watervallen en mooiste ruines/abdijen/kastelen in schotland

                          Voor de midges, alles hangt ervan af van het weer...uit ervaring vermijden we de West Coast tussen juni en eind augustus!

                          Comment


                          • #14
                            Re: Watervallen en mooiste ruines/abdijen/kastelen in schotland

                            Ah ok, de plannning zal ik hier wel nog even vermelden binnenkort.

                            het is voor de eerste keer dat er een echte fotoreis komt dus schotland ideaal
                            Canon EOS 550D // 15-85mm IS

                            Comment


                            • #15
                              Re: Watervallen en mooiste ruines/abdijen/kastelen in schotland

                              Stein Inn de gezelligste pub van Skye! En een prachtige locatie, vlak aan Loch Bay, het eten is er ook heerlijk!
                              En als je goed kijkt kun je er een koppel zeearenden spotten!

                              Comment

                              Working...
                              X