Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Nikon, Canon, Canon, Nikon,.........

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Nikon, Canon, Canon, Nikon,.........

    Velen van jullie zullen vast denken: "Daar heb je weer iemand die deze discussie wil oprakelen". Want er zal vast vaker ook op dit forum gesproken zijn over de twee merken.
    Wat mij ook geleerd is niet te denken voor anderen. Vandaar dat ik dit topic start.
    Het moet bij mij wat onzekerheid wegnemen.
    Ik heb namelijk een tijdje geleden gekozen voor een Canon camera. Waarom? Omdat ik in eerste instantie vertrouwde op de kennis van, in dit geval toevallig, een kennis.
    Een kennis die bekend staat om zijn gedegen wijze van onderzoek en zelf gekozen had voor Canon.
    Niets mis met de body, ben er heel tevreden over. Mooie bouw, stevig, ligt goed in de hand en ook de resultaten zijn naar behoren.
    Nu wil ik investeren in lenzen en daar gaat het haperen.
    Ik lees veel over de 16-35, de 24-70, de primes en ik kan geen keuze maken. de een zweert bij z'n lens, de ander vindt de lens te soft in de hoeken.
    Nu kijk ik ook vaak naar foto's op 500PX en het valt me op dat veel foto's gemaakt zijn met Nikon camera's. De d700 en d800 komen heel regelmatig langs.
    En daar slaat de volgende twijfel toe. Heb ik een verkeerde keuze gemaakt.
    Waar ligt dat aan?
    Heb ik een verkeerde keuze gemaakt? Heeft Nikon betere lenzen?
    Moet ik de Canon verkopen en overstappen nu ik nog geen arsenaal aan lenzen heb of kan ik met gerust hart de ingeslagen weg volgen?
    Graag wat duwtjes in de juiste richting gevraagd. De vakantieperiode komt eraan en een trip naar Schotland moet wel gemaakt worden met de juiste keuzes.
    Dank jullie wel voor het lezen van mijn mail.

  • #2
    Re: Nikon, Canon, Canon, Nikon,.........

    Ik denk niet dat de L lenzen van Canon moeten onderdoen voor die van nikon... Welke camera heb je?
    Lowepro Fastpack 100 - Nikon D7000 - Nikon 18-105 f3.5-5.6 - Nikon 35mm f1.8G - Sigma 17-50 f2.8 - Manfrotto 294 series

    Comment


    • #3
      Re: Nikon, Canon, Canon, Nikon,.........

      Het is erg simpel, als je met het ene merk geen mooie foto's kan maken, dan zal dat met een ander merk ook niet lukken.

      Je kan dus een ander merk camera kopen voor je op reis vertrekt, maar dat geeft geen garantie op betere foto's...
      http://barthuysmans.smugmug.com/
      BD0338BE

      Comment


      • #4
        Re: Nikon, Canon, Canon, Nikon,.........

        Camera: Mark5dIII.
        Misschien leg ik het verkeerd uit. Ik vraag me af waarom er zoveel Nikon-gebruikers op 500PX te vinden zijn. Met heel mooie foto's.
        En waarom zie ik deze? Omdat ik een weloverwogen keuze wil maken in de aanschaf van lenzen.
        En daar begint de twijfel. Om landschappen en natuur te fotograferen dacht ik, na goed onderzoek, een paar lenzen te kunnen kopen.
        Maar wat ik al schreef, op het net staan over deze lenzen (16-35/24-70) berichten dat ik me afvraag of ik mijn geld wel goed ga besteden.

        Comment


        • #5
          Re: Nikon, Canon, Canon, Nikon,.........

          Oorspronkelijk geplaatst door Kai57 Bekijk bericht
          Camera: Mark5dIII.
          Misschien leg ik het verkeerd uit. Ik vraag me af waarom er zoveel Nikon-gebruikers op 500PX te vinden zijn. Met heel mooie foto's.
          En waarom zie ik deze? Omdat ik een weloverwogen keuze wil maken in de aanschaf van lenzen.
          En daar begint de twijfel. Om landschappen en natuur te fotograferen dacht ik, na goed onderzoek, een paar lenzen te kunnen kopen.
          Maar wat ik al schreef, op het net staan over deze lenzen (16-35/24-70) berichten dat ik me afvraag of ik mijn geld wel goed ga besteden.
          En waarom zie ik op Birdpix zoveel mooie foto's met een Canon? Waarom was tot voor kort Pentax het merk no. 1 in Spanje? Elk merk is sterk in een bepaalde tak van fotografie, zoals Bart (Black Bandit) zei: als het met Canikon niet lukt zal het met Niknon ook niet lukken.

          Comment


          • #6
            Re: Nikon, Canon, Canon, Nikon,.........

            Op het net staat heel veel geschreven. Zelf heb ik de fout gemaakt om veel te goed gelovig te zijn. Dit heeft veel wissels in body's en objectieven opgeleverd, veel geld kwijt ook trouwens. Geloof niet alles zoals ik deed, maar ga foto's maken met het gerief dat je hebt en kan betalen. Het ene merk is globaal gezien niet beter als het andere. Wees gelukkig met uw 5dmkIII, het is een zeer goede camera. De andere (L)enzen van canon en ook andere merken zijn meestal goed, ze hebben allen hun sterktes en zwaktes. Meestal kun je dit voor de aankoop al zelf een stuk bepalen, leer dat en je staat al een heel stuk verder. Met een f8 lens zal je niet snel sportfoto's in donkere zalen moeten maken.

