Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Powder portrait

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Powder portrait

    Davy Gagnon - Glamour & Fashion Photographer based in Ruiselede, Belgium.

    www.DavyGagnon.com

  • #2
    Re: Powder portrait

    Knap beeld.
    Bezoek onze website: Studio Vanbilloen Facebook groep: https://www.facebook.com/groups/studio.fotografie.hulp/ | Facebookgroep Studiofotografie materiaal 2eHands/

    Comment


    • #3
      Re: Powder portrait

      Ben er van overtuigd dat dit echt een powder portret is en toch komt het geplakt over.
      Waarschijnlijk door het redelijke vlakke licht dat je hebt gebruikt. Ik voel geen samenhang tussen poeder en model.
      De blik van het model past wat mij betreft ook minder bij het powder gevoel... Het is allemaal iets te clean.
      Qua nabewerking heb ik dan liever nog iets meer doorgedreven bewerking. (de walletjes onder de ogen). Ofwel ga je voor een pure clean shot ofwel hou je het natuurlijker.
      Dit is in between...
      Verder heb ik de indruk dat er iets is foutgelopen met d&b.
      De neus van het model heeft een zekere asymmetrie opgelopen hierdoor, en dat valt me direct op bij dit beeld.
      Maar kom, ik wil toch wel met een positieve noot afsluiten en dat is dat ongeacht het feit dat je licht vrij vlak is geplaatst tov je model toch nog een interessant lictspel hebt in je beeld.

      Benieuwd naar andere foto's uit deze reeks.

      mvg. Peter
      www.strobistworkshops.be - www.fotobedrijf.be

      Comment


      • #4
        Re: Powder portrait

        Zonder plat gezever gewoon mooi
        Kijken en zien zijn verschillende dingen. Als je iets ziet, laat maar weten via hatsekideesjingboemtralalalala@gmail.com of tararaboemsidee@gmail.com
        (BD1383NL)

        Comment


        • #5
          Re: Powder portrait

          Kort door de bocht aWesome Pic !!!

          Comment


          • #6
            Re: Powder portrait

            Los van alle techniek, voel ik weinig bij dit beeld. Je model staat er gewoon te staan met wat poeder over haar haar. Dit zou een krachtig portret kunnen zijn, met een andere houding/pose/blik/uitsnede..
            Benieuwd naar de rest van deze reeks
            https://www.tinicleemputfotografie.com/

            Comment


            • #7
              Re: Powder portrait

              Oorspronkelijk geplaatst door Henk47 Bekijk bericht
              Zonder plat gezever gewoon mooi
              Als je niks meer te zeggen hebt dan wow of mooi, kan je ook moeilijk zeveren zeker.
              Maar heb dan ook het fatsoen om welgemeende commentaar niet af te doen als ware het gezever. If you can't stand the heat get out of the kitchen.


              Sent from my iPad using Tapatalk
              www.strobistworkshops.be - www.fotobedrijf.be

              Comment


              • #8
                Re: Powder portrait

                wat zijn we weer vriendelijk voor elkaar

                Omdat we willen leren (TS, gebruik zelfde citaat ), Pete, kun je even toelichten welke belichting je had toegepast om het minder vlak te maken? Extra lichtbron? Positie van de lichtbron? Lichtsterkte?

                Ik volg ook wel wat de neus betreft. Zie het trouwens precies ook aan haar linkerkant/onderlip.

                Ben op zich ook wel benieuwd naar andere powderplaten. Leuk concept.
                Al doende leert men...

                Flickr

                Comment


                • #9
                  Re: Powder portrait

                  Op een of andere manier valt de powder niet super waardoor de foto wat aan kracht verliest, maar er is wel degelijk nagedacht gezien de kleurenafstemming van lippenstift kleding poeder en sierraden

                  Comment


                  • #10
                    Re: Powder portrait

                    Oorspronkelijk geplaatst door Nena Bekijk bericht
                    wat zijn we weer vriendelijk voor elkaar

                    Omdat we willen leren (TS, gebruik zelfde citaat ), Pete, kun je even toelichten welke belichting je had toegepast om het minder vlak te maken? Extra lichtbron? Positie van de lichtbron? Lichtsterkte?

