Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Kap past niet op Jinbei studioflitser. Doe ik iets verkeerd? (incl filmpje)

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Kap past niet op Jinbei studioflitser. Doe ik iets verkeerd? (incl filmpje)

    Ik heb vorige week een Jinbei flitser gekocht, maar met de instellamp erin gedraaid past de kap niet op de flitser. Doe ik nu iets verkeerd of ligt het aan de flitser?

    video, delen, cameratelefoon, videotelefoon, gratis, uploaden

  • #2
    Re: Kap past niet op Jinbei studioflitser. Doe ik iets verkeerd? (incl filmpje)

    Lijkt mij een beschermingskap voor tijdens het transport, gewoon de continuelamp eruit draaien en apart opbergen.

    Of een kap zoeken die langer is, de bajonetsluiting is een vaak gebruikte standaardmaat.

    Comment


    • #3
      Re: Kap past niet op Jinbei studioflitser. Doe ik iets verkeerd? (incl filmpje)

      Ik heb de opening in de kap wat groter gemaakt dan past hij er wel op, maar bij transport is het beter om de lamp er uit te halen
      Nikon D800 ,D750, D90, Lenzen: 24-70mm f:2.8; 70-200mm f2.8 VRII; 50mm f1.8; 105mm Macro f:2.8; 70-300mm; 18-105VR

      Comment


      • #4
        Re: Kap past niet op Jinbei studioflitser. Doe ik iets verkeerd? (incl filmpje)

        Dus het is logisch dat de kap niet past als de instellamp erin zit... Ik dacht dat die kap voor bescherming was als ik geen modifiers op de lamp had zitten. Dus als ik nu ergens op lokatie shoot moet ik eerst wachten tot de lamp is afgekoeld om daarna de lamp eruit te halen, veilig te verpakken en dan pas de kap erop te doen.... Vreemd toch?

        Comment


        • #5
          Re: Kap past niet op Jinbei studioflitser. Doe ik iets verkeerd? (incl filmpje)

          wat denk je dat er gebeurt, als je de lamp aanzet met die beschermkap erop...?
          grt,bouk.
          wie niet spreekt wordt niet gehoord, wie niet schrijft wordt niet gelezen.
          http://s281.photobucket.com/user/tut...0polder?sort=3
          https://www.facebook.com/profile.php?id=100008593234290

          Comment


          • #6
            Re: Kap past niet op Jinbei studioflitser. Doe ik iets verkeerd? (incl filmpje)

            Denk dat dat niet zo goed is. Maar mijn idee was dat als je de flitskop vervoerd dat je dat dan doet met de instellamp erin en de kap eromheen. Nu moet ik op lokatie de instellamp dus apart vervoeren van de flitskop. Ik heb gelukkig het doosje nog bewaard.

            Comment


            • #7
              Re: Kap past niet op Jinbei studioflitser. Doe ik iets verkeerd? (incl filmpje)

              Ik heb juist dezelfde flitser. Jinbei pioneer II 300w. De beschermingskap past gewoon op de flitser als de instellamp er ingedraaid zit? Heb er 2 van 300w en 2 van 500w uit deze serie en ze past op allemaal. Vreemd?

              Comment


              • #8
                Re: Kap past niet op Jinbei studioflitser. Doe ik iets verkeerd? (incl filmpje)

                Dat ligt aan de instellamp.
                Je hebt die in verschillende formaten (lange smalle, korte dikke,...).
                Ik denk dat bij jou ofwel de verkeerde kappen zitten ofwel de verkeerde instellampen.

                Normaal dient de kap op de instellamp en de flitsbuis te beschermen tijdens transport.
                Wel altijd de flitsers volfoendse laten afkoelen voor je de beschermkap plaatst (anders smelten ze)
                Wil je ook dit soort foto's maken samen met Belgiumdigital?

                Hou dan zeker het Shooting Days en het BD-mededelingen forum in de gaten!