            Comment


            • #7
              Re: Nikon, Canon, Canon, Nikon,.........

              op het net staan over deze lenzen (16-35/24-70) berichten dat ik me afvraag of ik mijn geld wel goed ga besteden.
              Als je daar nu eens dieper op ingaat, wat heb je gelezen en hoe heb je het geintrepeteerd......... in mijn beleving zijn het vaak globale vaststellingen waar je feitelijk niets mee kunt aanvangen. Het belangrijkste is dat jij het beeld kunt vastleggen zoals je het beoogt en betaamt.

              Comment


              • #8
                Re: Nikon, Canon, Canon, Nikon,.........

                Dank jullie wel voor jullie opbouwende woorden.
                Ik wil graag een wide-angle en een "walk-around".
                Ben ook iemand die scherpte waardeert, maar ook beseft dat de kracht van een beeld niet alleen ligt in scherpte maar ook in emotie.
                Steeds die tweestrijd.
                De 16-35mm zou in de hoeken niet heel scherp zijn. Een 21mm Zeiss dan weer wel.
                De 24-70mm II zou dan wel scherp zijn, maar ga ik dan IS missen?
                Als jullie mij reële praktijkervaringen kunnen geven, graag. Dat de 100mm L prima is, dat kan ik bevestigen. Dat de 135mm L en 85mm L prima lenzen zijn en de 70-200mm ook.
                Daar zit dus niet het probleem. Juist in het segment van de 16 tot en met 70 mm.

                Comment


                • #9
                  Re: Nikon, Canon, Canon, Nikon,.........

                  De 24-70 2.8II van canon is steengoed! Nikon heeft op diezelfde toch ook geen stabilisatie?? Waar zit het probleem dan? De 16-35 van canon is niet de allerbeste L lens nee, en net die 14-24mm van Nikon weer wel. Gaat het jou dan enkel om de 14-24? Wissel dan snel van systeem zou ik zeggen, kan je ook een D800 aanschaffen. Want die is echt superieur, ja want die heeft 36 mp!

                  Comment


                  • #10
                    Re: Nikon, Canon, Canon, Nikon,.........

                    Jij bent dus een Nikon gebruiker?
                    Die 24-70 ben ik meer van overtuigd, dan de wide-angel.
                    Nee, het is natuurlijk een totaalpakket. Niet alleen de 14-24, waar ik me trouwens niet in verdiept heb hoor.

                    Comment


                    • #11
                      Re: Nikon, Canon, Canon, Nikon,.........

                      Ben een canon gebruiker, en nee geen 36mp nodig hoor. Mijn toestellen en objectieven doen precies wat ik er van verwacht.
                      Ik heb gewoon de indruk dat je van systeem wil wisselen. Ik begrijp dat, eens het in je hoofd zit....
                      Mocht je de wissel doen, ga je dan geen twijfels meer hebben? Gaan uw foto's drastisch verbeteren? Ga je dan rust vinden :-) Wisselen kost veel geld en het levert weer andere tekortkomingen op, en de teleurstelling dat het eigenlijk allemaal net hetzelfde is.
                      Mijn raad : blijf bij wat je hebt en ga fotograferen....

                      Comment


                      • #12
                        Re: Nikon, Canon, Canon, Nikon,.........

                        Mijn raad : blijf bij wat je hebt en ga fotograferen....[/QUOTE]

                        Inderdaad en steek je tijd in het voorbereiden van je reis, waar op welk tijdstip ga je ter plaatse fotograferen.....

                        Succes!!!

                        M V G
                        BD1766BE

                        Comment


                        • #13
                          Re: Nikon, Canon, Canon, Nikon,.........

                          Die 16-35 van Nikon is ook niet perfect hoor. Heb zelf een Nikon Had een D300s, ben overgestapt naar een D800 maar heb die 36mp wat onderschat en ook de grootte en gewicht van de camera en de eisen wat 36mp stelt aan de lenzen. Heb nu een D610 en ligt me veel beter. Vind dat mijn all round 24-120 f4 erg puike prestaties levert ook al had ik vroeger de dure, zware en bejubelde 24-70 f2.8. Interessanter bereik, stabilisatie, lichter in gewicht. Canon heeft toch ook een goeie 24-105 dacht ik en je hebt al één van de beste camera's in je bezit.

                          En euh op 500px staan veel foto's waar erg veel aan bijgewerkt is. Dus hangt niet af van het cameramerk maar van diegene die achter de computer zit.
                          https://www.facebook.com/ief.delaender - http://www.iefdelaender.com - http://500px.com/iefdelaender

                          Comment


                          • #14
                            Re: Nikon, Canon, Canon, Nikon,.........

                            Oorspronkelijk geplaatst door Kai57 Bekijk bericht
                            De 24-70mm II zou dan wel scherp zijn, maar ga ik dan IS missen?
                            Met een 5D3 ga je de IS zeker niet missen.

                            Comment


                            • #15
                              Re: Nikon, Canon, Canon, Nikon,.........

                              Geweldig, dan lees ik dat vette onderschrift. Mooi toch?!

                              Ok, het 500px verhaal kan ik me eigenlijk ook wel in vinden. Het ziet er allemaal wel heel gelikt uit.
                              Heel hartelijk bedankt voor jullie eerlijke commentaren. Vrijdag naar de winkel.
                              Maar eens een paar lenzen in de hand houden!

                              Comment

                              Working...
                              X