Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Ssd

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Ssd

    Heb juist de harde schijf van mijn laptop vervangen door een SSD. Wat een verschil.
    SSD's zijn tegenwoordig meer dan betaalbaar en het vervangen was een fluitje van een cent. Enkele schroefjes losdraaien, oude schijf ontkoppelen, nieuwe erin en alles weer toe.
    Dan een restore via TimeMachine en, na alles bij elkaar 2uur, kon ik weer verder. Laptop start op in 20sec, programma's openen vrijwel direct (geen splash screen meer bij Capture one of photoshop), ....

    Echt een aanrader. Ik heb voor mijn macbook pro van 2011 een samsung 840evo gekozen van 500gb.

    Groet
    Jelle
    Flickr

  • #2
    Re: Ssd

    Goed gewerkt Jelle!
    En alles zelf gedaan.
    Ubi bene, ibi patria.
    BD0388BE
    Een website

    Comment


    • #3
      Re: Ssd

      Lol, ja flink hé van Jelle :-)
      Flickr

      Comment


      • #4
        Re: Ssd

        Oorspronkelijk geplaatst door jhoub Bekijk bericht
        Lol, ja flink hé van Jelle :-)
        Haha

        Heb een oude Compaq Evo N610c.
        Zou ik dat ook kunnen?
        ALS dat gaat natuurlijk.
        Zou een "boost" zijn voor die laptop.
        Ubi bene, ibi patria.
        BD0388BE
        Een website

        Comment


        • #5
          Re: Ssd

          Dan zal je eerst moeten zeker zijn dat daar een SATA harddisk in zit...
          Groeten,

          Polleke

          Comment


          • #6
            Re: Ssd

            Zou dit voor mijn MB Pro ook graag doen, maar durf hier zelf niet goed aan te beginnen... En bij apple vragen ze er natuurlijk veel euro's voor.

            Comment


            • #7
              Re: Ssd

              SSD gealigneerd ?

              Comment


              • #8
                Re: Ssd

                @Yakke: Je moet hier echt geen schrik van hebben. Maak eerst een backup met Time machine. Dan de onderkant eraf en nog wat vijsjes aan de HD zelf. De nieuwe erin en opstarten met je apple-cd erin. Eenmaal het OS opnieuw is geïnstalleerd kan je alles weer installeren dmv je backup. Op google vind je tal van videos waar ze het laten zien.

                @Regulus. Bedoel je RAID? gealigneerd ken ik niet.
                Flickr

                Comment


                • #9
                  Re: Ssd

                  Oorspronkelijk geplaatst door jhoub Bekijk bericht
                  De nieuwe erin en opstarten met je apple-cd erin.
                  Daar loopt het al mis, bij mijn macbook heb ik nooit een apple cd gekregen...

                  Comment


                  • #10
                    Re: Ssd

                    Oorspronkelijk geplaatst door jhoub Bekijk bericht
                    ...
                    @Regulus. Bedoel je RAID? gealigneerd ken ik niet.
                    Sja, ... iedereen zit te kletsen over een SSD gebruiken maar niemand die zich zorgen maakt om de data te aligneren. Misschien doet uw image soft het voor u, misschien ook niet. een niet gealigneerde SSD verliest gigantisch aan performantie.
                    Hint: google "SSD alignment" <enter>

                    http://www.seagate.com/tech-insights...ves-master-ti/

                    Comment


                    • #11
                      Re: Ssd

                      Disk utility zou dit automatisch doen. Heb het nu nagekeken en alles is ok hier.
                      Flickr

                      Comment


                      • #12
                        Re: Ssd

                        Oorspronkelijk geplaatst door regulus Bekijk bericht
                        Sja, ... iedereen zit te kletsen over een SSD gebruiken maar niemand die zich zorgen maakt om de data te aligneren. Misschien doet uw image soft het voor u, misschien ook niet. een niet gealigneerde SSD verliest gigantisch aan performantie.
                        Hint: google "SSD alignment" <enter>

                        http://www.seagate.com/tech-insights...ves-master-ti/
                        Als je het besturingssysteem echt installeert (dus niet via een "ghost"-image van een andere PC) gebeurt dat normaal automatisch. Toch als je een wat recent besturingssysteem hebt, dat een SSD tenminste herkent. Maar dat aligneren is inderdaad belangrijk (hoewel je er dus meestal geen aandacht hoeft aan te besteden).
                        Groeten,

                        Polleke

                        Comment


                        • #13
                          Re: Ssd

                          Spijtig is een ide harddisk, dus dat gaat niet gaan

                          Oorspronkelijk geplaatst door theokus Bekijk bericht
                          Haha

                          Heb een oude Compaq Evo N610c.
                          Zou ik dat ook kunnen?
                          ALS dat gaat natuurlijk.
                          Zou een "boost" zijn voor die laptop.

                          Comment


                          • #14
                            Re: Ssd

                            ik heb dit overlaatst ook op mijn Macbook Pro gedaan, fluitje van een cent...
                            Wat een verschil...

                            Oorspronkelijk geplaatst door yakke Bekijk bericht
                            Zou dit voor mijn MB Pro ook graag doen, maar durf hier zelf niet goed aan te beginnen... En bij apple vragen ze er natuurlijk veel euro's voor.
                            Nikon D800 met Grip, Nikon D300s met grip, Nikkor 50 f/1.8, Nikkor 17-55 f/2.8G IF ED, Nikkor AF-S VR 80-400 f/4.5-5.6 ED, AF-S Micro Nikkor 105 f/2.8G ED, AF S Nikkor 10-24 f/3.5-4.5G ED, Nikon SB-600, Manfrotto 190XB, Manfrotto 804RC2

                            Comment


                            • #15
                              Re: Ssd

                              Oorspronkelijk geplaatst door jhoub Bekijk bericht
                              @Yakke: Je moet hier echt geen schrik van hebben. Maak eerst een backup met Time machine. Dan de onderkant eraf en nog wat vijsjes aan de HD zelf. De nieuwe erin en opstarten met je apple-cd erin. Eenmaal het OS opnieuw is geïnstalleerd kan je alles weer installeren dmv je backup. Op google vind je tal van videos waar ze het laten zien.

                              @Regulus. Bedoel je RAID? gealigneerd ken ik niet.
                              Ik heb eerst mijn HD gekloond naar de SSD, dan HD eruit en SSD erin. Zo moet je niet alles opnieuw installeren en behoud je uw gegevens...
                              Nikon D800 met Grip, Nikon D300s met grip, Nikkor 50 f/1.8, Nikkor 17-55 f/2.8G IF ED, Nikkor AF-S VR 80-400 f/4.5-5.6 ED, AF-S Micro Nikkor 105 f/2.8G ED, AF S Nikkor 10-24 f/3.5-4.5G ED, Nikon SB-600, Manfrotto 190XB, Manfrotto 804RC2

                              Comment

                              Working...
                              X