                Comment


                • #9
                  Re: Kap past niet op Jinbei studioflitser. Doe ik iets verkeerd? (incl filmpje)

                  Oorspronkelijk geplaatst door Vince_G Bekijk bericht
                  Ik heb juist dezelfde flitser. Jinbei pioneer II 300w. De beschermingskap past gewoon op de flitser als de instellamp er ingedraaid zit? Heb er 2 van 300w en 2 van 500w uit deze serie en ze past op allemaal. Vreemd?
                  Geef de afmetingen door,zowel van de beschermkap als de lamp zelf, dan kan topicstarter thuis nameten wat er bij haar ' fout ' zit.

                  PS. draait iedereen zo'n instellamp in met blote handen ?

                  Comment


                  • #10
                    Re: Kap past niet op Jinbei studioflitser. Doe ik iets verkeerd? (incl filmpje)

                    Geen slecht idee, ik kan het straks even na meten.
                    Aan de flitsbuis zelf kom ik niet met blote handen, maar de instellamp wel, kan dat problemen geven?
                    Oorspronkelijk geplaatst door Lalonde Bekijk bericht
                    Geef de afmetingen door,zowel van de beschermkap als de lamp zelf, dan kan topicstarter thuis nameten wat er bij haar ' fout ' zit.

                    PS. draait iedereen zo'n instellamp in met blote handen ?

                    Comment


                    • #11
                      Re: Kap past niet op Jinbei studioflitser. Doe ik iets verkeerd? (incl filmpje)

                      Als ik tegen de studioflitser aan meet, het voorste zwarte gedeelde (waar de beschermkap op past), steekt mijn instellamp 8,3cm uit.

                      De beschermkappen bij mij zijn identiek aan die op het filmpje.

                      Comment


                      • #12
                        Re: Kap past niet op Jinbei studioflitser. Doe ik iets verkeerd? (incl filmpje)

                        Ik heb bijna dezelfde dat is de beschermkap dat zet je op de flitser om op te bergen .
                        De parapluutjes of soft boxen met een staander kan je erbij kopen dat zit niet bij de studio flitsers .
                        De lamp die je er indraait moet je verwijderen als je de flitser opbergt .
                        In de winkel hebben ze gezegd dat je de lampen het best niet aanraakt met blote handen .
                        Ze zeiden ook dat het beter was om de studio flitser ( lampen )eerst te laten afkoelen voordat ik de fliters verplaats dat zou slecht zijn voor de lampen .
                        .
                        Last edited by maudy; 18 april 2014, 20:42.

                        Comment


                        • #13
                          Re: Kap past niet op Jinbei studioflitser. Doe ik iets verkeerd? (incl filmpje)



                          De maten. Ik vind het nog steeds niet logisch dat het instelling eraf zou moeten om de kap erop te doen. Helemaal als je de lamp beter niet aan kan raken. Nu moet ik hem elke keer aanraken als ik hem wil gebruiken. Een kortere lamp of een langere kap dus?

                          Comment


                          • #14
                            Re: Kap past niet op Jinbei studioflitser. Doe ik iets verkeerd? (incl filmpje)

                            Het advies is niet om een lamp niet aan te raken, wel het advies om de lamp niet met blote handen aan te raken ivm. vetafzetting via vingerafdrukken (zweet, lichaamsvet, handcreme, ... ) op de lamp dewelke dan bij hoge temperaturen gaat inbranden en dat verkort de levensduur van zo'n lamp.

                            Dat is trouwens een advies voor zowat elke lamp, ook de dagdagelijkse huislampen.
                            Je kan de lamp wel aanraken, maar dan met katoenen of linnen handschoenen of een propere zachte doek. Dat beschermt je meteen ook lichtjes voor de hitte.

                            Ik blijf het ook raar vinden dat lamp en kap combinatie niet lijken te passen, je zal toch langs een dealer moet gaan en nameten of nog beter effektief passen want online zal je niet eenvoudig de afmetingen vinden van die spullen.
                            Last edited by Lalonde; 18 april 2014, 23:35.

                            Comment


                            • #15
                              Re: Kap past niet op Jinbei studioflitser. Doe ik iets verkeerd? (incl filmpje)

                              Konijnenberg wil dat ik alles terug stuur, maar ik heb de komende weken shoots en kan niet zonder flitser. Zal er maar mee moeten leven.

                              Comment

                              Working...
                              X