Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Are you looking at me?

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Are you looking at me?








    Het is effectiever tijd te investeren in het maken van een goede foto dan in het digitaal nabewerken van een slechte.

  • #2
    Re: Are you looking at me?

    very nice, very very very nice

    Comment


    • #3
      Re: Are you looking at me?

      Oorspronkelijk geplaatst door krikkybilly Bekijk bericht
      very nice, very very very nice
      Bedankt voor je reactie. Wordt ten zeerste gewaardeerd.
      Het is effectiever tijd te investeren in het maken van een goede foto dan in het digitaal nabewerken van een slechte.

      Comment


      • #4
        Re: Are you looking at me?

        Op een show moet er toch een pak meer uit te halen zijn hoor
        Ik vind 'm tevens te krap in de kijkrichting

        grts
        Sieg
        Voor meer foto's ; www.sieg.be

        Comment


        • #5
          Re: Are you looking at me?

          Oorspronkelijk geplaatst door Sieg Bekijk bericht
          Op een show moet er toch een pak meer uit te halen zijn hoor
          Ik vind 'm tevens te krap in de kijkrichting

          grts
          Sieg
          Wie zegt er dat dit een show is of was? Blijkbaar weten zij die reageren meer dan de maker van de foto. Voor alle duidelijkheid: dit was geen show. Maar moet toegeven dat uw foto's vééééél beter zijn dan mijn snapshot. Ben op dat gebied ook maar een toevallige derde rang amateur. Als eerste " vogel foto " vind ik deze niet zo slecht. Maar men moet ergens beginnen, nietwaar? Bekijk je eerste foto's eens terug. Waren die onmiddellijk van het niveau van nu? Denk het niet. Qua aanmoediging en/of ondersteuning kan je commentaar wel tellen. Als je zegt dat het niet goed is zou je beter aanwijzingen geven hoe het wel kan of moet in plaats van af te breken. Maar je hebt me wel wakker gemaakt en zal me er zelf eens in gaan verdiepen. Enfin, je hebt nu toch een redelijke reactie gekregen.
          Het is effectiever tijd te investeren in het maken van een goede foto dan in het digitaal nabewerken van een slechte.

          Comment


          • #6
            Re: Are you looking at me?

            Lichtpuntje in het oog is mooi, qua compositie zou ik het oog op 1/3 van de linkerkant zetten i.p.v. op 2/3. Scherpte lijkt op de snavel te liggen, het detail in het verenpak is onvoldoende (backfocus?). Mooie kleuren.
            http://www.paulvanrooy.be

            Comment


            • #7
              Re: Are you looking at me?

              Oorspronkelijk geplaatst door Vropa Bekijk bericht
              Lichtpuntje in het oog is mooi, qua compositie zou ik het oog op 1/3 van de linkerkant zetten i.p.v. op 2/3. Scherpte lijkt op de snavel te liggen, het detail in het verenpak is onvoldoende (backfocus?). Mooie kleuren.
              Is zeker weten 100 % op het oog scherp gesteld. Heb " backfocus " even opgezocht, maar als ik mijn AF knop half ingedrukt houd blijft het scherstelpunt dan niet op dezelfde plaats zitten? Indien niet, kan dit op zulke kleine afstand zulk verschil maken? Bedank om dit " backfocus " fenomeen aan te halen. Had er nog nooit van gehoord.
              Het is effectiever tijd te investeren in het maken van een goede foto dan in het digitaal nabewerken van een slechte.

              Comment


              • #8
                Re: Are you looking at me?

                Mooi hoor! frisse kleuren.

                Rechts kan de foto wel meer ruimte gebruiken.
                Als je bv je middelste scherpstelpunt gebruikt en je gaat herkaderen na het scherpstellen, kan het zijn dat je de focus als iets verlegd...
                I'm crazy, but it's ok, 'cause I don't mind !!!

                Comment


                • #9
                  Re: Are you looking at me?

                  Oorspronkelijk geplaatst door HEYLO Bekijk bericht
                  ..... maar als ik mijn AF knop half ingedrukt houd blijft het scherstelpunt dan niet op dezelfde plaats zitten? Indien niet, kan dit op zulke kleine afstand zulk verschil maken? ....
                  Dat hangt er van af in welke AF modus je fotografeert. Bij Canon is dat One shot, AI Focus en AI Servo, bij Nikon ken ik de keuzemogelijkheden en -benamingen niet.
                  http://www.paulvanrooy.be

                  Comment


                  • #10
                    Re: Are you looking at me?

                    Oorspronkelijk geplaatst door kpas Bekijk bericht
                    Als je bv je middelste scherpstelpunt gebruikt en je gaat herkaderen na het scherpstellen, kan het zijn dat je de focus als iets verlegd...
                    Oorspronkelijk geplaatst door Vropa Bekijk bericht
                    Dat hangt er van af in welke AF modus je fotografeert. Bij Canon is dat One shot, AI Focus en AI Servo, bij Nikon ken ik de keuzemogelijkheden en -benamingen niet.
                    Gebruik AF-C met één scherpstelpunt. Volgens de gebruiksaanwijzing ( die ik voor alle zekerheid er nog eens heb op nagelezen ) en de test die ik nog even gedaan heb blijft het scherpstelpunt wel degelijk op dezelfde plaats liggen ( wel met ontspanknop half ingedrukt ) zelfs na herkaderen.
                    Het is effectiever tijd te investeren in het maken van een goede foto dan in het digitaal nabewerken van een slechte.

