Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Aankoopadvies Nikon

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Aankoopadvies Nikon

    Hallo iedereen

    Mijn vriendin en ik willen graag een nieuwe camera kopen.
    Deze zou voornamelijk dienst doen op reis, maar zou ook in een binnen- en/of donkere omgeving behoorlijk resultaat moeten leveren.
    We hebben beperkte ervaring met spiegelreflexcamera's maar willen ons hier in verdiepen en meteen investeren in een toestel dat jaren meekan en waar we veel mee kunnen leren.

    Qua budget twijfelen we tussen deze 2 onderstaande modellen (+/- 650) en de duurdere Nikon D 7100 (1.075)
    Dit is meteen ook het maximumbudget.

    Wat zijn jullie ervaringen met de Nikon D 90 en de Nikon D 7000?

    Is de Nikon D 7100 een grote verbetering op de vorige versie?

    Zijn er andere aanraders in deze prijsklasse?

  • #2
    Re: Aankoopadvies Nikon

    Ik heb geen ervaring met de 7100, 7000 of 90, maar ik zou je aanraden om ook eens te kijken naar de D5300, wat je minder uitgeeft aan de camera kan je spenderen aan het betere glaswerk.

    Comment


    • #3
      Re: Aankoopadvies Nikon

      De D90 was een wijk van een camera maar anno 2014 is die "oud", neemt nog steeds prima foto's maar de digitale wereld gaat heel snel.
      De D5300 zou hier idd een oplossing kunnen zijn, in die range van camera's zal je weinig verschil merken en ben je dan beter af een goede lens bij te nemen.

      Comment


      • #4
        Re: Aankoopadvies Nikon

        Als je in de categorie van deze 3 modellen shopt, moet je echt van plan zijn om je toestel te leren kennen en moet het vanaf dag 1 uit den boze zijn om de AUTO stand te gebruiken!

        Kortom, dit zijn semi-professionele toestellen die gemaakt zijn voor de echte fotoliefhebber.
        Je zegt dat jullie wel bereid zijn om jullie hierin te verdiepen.

        Ikzelf heb de D7000, zeer tevreden van deze camera.
        Als de D7100 zn meerprijs waard is, moeten jullie zelf bepalen. Ik zou persoonlijk die meerprijs in betere lenzen steken...

        Indien je ietsjes compacter wil gaan, maar nog steeds een volwaardige spiegelreflex wil waarmee je lang mee zult kunnen expirimenteren, zou ik eerder voor de D5200 met wat goed glaswerk gaan.

        Wat de D5300 betreft: zelfde verhaal als de D7000 en D7100, alhoewel dat ik de meerprijs voor de 5300 echt niet waard vind...
        Lowepro Fastpack 100 - Nikon D7000 - Nikon 18-105 f3.5-5.6 - Nikon 35mm f1.8G - Sigma 17-50 f2.8 - Manfrotto 294 series

        Comment


        • #5
          Re: Aankoopadvies Nikon

          Zie "verkoop" :-)

          Verstuurd vanaf mijn SGP312 met Tapatalk
          Nikon D90, Sigma 24-70 2.8 HSM, Sigma 70-200 2.8, Sb600

          Comment


          • #6
            Re: Aankoopadvies Nikon

            Ik heb vroeger een D90 gehad, mijn eerste echte... ik ken nog veel mensen die ene hebben, dat is nog altijd een supergoeie camera..
            Je hebt ook het gevoel dat je iets in je handen hebt...



            kost NIEUW nog 449 euro...

            ( net eens rondgekeken, er staan er verschillende tweedehands op het net hier in Belgie voor 250-275 euro... :-)
            Last edited by tommmm; 24 april 2014, 08:38.

            Comment


            • #7
              Re: Aankoopadvies Nikon

              De Nikon D90 is nu spotgoedkoop maar een 'DIJK' van een camera!! Verruit 1 van de beste die ze in die tijd gemaakt hebben bij Nikonç
              Heb hem al jaren en nog steeds zeer tevreden van.
              Koop een D90 en neem er voor de prijs die je anders betaald aan een duurder model een goeie degelijke lichtsterke lens bij en je bent voor jaren zoet!!

              grtz

              Templar
              D7200 + Sigma 17-50mm 2.8f OS +Nikon 70-200mm 2.8f VRII + Nikon 35mm 1.8F Prime + Nikon flits SB600.
              Compact Canon ixus 870 + Canon G7X Mark II + Sony RX100MIII en Panasonic FZ1000.

              Comment


              • #8
                Re: Aankoopadvies Nikon

                Een d90 zou ik nu momenteel toch niet meer willen, dit is bijna antiek.

                En moest je die toch nemen, voor 449 al nieuw verkrijgbaar, als ik dan de prijzen zie die ze er hier op BD tweedehands voor vragen...

                Comment


                • #9
                  Re: Aankoopadvies Nikon

                  Oorspronkelijk geplaatst door arver Bekijk bericht
                  .... zou ook in een binnen- en/of donkere omgeving behoorlijk resultaat moeten leveren...
                  Als je in mindere lichtomstandigheden wilt fotograferen, zul je al rap naar de lichtsterkere lenzen moeten overstappen, een kitlens heeft hier zijn beperkingen.

                  Oorspronkelijk geplaatst door arver Bekijk bericht
                  .... en meteen investeren in een toestel dat jaren meekan ....
                  In dit geval zou ik niet voor een D90 gaan, omdat deze sensor reeds 5 jaar oud is.
                  Als je een recente sensor koopt (bv D7100 of D5300), is deze binnen 5 jaar nog "maar" 5 jaar, terwijl de sensor v/d D90 dan al 10 jaar oud is.
                  Nikon Df

                  Comment


                  • #10
                    Re: Aankoopadvies Nikon

                    Ik heb een D80 gekocht toen ik een 4 tal jaar geleden me meer begin te verdiepen in fotografie. Deze heb ik nog altijd en ben er nog altijd content van. Een D90 heeft tov D80 een live view beeld wat meer megapixels. Nu ben ik stilaan toch aan het kijken voor een nikon in de d7000 reeks. In september zou de d7200 uitkomen waardoor de 7100 in prijs zal zakken.
                    D3000 en d5000 reeks heeft als nadeel dat ze geen autofocusmotor in de body hebben waardoor je altijd er een in het objectief moet hebben om hiervan gebruik te kunnen maken. Deze objectieven zijn hierdoor dus ook duurder.

                    Mvg john
                    http://www.flickr.com/photos/johncoopmans/

                    Comment

                    Working...
                    X