Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

foto- of videocamera - streaming - tethering - brainstorm mogelijkheden advies?

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • foto- of videocamera - streaming - tethering - brainstorm mogelijkheden advies?

    Ik had het moeilijk een juiste keuze te maken waar dit topic te plaatsen. Indien dit verkeerd staat gelieve mij te excuseren en graag topic verplaatsen dan.
    Tevens besef ik dat dit topic behoorlijk breed gaat. Ik hoop hier op de juiste manier de juiste techneuten te inspireren hun kennis en ideeën te willen delen...
    Vragen en verduidelijkingen zal ik graag van mijn kant aanleveren.

    Voor een plaatselijke vereniging verzorg ik wekelijks klank, licht & presentatie. Hiervoor beschikken we over een klein podium met truss en wat led spots, een yamaha mengpaneel en wat microfoons. Met DMX kan ik (relatief) uit de voeten. PC & netwerk hebben nog weinig geheimen. (zowel Win, OS X als Linux)
    MIDI control is ook een optie.
    We beschikken over 2 projectoren die met 1 PC verbonden zijn.

    Wat wil ik gaan doen?
    - camera beelden op een presentatiescherm projecteren
    - af en toe (remote controlled) foto beelden kunnen maken
    - liefst deze beelden meteen op netwerk beschikbaar zetten, in later stadium direct mee in presentatie resultaten meenemen

    In een eerste fase een camera boven een tafel monteren, zodat een demonstratie die aan de tafel gehouden wordt op de projectieschermen live te volgen is. (streaming?)
    Fase 2, op wat grotere afstand (7 à 12 m) een 2de en evt. 3de toestel bij hangen en kunnen switchen tussen de camera's

    We beschikken over een PC / PC's met video-input (framegrabber). Hierop kunnen verschillende software's gebruikt worden om de videobeelden als het ware te mengen etc.
    O.a. Coolux Pandora's Box (behoorlijk professioneel) en Screen Monkey (behoorlijk krachtig, weinig transparant, slechte ondersteuning, voor relatief weinig geld meer mogelijkheden)
    Er is ook de mogelijkheid om van Streamix gebruik te maken: dit is een klein stukje software dat op een windows pc draait, en een nader te bepalen venster of de gehele desktop ahw doorgeeft aan de projector. Wat kan hiermee? Denk bijv. aan een laptop die een powerpoint presentatie draait binnen dat venster, maar zo zou bijv. ook een stuk van een tethered software beeld kunnen binnengetrokken worden.

    Nu to the point:
    Graag jullie tips, ideeën of links naar verwante mogelijkheden.
    Waar denk ik aan?
    - bestaat tethering ook voor videocamera's? pointers?
    - mogelijkheden / protocollen om camera's vanof afstand te bedienen bedraad of wireless (zo kwam ik LanC tegen.., mogelijk ook NFC, andere?
    - PTZ?
    - mogelijkheden om camera's te besturen met bijv. een Arduino of een Raspberry Pi?
    - camera besturen met DMX?
    - videocamera hacks?
    - mogelijkheden spiegelreflex? Kan een getetherde spiegelreflex bewegende beelden doorgeven? (in feite zoals een webcam..)

    Ideeën waar ik zelf mee speel:
    - GoPro hero achtigen (enkel digitale zoom?)
    - Sony hdr-cx240
    - budget camera's stijl Nikon S9500, Samsung WB205
    - Sony PTZ EVI-D70
    - Nikon DSLR met ControlMyNikon

    Alvast bedankt voor jullie reacties!

    Erwin
Working...
X