                    Comment


                    • #11
                      Re: Are you looking at me?

                      Oorspronkelijk geplaatst door HEYLO Bekijk bericht
                      Wie zegt er dat dit een show is of was? Blijkbaar weten zij die reageren meer dan de maker van de foto. Voor alle duidelijkheid: dit was geen show. Maar moet toegeven dat uw foto's vééééél beter zijn dan mijn snapshot. Ben op dat gebied ook maar een toevallige derde rang amateur. Als eerste " vogel foto " vind ik deze niet zo slecht. Maar men moet ergens beginnen, nietwaar? Bekijk je eerste foto's eens terug. Waren die onmiddellijk van het niveau van nu? Denk het niet. Qua aanmoediging en/of ondersteuning kan je commentaar wel tellen. Als je zegt dat het niet goed is zou je beter aanwijzingen geven hoe het wel kan of moet in plaats van af te breken. Maar je hebt me wel wakker gemaakt en zal me er zelf eens in gaan verdiepen. Enfin, je hebt nu toch een redelijke reactie gekregen.
                      Wow wat een heftige reactie voor iemand die zelf zegt dat het om een tam exemplaar gaat dat aan een touwtje vast ging !
                      Tevens heb ik geschreven dat 'm te krap in het kader staat en dat 'm meer ruimte moest krijgen in de kijkrichting, volgens mij een héél duidelijke aanwijzing toch.

                      grts
                      Sieg
                      Voor meer foto's ; www.sieg.be

                      Comment


                      • #12
                        Re: Are you looking at me?

                        Oorspronkelijk geplaatst door HEYLO Bekijk bericht
                        Gebruik AF-C met één scherpstelpunt. Volgens de gebruiksaanwijzing ( die ik voor alle zekerheid er nog eens heb op nagelezen ) en de test die ik nog even gedaan heb blijft het scherpstelpunt wel degelijk op dezelfde plaats liggen ( wel met ontspanknop half ingedrukt ) zelfs na herkaderen.
                        Gevonden op internet:

                        "Ten eerste: single autofocus of continue autofocus?
                        Singe Autofocus (AF-S bij Nikon) is bedoeld voor redelijk statische onderwerpen.
                        Continue Autofocus (Bij Canon heet dit Ai-Servo, bij Nikon AF-C) voor onderwerpen waarbij het handig is als de autofocus ze de hele tijd probeert te volgen."

                        Als je de ontspanknop half ingedrukt, je camera beweegt, zal het focuspunt ook veranderen bij AF-C.
                        http://www.paulvanrooy.be

                        Comment


                        • #13
                          Re: Are you looking at me?

                          mooi beeld. Naar mijn gedacht kon je hier mss een iets lager standpunt nemen. Kopje is mooi scherp
                          f getal mocht ietske minder naar mijn gedacht. Had hier misschien ook een horizontale compositie genomen. (krap in het kader zoals eerder al geplaatst)
                          Bij tamme exemplaren heb je meer speelruimte om te "testen" op close ups dan in de vrije natuur uiteraard.
                          Jammer van het harde licht. Kan jij niets aan doen.
                          http://500px.com/lishapics

                          Comment


                          • #14
                            Re: Are you looking at me?

                            Oorspronkelijk geplaatst door Vropa Bekijk bericht
                            Gevonden op internet:

                            "Ten eerste: single autofocus of continue autofocus?
                            Singe Autofocus (AF-S bij Nikon) is bedoeld voor redelijk statische onderwerpen.
                            Continue Autofocus (Bij Canon heet dit Ai-Servo, bij Nikon AF-C) voor onderwerpen waarbij het handig is als de autofocus ze de hele tijd probeert te volgen."
                            Als je de ontspanknop half ingedrukt, je camera beweegt, zal het focuspunt ook veranderen bij AF-C.
                            Heb me vergist bij het schrijven. Mijn toestel staat altijd op AF-S. Dikke schrijffout van mij. Sorry.
                            Het is effectiever tijd te investeren in het maken van een goede foto dan in het digitaal nabewerken van een slechte.

                            Comment


                            • #15
                              Re: Are you looking at me?

                              Oorspronkelijk geplaatst door Sieg Bekijk bericht
                              Wow wat een heftige reactie voor iemand die zelf zegt dat het om een tam exemplaar gaat dat aan een touwtje vast ging !
                              Tevens heb ik geschreven dat 'm te krap in het kader staat en dat 'm meer ruimte moest krijgen in de kijkrichting, volgens mij een héél duidelijke aanwijzing toch.

                              grts
                              Sieg
                              Dat van meer kijkruimte daar kan ik me in vinden, alhoewel hij/zij wel opzij kijkt. Dat hij/zij aan een touw vast hing heb ik zeker gezegd, maar dat het om een tam exemplaar gaat heb ik nergens beweert, wel gezegd vermoedelijk ja, ken er trouwens de b*llen niet van. Enfin, zand erover. Zal waarschijnlijk toch maar een eenmalige vogel foto blijven.
                              Het is effectiever tijd te investeren in het maken van een goede foto dan in het digitaal nabewerken van een slechte.

                              Comment

                              Working...
                              X