Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Aankoopadvies Nikon

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Aankoopadvies Nikon

    Hallo iedereen

    Mijn vriendin en ik willen graag een nieuwe camera kopen.
    Deze zou voornamelijk dienst doen op reis, maar zou ook in een binnen- en/of donkere omgeving behoorlijk resultaat moeten leveren.
    We hebben beperkte ervaring met spiegelreflexcamera's maar willen ons hier in verdiepen en meteen investeren in een toestel dat jaren meekan en waar we veel mee kunnen leren.

    Qua budget twijfelen we tussen deze 2 onderstaande modellen (+/- 650) en de duurdere Nikon D 7100 (1.075)
    Dit is meteen ook het maximumbudget.

    Wat zijn jullie ervaringen met de Nikon D 90 en de Nikon D 7000?

    Is de Nikon D 7100 een grote verbetering op de vorige versie?

    Zijn er andere aanraders in deze prijsklasse?

  • #2
    Re: Aankoopadvies Nikon

    Ik heb geen ervaring met de 7100, 7000 of 90, maar ik zou je aanraden om ook eens te kijken naar de D5300, wat je minder uitgeeft aan de camera kan je spenderen aan het betere glaswerk.

    Comment


    • #3
      Re: Aankoopadvies Nikon

      De D90 was een wijk van een camera maar anno 2014 is die "oud", neemt nog steeds prima foto's maar de digitale wereld gaat heel snel.
      De D5300 zou hier idd een oplossing kunnen zijn, in die range van camera's zal je weinig verschil merken en ben je dan beter af een goede lens bij te nemen.

      Comment


      • #4
        Re: Aankoopadvies Nikon

        Als je in de categorie van deze 3 modellen shopt, moet je echt van plan zijn om je toestel te leren kennen en moet het vanaf dag 1 uit den boze zijn om de AUTO stand te gebruiken!

        Kortom, dit zijn semi-professionele toestellen die gemaakt zijn voor de echte fotoliefhebber.
        Je zegt dat jullie wel bereid zijn om jullie hierin te verdiepen.

        Ikzelf heb de D7000, zeer tevreden van deze camera.