Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Nikon D7100 geschikt voor wielerfotografie?

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Nikon D7100 geschikt voor wielerfotografie?

    Ik ben sinds een tijdje aan het uitkijken naar een nieuw toestel.

    Momenteel heb ik de D5100.

    Nu heb ik eigenlijk vooral mijn oog laten vallen op een D7100.
    Zijn er mensen die enige commentaren (zowel negatief als positief) hebben over deze camera?
    En/of alternatieven.

    Zoals de titel zegt zou deze vooral gebruikt worden voor wielerfotografie.
    Is deze hiervoor al dan niet geschikt of zijn er betere alternatieven?

    Prijsklasse: Max 900-1000€ (body)

  • #2
    Re: Nikon D7100 geschikt voor wielerfotografie?

    Ik stel het even anders, waarom zou de D7100 NIET geschikt zijn daarvoor ?
    Brengt me bij de vraag : beginnen we allemaal niet een beetje naast onze schoenen te lopen ?

    Comment


    • #3
      Re: Nikon D7100 geschikt voor wielerfotografie?

      Het gaat er mij nu op zich ook niet over dat deze niet geschikt is...
      Ik wil gewoon van mensen hier enige commentaren met voor- en nadelen.
      En of er qua prijs/kwaliteit misschien een alternatief is...


      En wat heeft dit uberhaupt ook maar te maken met langs onze schoenen te lopen?
      Dus een mens die zich wil verbeteren noemt tegenwoordig "langs de schoenen lopen"...

      Comment


      • #4
        Re: Nikon D7100 geschikt voor wielerfotografie?

        snap dit eerlijk gezegd ook niet echt, waarschijnlijk bedoeld hij dat we verwend worden de laatste tijd, vroeger deed men het met hele snelle duimen het rolletje proberen door te spoelen en de echte geluksvogels hadden een winder of zelfs een motordrive die (met volle baterijen) soms tot wel 8 beelden per seconden een rolletje erdoorheen kon jagen, dus men vraagt zich af hoe het in godsnaam mogelijk was dat men toen sportfoto's afleverde aan kranten, nu kan elk toestel soms tot 8 beelden per seconde beelden afleveren en men is niet beperkt tot een rolletje van 36 en ook nog eens ISO 1600 of 3200 of nog meer, terwijl men vroeger een rolletje van 400 ASA al veel vond.

        Dus met andere woorden, ja, elk toestel tegenwoordig is men in staat om wielerfoto's te maken, hangt alleen af van de lens die je erop bot en de fotograaf zelf.
        Dus zeker met een Nikon 7100
        Mijn beste Foto moek nog trekke.

        Comment


        • #5
          Re: Nikon D7100 geschikt voor wielerfotografie?

          de body gaat zeker niet de beperkende factor zijn
          eerder in volgorde
          de persoon die achter het toestel staat
          de lenzen die je erop zet

          Comment


          • #6
            Re: Nikon D7100 geschikt voor wielerfotografie?

            Met de juiste lens zal de Nikon D7100 een heel goede camera zijn voor wielerfotografie (een 70-200 of 70-300 met een voldoende snelle autofocus).

            Maar verwacht niet dat de camera alles voor jou doet, als je echt goede foto's wil maken, dan komt het nog steeds voor een heel groot percentage aan op de persoon die de camera bedient.
            De automatische programma's (sport bijvoorbeeld) geven niet altijd het gewenste resultaat.
            In "gemiddelde omstandigheden" zullen die standen (portret, landschap, sport...) wel een aanvaardbaar resultaat geven, maar de omstandigheden komen zelden overeen met "het gemiddelde", daardoor is er gewoonlijk toch meer uit te halen als je zelf weet waarmee je bezig bent.
            http://barthuysmans.smugmug.com/
            BD0338BE

            Comment


            • #7
              Re: Nikon D7100 geschikt voor wielerfotografie?

              Met de juiste lens zal de Nikon D7100 een heel goede camera zijn voor wielerfotografie (een 70-200 of 70-300 met een voldoende snelle autofocus).

              Maar verwacht niet dat de camera alles voor jou doet, als je echt goede foto's wil maken, dan komt het nog steeds voor een heel groot percentage aan op de persoon die de camera bedient.
              De automatische programma's (sport bijvoorbeeld) geven niet altijd het gewenste resultaat.
              In "gemiddelde omstandigheden" zullen die standen (portret, landschap, sport...) wel een aanvaardbaar resultaat geven, maar de omstandigheden komen zelden overeen met "het gemiddelde", daardoor is er gewoonlijk toch meer uit te halen als je zelf weet waarmee je bezig bent.
              Ben het hier volledig mee eens.
              Je mag je pas een andere camera aanschaffen als je uit veel ervaring hebt ondervonden dat je d5100 niet voldoende is voor sportfotografie.
              Misschien kan enkel een nieuwe lens ook voldoende zijn...
              Lowepro Fastpack 100 - Nikon D7000 - Nikon 18-105 f3.5-5.6 - Nikon 35mm f1.8G - Sigma 17-50 f2.8 - Manfrotto 294 series

              Comment


              • #8
                Re: Nikon D7100 geschikt voor wielerfotografie?

                Oorspronkelijk geplaatst door Melle00716 Bekijk bericht
                Ik ben sinds een tijdje aan het uitkijken naar een nieuw toestel.

                Momenteel heb ik de D5100.

                Nu heb ik eigenlijk vooral mijn oog laten vallen op een D7100.
                Zijn er mensen die enige commentaren (zowel negatief als positief) hebben over deze camera?
                En/of alternatieven.

                Zoals de titel zegt zou deze vooral gebruikt worden voor wielerfotografie.
                Is deze hiervoor al dan niet geschikt of zijn er betere alternatieven?

                Prijsklasse: Max 900-1000€ (body)

                Ik werk al enige maanden met de D7100, na jaren de D90 te hebben gebruikt, nog steeds eigenlijk in de BMX sport
                Het enige minpunt van de D7100 is zijn kleine buffer maar met de juiste instellingen en techniek, is dit niet direkt een nadeel

                een prijsklasse hoger en fullframe is nog beter in slechte lichtomstandigheden

                Comment


                • #9
                  Re: Nikon D7100 geschikt voor wielerfotografie?

                  Alvast bedankt voor de reacties...

                  Ik gebruik momenteel de Sigma-lenzen 70-200 2.8 & 17-50 2.8
                  Ben er momenteel toch wel wat mee bezig en merk idd dat mijn D5100 toch niet "je dat" is... ;-)

                  Comment

                  Working...
                  X