Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Statieven gebruik

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Statieven gebruik

    Beste

    Wanneer gebruiken jullie een statief?

    1. Enkel voor hdr

    2. Soms voor landschappen

    3. Altijd voor landschappen

    4. Enkel voor waterval te fotograferen

    5. Enkel voor nachtfotografie

    6. Nooit

    Dit is gewoon om even te bekijken wanneer de (amateur) fotograaf hun statief in gebruik neemt.

    alvast bedankt voor deze reacties.
    Last edited by svanma; 16 april 2014, 13:55.
    Canon EOS 550D // 15-85mm IS

  • #2
    Re: Statieven gebruik

    Als videoamateur gebruikt ik, indien mogelijk, altijd een statief. Met vloeistofkop.
    Liefst een driepoot, anders een monopod.
    " In de fysica kun je niet bewijzen dat een theorie juist is. Je kunt alleen aantonen dat ze fout is. " (Céline Broeckaert & Frank Vestraete)

    Comment


    • #3
      Re: Statieven gebruik

      Als ik nachtfotografie doe meestal.
      Als ik vuurwerk fotografeer altijd.

      Soms voor landschappen.

      Soms voor portret- en/of groepsfoto's (met timer zodat ik er zelf ook nog bij kan )

      Voor sport gebruik is soms de monopod met de zware lenzen (70-200 of 50-500)


      Steven
      1DMkII/IV + 40D + Glas + Light + Storage

      Comment


      • #4
        Re: Statieven gebruik

        Hoi,

        mijn statief gebruik ik haast altijd. Ik heb geen VR lenzen. Dan mirror up en afdrukken met kabel. Ik doe vrijwel nooit sport of snelle fotografie, portret, strobist, architectuur, urbex en landschap zijn mijn hoofdactiviteiten. Eens je gewend bent een statief mee te nemen, wordt het een automatisme. Aanstaande weekeinde krijg ik wel van een fotomaat een nieuwe Nikon 80 - 400 met VR, om te testen. Ben benieuwd.

        M V G.
        BD1766BE

        Comment


        • #5
          Re: Statieven gebruik

          Bij al uw punten zou ik een statief gebruiken. Maar zelf kom ik met portret en huwelijksfotografie bijna nooit situaties tegen om mijn statief te gebruiken.

          Comment


          • #6
            Re: Statieven gebruik

            geen van alle... ik gebruik mijn statief van het moment ik mijn sluitertijd wil laten zakken onder die die ik scherp kan handhouden... lijkt me logisch
            www.aeri-photography.be

            Comment


            • #7
              Re: Statieven gebruik

              Vraag je eens af wat je wil gaan fotograferen. Neen je dan een statief mee en gebruik je het dan of draag je het enkel als ballast.

              Persoonlijk gebruik ik het als het maar kan, om de camera zo stabiel mogelijk te houden (macro).

              Groeten,
              Eric

              Comment


              • #8
                Re: Statieven gebruik

                nooit.
                grt,bouk.
                wie niet spreekt wordt niet gehoord, wie niet schrijft wordt niet gelezen.
                http://s281.photobucket.com/user/tut...0polder?sort=3
                https://www.facebook.com/profile.php?id=100008593234290

                Comment


                • #9
                  Re: Statieven gebruik

                  Oorspronkelijk geplaatst door bouk Bekijk bericht
                  nooit.
                  grt,bouk.
                  Wat meteen betekent dat je bepaalde foto's nooit maakt (zeg maar, lange sluitertijden).
                  BD1166BE. CANON camera's (7D, G9), objectieven van 10 t/m 400mm, en Speedlite 580EX II - Manfrotto tripod 190CXPro4 + Markins Q3 -  M1 iMac 24" - 16GB RAM - 2TB SSD (MacOS Sonoma 14.4) - iPhone XR (iOS 17.4) + iPad5 WiFi (iPadOS 16.7.6)

                  Comment


                  • #10
                    Re: Statieven gebruik

                    Oorspronkelijk geplaatst door LesC Bekijk bericht
                    Wat meteen betekent dat je bepaalde foto's nooit maakt (zeg maar, lange sluitertijden).
                    klopt, maar dat steek ik hier ook niet onder stoelen of banken.
                    grt,bouk.
                    wie niet spreekt wordt niet gehoord, wie niet schrijft wordt niet gelezen.
                    http://s281.photobucket.com/user/tut...0polder?sort=3
                    https://www.facebook.com/profile.php?id=100008593234290

                    Comment

                    Working...
                    X