Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Wat na de sony alpha 350

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Wat na de sony alpha 350

    Ik ben op zoek naar een nieuwe spiegelreflex. Nu heb ik een Sony Alpha 350 met een 18-200 tamron lens.
    Wat ik het meeste fotografeer zijn honden.
    Nu kwam ik de Canon EOS 70D tegen. Iemand ervaring hiermee? Of andere opmerkingen?
    En nog iemand tips voor een goede lens bij de Canon?
    Flickr

  • #2
    Re: Wat na de sony alpha 350

    Zal zeker geen slechte camera zijn, maar waarom opnieuw geen Sony?

    Binnenkort (begin mei) zal de opvolger van de A77 worden aangekondigd. Lijkt mij wel de moeite om nog even te wachten en te vergelijken.

    Comment


    • #3
      Re: Wat na de sony alpha 350

      Is het niet zo dat Canon verder staat in zijn ontwikkelingen dan Sony? Of is dat ondertussen ook niet meer waar?
      Flickr

      Comment


      • #4
        Re: Wat na de sony alpha 350

        Oorspronkelijk geplaatst door Lynn85 Bekijk bericht
        Is het niet zo dat Canon verder staat in zijn ontwikkelingen dan Sony? Of is dat ondertussen ook niet meer waar?
        Sony heeft zich wel doorontwikkeld hoor, de A6000 voor de APS-C en de A7, A7R en de A7S voor fullframe.
        Dus ik zou als ik jou was eerst, (maar dat moet je natuurlijk zelf willen) even kijken wat ze nog meer hebben.
        Sony is wel bijna helemaal over op de EVF volgens mij.
        Paul

        Comment


        • #5
          Re: Wat na de sony alpha 350

          Nu had ik niet verwacht dat Sony mij nog aangeraden zou worden Ik ben niet zo gehecht aan Sony, en qua objectieven heb ik er ook maar 2 (1 kitlens + 1 tele).
          Dus kan ik weer op vergelijkingstocht...
          Als ik ga kijken naar objectieven lijken me die van Sony wel duurder dan Canon? Maar ik heb zo maar heel snel gekeken. Ik ga op onderzoek uit...
          Flickr

          Comment


          • #6
            Re: Wat na de sony alpha 350

            Wat is er mis met uw huidig toestel.Waarom zou Sony achterstaan op gebied van ontwikkeling.Zeker niet op het gebied van sensors.Nikon gebruikt ook deze sensors.Ik koop nooit geen Canikon,gewoon omdat iedereen daarmee fotografeert,dus ik niet.Indien Sony bv.zou stoppen,dan koop ik een Pentax.
            Het gras is niet altijd groener aan de andere kant.

            Comment


            • #7
              Re: Wat na de sony alpha 350

              Lynn,

              U moet gewoon doen wat u de beste keuze lijkt - in uw plaats zou ik eens zoeken naar een snellere lens met een lager f-getalletje. Die 18-200 van Tamron is enkel afgeknepen op f8-f11 doenbaar - en dat maakt dat die vaak iets te traag gaat reageren. Voor dieren wil u gewoon meer opening - <= f4 of beter.

              Sony zelf is niet goedkoop wat lenzen betreft. 't is geen slecht glas, maar in vergelijking met Minolta vroeger, een serieus stuk duurder, minolta was goedkoper dan Canon/Nikon - en had een behoorlijke naam als glas-producent (Leica).

              Je kan ook behoorlijk glas verkrijgen bij Tamron, ook voor de Alpha vatting - nog nooit problemen mee gehad en ik heb toevallig wel al een paar Alpha's getest (een stuk of 6 maar). Zelf ben ik een tevreden gebruiker van de 17-50f2.8 - wat Sigma betreft heb ik maar 2 stukken glas - dus daar zwijgen we over, wegens te weinig ervaring (Tamron heeft wel toegang tot de minolta-vatting-spec's - Sigma doet aan reverse-ontwikkeling). Van Tamron ben ik ietswat zekerder qua kwaliteit (maar ook daar kan je pech hebben). Koop lenzen best in de iets duurdere handel - waar u ze kan testen - 2dehands kan ook. De prijzen worden dan een stuk redelijker - vooral in Duitsland is het aanbod behoorlijk.

