Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Aanschaf nieuw compact fototoestel Sony DSC-WX350

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Aanschaf nieuw compact fototoestel Sony DSC-WX350

    Hoi iedereen

    Ik ben al een tijdje m'n huidige fototoestel enorm beu omdat de foto's die ik ermee trek tijdens schemermomenten zo goed als altijd wazig zijn en last hebben van rode ogen. Het lijkt trouwens ook erger te worden de laatste tijd (toestel is 6j)

    Toegegeven, mijn huidig toestel (Canon) is voor mij te ingewikkeld (cadeau schoonouders) met veel te veel opties die ik nooit gebruik en waarschijnlijk zijn de goede instellingen ergens te vinden, maar ik ben geen technisch onderlegde fotograaf.

    Wat ik zoek in m'n volgende fototoestel:

    - zeer compact: wil het eigenlijk gebruiken als plaatsvervanger van brakke smartphonefototoestel
    - gemakkelijk en eenvoudig in gebruik
    - HD 1080p video-opname
    - BELANGRIJK: goede opnames in schemermomenten en binnenshuis


    Mijn oog is gevallen op de Sony DSC-WX350 die nog maar recentelijk uitgekomen is. Heeft iemand hier ervaring mee of heeft iemand andere voorstellen?

    Alvast bedankt!

  • #2
    Re: Aanschaf nieuw compact fototoestel Sony DSC-WX350

    Ik zag dat je op Tweakers ook nog geen antwoord had, voorlopig kun je hier even kijken:
    Expert news, reviews and videos of the latest digital cameras, lenses, accessories, and phones. Get answers to your questions in our photography forums.

    Succes Paul

    Comment


    • #3
      Re: Aanschaf nieuw compact fototoestel Sony DSC-WX350

      Oorspronkelijk geplaatst door paulmedusa Bekijk bericht
      Ik zag dat je op Tweakers ook nog geen antwoord had, voorlopig kun je hier even kijken:
      Expert news, reviews and videos of the latest digital cameras, lenses, accessories, and phones. Get answers to your questions in our photography forums.

      Succes Paul
      Thx Paul, maar die link had ik al bekeken en eigenlijk is dat maar reclame

      Wat ik vooral zou willen weten is of deze WX350 goed foto's kan trekken binnenshuis, met wat minder licht. Met genoeg licht kan ook m'n smartphone mooie foto's maken.

      Ik heb drie kleine kinderen, die zitten namelijk nooit stil. Daarom zijn er echt zoveel mooie momenten de mist ingegaan door wazige foto's.

      Comment


      • #4
        Re: Aanschaf nieuw compact fototoestel Sony DSC-WX350

        Oorspronkelijk geplaatst door bert170881 Bekijk bericht
        Thx Paul, maar die link had ik al bekeken en eigenlijk is dat maar reclame

        Wat ik vooral zou willen weten is of deze WX350 goed foto's kan trekken binnenshuis, met wat minder licht. Met genoeg licht kan ook m'n smartphone mooie foto's maken.

        Ik heb drie kleine kinderen, die zitten namelijk nooit stil. Daarom zijn er echt zoveel mooie momenten de mist ingegaan door wazige foto's.
        Dat kan wel eens een probleem worden met de Sony, deze heeft een max. diafragma van 3.5.
        Ik weet niet zoveel van compacts, maar voor een beetje binnen te kunnen schieten heb je toch een grotere opening nodig.
        Of je moet denken aan een Sony RX100, die heeft een max. van 1.8. Maar die kost zo'n €450,00.
        Paul

        Comment


        • #5
          Re: Aanschaf nieuw compact fototoestel Sony DSC-WX350

          Sorry, dubbel

          Comment


          • #6
            Re: Aanschaf nieuw compact fototoestel Sony DSC-WX350

            Oorspronkelijk geplaatst door bert170881 Bekijk bericht
            Thx Paul, maar die link had ik al bekeken en eigenlijk is dat maar reclame

            Wat ik vooral zou willen weten is of deze WX350 goed foto's kan trekken binnenshuis, met wat minder licht. Met genoeg licht kan ook m'n smartphone mooie foto's maken.

            Ik heb drie kleine kinderen, die zitten namelijk nooit stil. Daarom zijn er echt zoveel mooie momenten de mist ingegaan door wazige foto's.
            Dpreview maar reclame ??? bah ja .. 't zal wel zeker ... verwacht trouwens niet dat je voor dit type camera een fatsoenlijke review gaat vinden die naam waardig ... ik zou er trouwens m'n adem niet op inhouden dat je, voor wat je wil, hiermee betere fotos gaat krijgen. daarvoor moet je idd in de buidel tasten en bvb naar de Sony RX100 kijken or iets equivalent. voor niets schijnt de zon ... en dan zijn alle fotos/apparaten goed.

            Comment


            • #7
              Re: Aanschaf nieuw compact fototoestel Sony DSC-WX350

              Als ge iets betere foto's in weinig licht wilt, zal je het met een compact met minder zoom moeten doen en liefst een toestel met een grotere sensor nemen. Zoals de Nikon P330 of P340.

              Wanneer je toch voor meer zoom wilt gaan, kan je ook eens naar de Panasonic TZ40 kijken. Werkt snel en heeft een goede automaat.
              (en de meeste compacts in die prijzenklasse geven een redelijk laag licht resultaat tot 1600 iso)
              Rudi

              Comment


              • #8
                Re: Aanschaf nieuw compact fototoestel Sony DSC-WX350

                Om U min of meer een idee te geven over de kwaliteit van de Sony WX350, kan je eens kijken naar testen van zijn voorganger de WX300.
                Die is technisch bijna gelijk aan de WX350.
                Rudi

                Comment


                • #9
                  Re: Aanschaf nieuw compact fototoestel Sony DSC-WX350

                  Eigenlijk spreekt zich dat al tegen. Er niets van kennen. Er niks van willen
                  kennen en goede foto's trekken in de schemer, van bewegende kinderen.
                  Met een toestel dat ook nog eens niets mag kosten. Tja.

                  Comment


                  • #10
                    Re: Aanschaf nieuw compact fototoestel Sony DSC-WX350

                    Zelf heb ik ook kleinkinderen die nooit stil zitten. Maar met mijn Pana TZ40 of FZ200, slaag ik er toch in nu en dan in een goede foto te nemen.
                    Alhoewel ik geen al te goede fotograaf ben
                    Rudi

                    Comment


                    • #11
                      Re: Aanschaf nieuw compact fototoestel Sony DSC-WX350

                      [QUOTE=bert170881;4114639]Toegegeven, mijn huidig toestel (Canon) is voor mij te ingewikkeld

                      Bert, kan je laten weten welk type je Canon is, zodat we geen toestel aanraden dat even moeilijk is
                      Rudi

                      Comment

                      Working...
                      X