Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Nieuw model medium formaat camera

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Nieuw model medium formaat camera

    Ricoh has launched the Pentax 645Z, a medium-format camera with a 51.4 megapixel CMOS sensor. Boasting an articulated 3.2-inch LCD, top ISO of 204,800, 3 fps continuous shooting, and 1080/60i video, the 645Z is cold-resistant, dustproof and weather-resistant with 76 weather-seals. It's also compatible with the Pentax FluCard, offering wireless remote control and image sharing from the camera to a smartphone, tablet or computer.


    Toch een kleine revolutie? De eerste mediumformaat die kan filmen. De eerste mediumformaat met kantelbaar LCD scherm. En nog veel belangrijker: de eerste mediumformaat die zomaar eventjes tot ISO 200000 gaat!! Toch belangwekkend nieuws? Staat al een tijdje op D.Preview hoor. Is bovendien nog "betaalbaar" ook, toch als je gaat vergelijken met Hasselblad en consoorten.


    Walter
    D850

  • #2
    Re: Nieuw model medium formaat camera

    De 645D was ook al zo'n (miskend?) pareltje, en deze 645Z gaat er nog eens vlotjes over kwa specs (veel nieuwe technologie gemeenschappelijk uit de uitstekende Pentax K-3) en onder kwa prijs. Natuurlijk moet er ook glas bij worden aangekocht, maar iedereen die nog Pentax 645 of 67 (met adapter) glas liggen heeft kan in principe starten. Wel beseffen dat het een crop is tov het klassieke 6cm x 4.5cm negatief (de sensor meet 44mm x 33mm), dus verlies je de breedhoek. Die is intussen wel aan het assortiment toegevoegd, maar je telt er toch ook weer aardig wat centjes voor neer. Blijft wel nog steeds goedkoper in totaal dan de concurrentie.
    Ik droom al sinds de 645D van een dergelijke camera (heb nog twee 67 objectieven liggen), en deze 645Z maakt die droom alleen wat actueler. Nog steeds niet voor mijn budget helaas... maar als ik groot en rijk ben...

    Wim
    Life's Pentaxic! (Pentax K-3II (+grip) + 20-tal objectieven, Pentax Q, 2 flashkes, een hoop filters en andere accessories, teveel tassen en statieven, en dan nog een fameuze digidoka)

    Comment


    • #3
      Re: Nieuw model medium formaat camera

      En ga je daar dan mooier foto's mee maken ? Rij je met een Porsche beter ? ik denk het niet
      canon of een sony

      Comment


      • #4
        Re: Nieuw model medium formaat camera

        Oorspronkelijk geplaatst door chipkenaas Bekijk bericht
        En ga je daar dan mooier foto's mee maken ? Rij je met een Porsche beter ? ik denk het niet
        Met een Porsche rijd je leuker ja. En met zo'n ding fotografeer je leuker. En in sommige gevallen zullen de foto's ook zichtbaar beter zijn, op voorwaarde dat je het ding gebruikt waarvoor het gemaakt is en de sterke kanten ervan weet uit te buiten.

        Walter
        D850

        Comment


        • #5
          Re: Nieuw model medium formaat camera

          Als je het geld voor hebt doen zou ik zeggen en je zal een betere fotograaf worden, ik ben al fan en zal je eerste boek kopen of je tweede.
          canon of een sony

          Comment

          Working...
          X