                    Ik volg ook wel wat de neus betreft. Zie het trouwens precies ook aan haar linkerkant/onderlip.


                    Ben op zich ook wel benieuwd naar andere powderplaten. Leuk concept.
                    Softbox links rechts denk ik

                    maar ik denk maar in het wild rond de laatste tijd Nat hahahahaa

                    Comment


                    • #11
                      Re: Powder portrait

                      Zou vooreerst zo een beeld niet maken met een softbox, maar wel met een BD met grid.
                      Op die manier krijg je al veel gerichter licht en kan je echt gaan spelen met highlights & shadows, die je dan achteraf mooi kan aanzetten met d&b in PS.
                      Als je dan dat licht van een stuk hoger laat komen dan deze softbox stond (zie catchlights en richting kleine schaduw an neus) dan krijg je een pittiger beeld.
                      Softbox links rechts zou ik zeker nooit doen, dan heb je pas oninteressant licht. Maar denk dat Jeannot dat ook wel weet, en begrijp dus de reactie niet goed.
                      Lichtsterkte kan je nooit op voorhand weten of bepalen. Je wil bijvoorbeeld F8, wel dan zet je je licht en meet je licht tot de meter F8 zegt.
                      Dan zit je correct qua lichtsterkte en ook qua skintones.
                      Meer over licht zullen jullie trouwens binnenkort kunnen lezen in een artikel in Shoot magazine.
                      www.strobistworkshops.be - www.fotobedrijf.be

                      Comment


                      • #12
                        Re: Powder portrait

                        Oorspronkelijk geplaatst door pete Bekijk bericht
                        Zou vooreerst zo een beeld niet maken met een softbox, maar wel met een BD met grid.
                        Op die manier krijg je al veel gerichter licht en kan je echt gaan spelen met highlights & shadows, die je dan achteraf mooi kan aanzetten met d&b in PS.
                        Als je dan dat licht van een stuk hoger laat komen dan deze softbox stond (zie catchlights en richting kleine schaduw an neus) dan krijg je een pittiger beeld.
                        Softbox links rechts zou ik zeker nooit doen, dan heb je pas oninteressant licht. Maar denk dat Jeannot dat ook wel weet, en begrijp dus de reactie niet goed.
                        Lichtsterkte kan je nooit op voorhand weten of bepalen. Je wil bijvoorbeeld F8, wel dan zet je je licht en meet je licht tot de meter F8 zegt.
                        Dan zit je correct qua lichtsterkte en ook qua skintones.
                        Meer over licht zullen jullie trouwens binnenkort kunnen lezen in een artikel in Shoot magazine.
                        Ik heb maar 1 lamp Peter, dat is een BD heb voor de rest ook niets anders
                        maar je kan met links rechts toch ook mooi licht maken
                        zag dat bij Olaf ,

                        Comment


                        • #13
                          Re: Powder portrait

                          Oorspronkelijk geplaatst door gNo Bekijk bericht
                          Ik heb maar 1 lamp Peter, dat is een BD heb voor de rest ook niets anders
                          maar je kan met links rechts toch ook mooi licht maken
                          zag dat bij Olaf ,
                          Je kan vooral veilig licht maken, en dat kan inderdaad mooi zijn.
                          Maar als je dan de beide lampen even sterk afregelt dan krijg je bijna geen schaduwen meer en dan oogt het iets of wat eentoniger.
                          Let wel, bij kinderen bijvoorbeeld kan dat heel leuk zijn. Ouders zijn gek op dat soort licht.
                          www.strobistworkshops.be - www.fotobedrijf.be

                          Comment


                          • #14
                            Re: Powder portrait

                            Proficiat met je HOF !
                            grt. Ria

                            Comment


                            • #15
                              Re: Powder portrait

                              Proficiat !
                              Mvg.

                              Comment

                              Working...
                              X