Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Probleem Nikon D90 - SD lampje + leeglopen v batterij

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Probleem Nikon D90 - SD lampje + leeglopen v batterij

    Beste

    Ik heb onlangs een camera over gekocht van een goede vriendin die ging overstappen naar een nieuwere versie.
    Het gaat om een Nikon D90. Zij heeft de camera toch een jaar gebruikt en heeft nooit problemen ondervonden.
    Ik ken haar goed en heb ook af en toe met de camera getrokken toen die van haar was, dus weet dat er zeker niets mee was toen ik hem overgekocht heb.

    Nu heb ik de camera een maand. Toen ik hem nog maar net had, heb ik hem niet zo heel veel gebruikt wegens tijdsgebrek.
    Nu ik terug wat meer aan het fotograferen ben gegaan merkte ik opeens na een lange dag fotograferen op, dat het SD-lampje dat rechts beneden op je body zit, begon te flikkeren terwijl de camera uit lag.

    Ik herkende het probleem meteen want mijn broer heeft ook een D90 en had dit ook al eens voor gehad, bij hem is het probleem vanzelf weg gegaan.

    De problemen zijn dus:
    - SD-lampje flikkert terwijl camera uit ligt
    + batterij loopt gigantisch snel leeg (na een halve dag is die plat).

    Wat ik al geprobeerd heb:
    Heb gisteren mijn batterij volledig opgeladen, in camera gestoken, SD-kaart uitgehaald (want dan flikkert hij niet meer), 's avonds gekeken en wat zag ik: batterij stond nog maar op 2 streepjes. Dus dwz dat de batterij ook gewoon leegloopt terwijl er geen SD-kaart in zit.
    Heb al verschillende SD kaartjes geprobeerd en doet net hetzelfde.
    Heb al een andere lens op gestoken, doet net hetzelfde.

    Heb dit ook al geprobeerd:
    1. Turn camera off
    2. Remove SD card (SD card remains out until step #11)
    3. Remove battery
    4. Turn camera on (without battery)
    5. Turn camera off (without battery)
    6. Replace battery in camera
    7. Turn camera on
    8. Try two-button reset (no visual indication this worked)
    9. Use menus to reset custom settings (see #8)
    10. Turn camera off
    11. Replace SD card
    12. Turn camera on

    En dit ook al:

    -Hold the on/off switch to the extreme right position (the light bulb position) for 10 seconds.
    -Turn off the camera
    -Turn it back on
    -Reset the camera by pressing +/- and AF button simultaneous
    -Format SD card by pressing thrash can and AF mode buttons simultaneous

    Op de eerste oplossing reageerde de camera niet, wanneer ik wil resetten door de twee knoppen in te duwen gebeurt er niets. En voor de rest maakt het niet uit wat ik doe...

    Op de laatste oplossing reageerde die wel, en toen bleef het lichtje inderdaad gewoon uit als ik de camera uit deed.
    Legde hem weer aan, terug uit, en hup, weer hetzelfde...lichtje flikkert terug.

    Heb nu mijn batterij uitgehaald zodat die niet weer leeg loopt. Maar als ik dit telkens moet gaan doen

    Heb al op verschillende sites gezocht, schijnt een vaak voorkomend probleem te zijn bij de Nikon D90. Vind het alleen raar dat er blijkbaar 'geen oplossing' voor is. Tenzij je de camera opstuurt naar Nikon. Maar dan nog lees ik van veel mensen dat het probleem na een dag terug komt.
    + je bent je camera een lange tijd kwijt.
    Valt ook niet meer onder garantie.

    Dus HELP, als iemand toch nog een oplossing heeft, of dit een gekend probleem is, let me know!

  • #2
    Re: Probleem Nikon D90 - SD lampje + leeglopen v batterij

    het bekende probleem, de D70 had het ook.
    die werden ook buiten de garantie gratis gerepareerd.
    gebruik je een batterij-grip..?
    grt,bouk.
    wie niet spreekt wordt niet gehoord, wie niet schrijft wordt niet gelezen.
    http://s281.photobucket.com/user/tut...0polder?sort=3
    https://www.facebook.com/profile.php?id=100008593234290

    Comment


    • #3
      Re: Probleem Nikon D90 - SD lampje + leeglopen v batterij

      Inderdaad, blijkbaar zeer bekend bij deze camera's.

      Ik gebruik geen batterij-grip, maar misschien zou dit wel een oplossing kunnen zijn?

      Bij mijn broer is het blijkbaar na een paar maand vanzelf weg gegaan. Hij haalde wel steeds de batterij en sd-kaart uit....

      Groeten, Alison

      Comment


      • #4
        Re: Probleem Nikon D90 - SD lampje + leeglopen v batterij

        Oorspronkelijk geplaatst door AlisonBQ Bekijk bericht
        ..........

        Bij mijn broer is het blijkbaar na een paar maand vanzelf weg gegaan. Hij haalde wel steeds de batterij en sd-kaart uit....
        OK..maar zo hoort het natuurlijk niet.
        je moet alles gewoon in je camera kunnen laten zitten.
        grt,bouk.
        wie niet spreekt wordt niet gehoord, wie niet schrijft wordt niet gelezen.
        http://s281.photobucket.com/user/tut...0polder?sort=3
        https://www.facebook.com/profile.php?id=100008593234290

        Comment


        • #5
          Re: Probleem Nikon D90 - SD lampje + leeglopen v batterij

          Dit is inderdaad ook mijn redenering... daarom dat ik me zo erger aan het probleem...

          Vraag me af hoe lang je je camera kwijt bent als je die opstuurt naar Nikon én of ze het gratis zouden repareren...
          Zal denk ik vanmiddag eens mailen.

          Comment

          Working...
          X