Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

De helaasheid der (safari)dingen; 18/50: Chin Spot Batis

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • De helaasheid der (safari)dingen; 18/50: Chin Spot Batis

    (Copy/paste) :
    Bij deze 50 shots, geen enkele perfect, want het leven is niet perfect, en zeker niet in Afrika.
    Hardcore mode; ik ga 50 pics kiezen van enkel vogels.
    Double hardcore mode; en enkel van mijn laatste reis.
    Foto 18/50; Chin Spot Batis. Om deze ten volle te kunnen "appreciëren", even wat achtergrond-info;

    Deze vogel is één van de eerste die je aangeleerd krijgt tijdens je practische studies als Field Guide, omdat zijn roep zo makkelijk te herkennen is. Het klinkt alsof de vogel telkenmale zegt "three blind mice". Bijna iedereen gaat daarna overal die roep horen, want hij komt enorm veel voor in de lowveld. Maar het is pas als je de roep herkent dat hij ineens opvalt.

    Dat je merkt dat de vogel overal zit wil niet zeggen dat je hem ook overal ziet; hij zit vaak in dicht struikgewas. Tijdens mijn studies hoorde ik hem wss elk uur, maar kreeg ik hem geen enkele keer (!) te zien. Toen ik Blouberg passeerde (een bestemming populair omwille van zijn vogelpracht) dacht ik dat ik een goede kans maakte om hem te zien. Temeer omdat er een CSB steeds rond ons huisje vloog. Helaas... na twee dagen tandengeknars is dit de enige foto die hij toeliet.

    http://www.theafricabug.com
Working...
X