Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Luik

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Luik

    We willen volgende week eens een uitstapje naar Luik maken, en gek genoeg zijn wer daar eigenlijk nog nooit geweest.

    * Iemand tips om dingen te bezoeken/bezichtigen ?

    * Waar raken we makkelijk de wagen kwijt. ( we zijn niet vies van wat te wandelen )

    * Lekker eten in Luik ?

    THX !
    ”Dans la vie Il faut être bon - Mais pas deux fois
    Si non, on devient bonbon
    Et les gens nous mangent !"

  • #2
    Re: Luik

    Het is misschien een idee om met de trein te gaan? Kom je ook direct uit bij dat station van Luik-Guillemins, wat toch wel eens de moeite is om zien.
    Verder is Montagne de Bueren ook wel eens leuk om zien en te beklimmen. (En te voet goed doenbaar vanaf het station, als je niet vies bent van wat te wandelen.)

    Comment


    • #3
      Re: Luik

      Oorspronkelijk geplaatst door Alfa Centauri Bekijk bericht
      We willen volgende week eens een uitstapje naar Luik maken, en gek genoeg zijn wer daar eigenlijk nog nooit geweest.

      * Iemand tips om dingen te bezoeken/bezichtigen ?

      * Waar raken we makkelijk de wagen kwijt. ( we zijn niet vies van wat te wandelen )

      * Lekker eten in Luik ?

      THX !
      De wagen?

      In Luik kom je toch met de trein toe?
      Dan heb je meteen al iets te bezichtigen, het vernieuwde station van Liège-Guillemins.
      En neem dan nadien de trein tot Liège-Palais, waar je meteen in het centrum bent.

      Nog iets: péquet gaan drinken natuurlijk

      Comment


      • #4
        Re: Luik

        Paar keer voor het werk in Luik geweest (weekdagen), en ik herinner me vooral dat parkeren redelijk moeilijk was in het centrum. Kzou zelf met de trein gaan, vooral om eens per trein aan te komen in het fameuze station

        Comment


        • #5
          Re: Luik

          Altijd interessant zijn de wandelingen van Reisroutes.be: http://www.reisroutes.be/stadswandel...ing-104-3.aspx
          Je krijgt bij aanmelden het Pdf-bestandje met alle info per mail direct toegestuurd.
          Minder glas dan vroeger, maar beter.

          Comment


          • #6
            Re: Luik

            Met de trein.
            Met hetzelfde ticket kan je dan met een boemel naar de andere kant van Luik, nabij de citadel, maar wel beneden ... is zo'n 10 minuutjes treinen.
            Als je er heel vroeg bent, is een busrondrit vaak leuk en nuttig om de plaatsen snel te zien die je eventueel later tevoet aan doet.
            In het hoofdstation is er nabij de hoofduitgang rechts een toeristisch infocentrum. Daar haal je bergen interessante info op en meer nog, als je geluk hebt, wordt je zelfs in het Nederlands aangesproken.
            De reisroute-gids is voor Luik een aanrader. Kort en bondig en meer dan genoeg voor 2 dagen laat staan 1 dag.
            https://www.fotospotter.be
            Je suis content d’être heureux

            Comment


            • #7
              Re: Luik

              Bedankt voor de reacties, maar ik geef wel de voorkeur om met de wagen te gaan - kan je nergens aan de rand van Luik parkeren ? Ik hoef niet per sé tot in het centrum te bollen
              ”Dans la vie Il faut être bon - Mais pas deux fois
              Si non, on devient bonbon
              Et les gens nous mangent !"

              Comment


              • #8
                Re: Luik

                Oorspronkelijk geplaatst door Alfa Centauri Bekijk bericht
                Bedankt voor de reacties, maar ik geef wel de voorkeur om met de wagen te gaan - kan je nergens aan de rand van Luik parkeren ? Ik hoef niet per sé tot in het centrum te bollen
                Parkeer je hier:


                Gegarandeerd plaats. En van daar kan je makkelijk te voet het steegje af tot in 't centrum.

                Comment


                • #9
                  Re: Luik

                  Bedankt ! ! !

                  Een city guide vond ik hier:


                  Youropi.com, reisgids en stadsgids voor Londen, Parijs, Amsterdam en 100 andere leuke steden. Tips voor restaurants, hotels, winkelen, evenementen, bezienswaardigheden en heel veel handige informatie!
                  ”Dans la vie Il faut être bon - Mais pas deux fois
                  Si non, on devient bonbon
                  Et les gens nous mangent !"

                  Comment


                  • #10
                    Re: Luik

                    De zondagvoormiddag de markt langs de Maas is de moeite: vlakbij station Liège-Palais. Maar ja, je lijkt nogal auto "gebonden" (hangt natuurlijk af met hoeveel personen je gaat).
                    Maar als er nu één stad is om met de trein naartoe te gaan is het toch wel Luik.
                    Last edited by nete; 16 april 2014, 15:51.
                    BD0473BE / https://sites.google.com/view/nete-be/home
                    Lumix G90 / Lumix GM5 12-32 mm / 12-60mm / 25mm 1,7 / 35-100mm / 7,5mm Fisheye

                    Comment


                    • #11
                      Re: Luik

                      Iemand er ook aan gedacht dat er kinderen mee gaan?
                      Ubi bene, ibi patria.
                      BD0388BE
                      Een website

                      Comment


                      • #12
                        Re: Luik

                        Theokus,

                        Zijn kind(eren) zijn niet meer zo klein - er was er zelfs eentje bij de allereerste BD SD in Bokrijk! En dat is nu ........ jàààààààren geleden

                        Parking genoeg in Luik - zelfs onder de Plaçe Léonard zelf als je wil en makkelijk te bereiken vanaf de autoweg.
                        Spoor anders tot Liège-Palais (als je de Guillemins niet op het programma hebt) en je staat op 5 minuutjes op de Plaçe Leonard ...
                        Eten? Tegenover het stadhuis - Plaçe du Marché - in het verlengde van de Plaçe Léonard - klein, gezellig, authentiek, lekker en niet zo duur.