              C. en N. hebben een breder gamma qua lenzen, kwalitatief zitten daar echte toplenzen bij met bijhorende prijskaartje, Sony zit daar denk ik een haartje onder (sommige lenzen zijn echte toppers - en die zijn bij Sony prijzig, maar ook daar heeft men bij N. en C. wellicht een antwoord op) - voor mij is't bij Sony voorlopig allemaal ruim genoeg - al hebben ze me ernstig doen twijfelen met dat gejongleer met de remote en de flash-voet. Het aanbod aan randaparatuur is voor N. en C. wat groter - maar zelfs voor Sony is dat doenbaar (op de nieuwe remote na - maar ook dat zal verbeteren).

              Het gaat tussen de merken vaak om details - bij Nikon in de entry-camera's vind ik het afwezig zijn van de AF-motor een nadeeltje (voor oud glas, als u nieuw koopt zit er meestal een motor in) - bij Canon is het onderste segment misschien toch misschien een haartje minder dan de rechtstreekse concurrenten. Beide merken zweren in de dslr nog altijd bij de spiegel en de zoeker - Sony laat die achterwege, omdat ze de EVF gebruiken ipv. de spiegel. De ene kan met EVF leven, de andere niet. U mag die keuze maken - als u dat wil.

              Wat u ook kiest - u zal moeite moeten doen om een slechte camera aan te schaffen.

              De A58 is qua kwaliteit van sensor een vooruitgang - qua ergonomie misschien amper gelijk met de a350 die u gewoon is (testen dus!). Ik zou eerder een a57 of een a65/a77 verkiezen - en de nieuwe a77II zal zeker voldoende features bevatten om die foto's van de active honden beter te maken. Ik zou daarvoor toch in wat sneller glas investeren (ongeacht of u nu bij Sony blijft of niet). Een tamron 18-200 is een entry toeristen-lens - dat klinkt oneerbiedig - maar 't is een zeer betaalbare universeel inzetbare lens, maar met de bijhorende nadelen, lichtopbrengst is laag, en je moet ze erg afknijpen. Voor levendige honden - zonder valium te gebruiken - niet echt optimaal te noemen dus.

              Wat u dient aan te schaffen kan u zelf bekijken door in de exif informatie van uw genomen beelden op te vragen op hoeveel mm de beelden gemaakt zijn.

              Als u tevreden is over de huidige resolutie (qua megapixel), zou u vb. eens de 70-300 (die van 3à400€) van Tamron moeten uittesten in een deftige fotohandel, en vergelijken met een duurdere nieuwe tamron 70-200 met motor (die kost wel 1400€) maar die heeft een f2.8, het kan nog goedkoper, maar dan ga je inboeten qua snelheid (en teren op de ingebouwde AF motor) bij Sigma/Tamron zijn er goedkopere F2.8's in de 70-200 - gecombineerd met de zeer betaalbare 17-50 f2.8 - zelfs op uw huidige a350, zou dat al een ernstige vooruitgang zijn.

              U zou in feite die a350 eens moeten testen met een gemotoriseerde 70-200 - dat kost veel geld (zelfs bij Tamron, de Sony's zijn echt peperduur, goeie lenzen, snel, en relatief zwaar ook) - maar je gaat er echt van genieten - de oudere 80-200 HS (zonder motor) is ook aanbevolen, maar moeilijk te vinden. Als't wat minder moet - ga met uw a350 naar de winkel - en test gewoon met een tamron-70-300-sp-usd dat blijft menselijker (een paar honderd €). Welk platform u ook kiest - goed snel glas = duur. 2de-hands glas is iets betaalbaarder - maar dan moet u wel gaan zoeken en weten wat u koopt.

              Mocht u in de buurt wonen - dan had ik u even kunnen laten proeven van zo'n betere snellere lens (behoorlijk wat van m'n glas is al oud, soms > 30 jaar dat werkt dus ook - heb uiteraard ook wel nieuwe speeltjes). U zou kunnen overwegen ook om voor de honden te zoeken naar een tamron 28-75 of de minolta-variant hiervan. Vaak 2dehands tegen zeer betaalbare prijzen te krijgen, nieuw is die ook betaalbaar (wel zonder motor - gebruikt de AF motor van de camera).

              Veel opties dus. En veel sukses met uw keuze - wat die ook is.

              Comment


              • #8
                Re: Wat na de sony alpha 350

                Dank je wel voor de uitgebreide antwoorden!
                Flickr

                Comment

                Working...
                X