                        Kortom, véél te zien in Luik

                        Jaja

                        Oorspronkelijk geplaatst door theokus Bekijk bericht
                        Iemand er ook aan gedacht dat er kinderen mee gaan?
                        Voorzitter Belgiumdigital VZW - Sony A7III, Sony A7II, Nikon D500, D5300, Canon G5XMkI, Olympus E-M1MkII, allen met wat glaswerk ...
                        Mijn webalbums: https://www.flickr.com/photos/jajabd/sets/ Mijn weblog: http://jajabd.wordpress.com

                        Belgiumdigital: uw digitale thuishaven!

                        Comment


                        • #13
                          Re: Luik

                          Oorspronkelijk geplaatst door jaja Bekijk bericht
                          Theokus,

                          Zijn kind(eren) zijn niet meer zo klein - er was er zelfs eentje bij de allereerste BD SD in Bokrijk! En dat is nu ........ jàààààààren geleden

                          Parking genoeg in Luik - zelfs onder de Plaçe Léonard zelf als je wil en makkelijk te bereiken vanaf de autoweg.
                          Spoor anders tot Liège-Palais (als je de Guillemins niet op het programma hebt) en je staat op 5 minuutjes op de Plaçe Leonard ...
                          Eten? Tegenover het stadhuis - Plaçe du Marché - in het verlengde van de Plaçe Léonard - klein, gezellig, authentiek, lekker en niet zo duur.

                          Kortom, véél te zien in Luik

                          Jaja


                          Jaja heeft echt een "olifantengeheugen" !
                          De eerste BD SD, day moet met mijn UZI CZ2100 geweest zijn
                          ( 50.000 bfr.in die tijd....? )
                          Jaja liep toen al rond met en E10 dacht ik

                          Trein zal inderdaad "logischer" zijn, maar we rijden vrij goedkoop (hybride), en als er 1 regio is waar ik echt graag rij, dan is het bij onze Waalse zuiderburen.

                          Anderzijds, sinds dat de treinen zo modern zijn geworden (airco), gaan er in de wagons geen venstertjes meer open. Allemaal goed als de airco werkt. Maar ik mag niet denken aan een defect waarbij de trein lande tijd stil moet staan. Ik krijg er nu al een beklemmend gevoel bij

                          Maar ja, als je ergens wil geraken, kan het soms moeilijk anders...
                          ”Dans la vie Il faut être bon - Mais pas deux fois
                          Si non, on devient bonbon
                          Et les gens nous mangent !"

                          Comment


                          • #14
                            Re: Luik

                            Oorspronkelijk geplaatst door Alfa Centauri Bekijk bericht

                            Trein zal inderdaad "logischer" zijn, maar we rijden vrij goedkoop (hybride), en als er 1 regio is waar ik echt graag rij, dan is het bij onze Waalse zuiderburen.

                            Anderzijds, sinds dat de treinen zo modern zijn geworden (airco), gaan er in de wagons geen venstertjes meer open. Allemaal goed als de airco werkt. Maar ik mag niet denken aan een defect waarbij de trein lande tijd stil moet staan. Ik krijg er nu al een beklemmend gevoel bij
                            Ik hou bij zoiets grotendeels rekening met comfort en prijs. Mocht ik in Leuven wonen en met méér dan twee personen gaan dan is er geen twijfel: de auto, want dan is zo'n trein-trip, zelfs met weekendtarief vrij duur. Met zijn tweetjes zou ik me laten rijden, dan begint je uitstap al in Leuven. En echt, Guillemins alleen is al een bezoek waard, zeker als je camera mee is.
                            Je zit daar op dus wel op één van de hoofdlijnen van het land. En ja, als je in een vliegtuig stapt kan dat ook naar beneden komen...
                            Ik rijd ook graag in Wallonië rond met de wagen, maar een grootstad als Luik is nu niet direct het echte Wallonië hé. Je rijdt in Leuven de E40 op en in Luik de E40 af om een parking te zoeken.
                            BD0473BE / https://sites.google.com/view/nete-be/home
                            Lumix G90 / Lumix GM5 12-32 mm / 12-60mm / 25mm 1,7 / 35-100mm / 7,5mm Fisheye

                            Comment


                            • #15
                              Re: Luik

                              Oorspronkelijk geplaatst door nete Bekijk bericht
                              En ja, als je in een vliegtuig stapt kan dat ook naar beneden komen...
                              straffer nog, als je in een vliegtuig stapt kom je altijd naar beneden.
                              Albums
                              Geluk moet je niet zoeken, geluk vindt jou.

                              Comment

                              Working...
                              X