Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

wifi signaal oppikken en versterken

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • wifi signaal oppikken en versterken

    In het appartement dat we af en toe huren aan zee, kan ik een wifi signaal van een telenet homespot oppikken van een van de vaste bewoners in het blok. Het signaal is echter zwak en mijn verbinding valt dus regelmatig weg.
    Kan ik dat zwakke signaal versterken zonder dat er een of andere instelling moet gewijzigd worden bij die bewoner (die ik trouwens niet ken en niet weet in welk appartement hij woont).

    kan dit met de gewone wifi-versterker die je in de handel ( en woensdag in de Aldi) vindt?
    Sony RX10 Mark IV
    nog een fijne dag verder!
    Guido

  • #2
    Re: wifi signaal oppikken en versterken

    Ik geloof niet dat het toegelaten is om op iemand anders zijn netwerk "mee te surfen". (m.a.w.: het is niet omdat "de deur openstaat" dat je zomaar binnen mag wandelen)
    Dat terzijde: je kunt (voor zover ik weet) vanuit een bestaand netwerk dat netwerk gaan uitbreiden. Zo heb ik het draadloos netwerk dat bij ons gegenereerd wordt door een Apple TimeCapsule in het bureau, uitgebreid met een Airport Express in de living, die tevens dient om muziek te streamen. Maar die uitbreiding gebeurt softwarematig (bij Apple althans) door bepaalde instellingen te wijzigen aan de netwerkinstellingen.
    Of je een 'vreemd' netwerk zou kunnen versterken blijft voor mij de vraag.

    PS: aan zee maken wij gebruik van een Belgacom 'Fon' hotspot.
    Last edited by LesC; 14 april 2014, 10:20.
    BD1166BE. CANON camera's (7D, G9), objectieven van 10 t/m 400mm, en Speedlite 580EX II - Manfrotto tripod 190CXPro4 + Markins Q3 -  M1 iMac 24" - 16GB RAM - 2TB SSD (MacOS Sonoma 14.4) - iPhone XR (iOS 17.4) + iPad5 WiFi (iPadOS 16.7.6)

    Comment


    • #3
      Re: wifi signaal oppikken en versterken

      Oorspronkelijk geplaatst door LesC Bekijk bericht
      Ik geloof niet dat het toegelaten is om op iemand anders zijn netwerk "mee te surfen". (m.a.w.: het is niet omdat "de deur openstaat" dat je zomaar binnen mag wandelen)
      Homespot is het openbaar netwerk dat Telenet uitzend via de modem van de gebuur.
      Is dus niet binnenwandelen vanwege opendeur, maar inloggen met je telenet login ).

      Verder weet ik dus niet of een standaard "steek in het stopcontact"-versterker dit kan...
      It's a basic truth of the human condition that everybody lies. The only variable is about what.

      Comment


      • #4
        Re: wifi signaal oppikken en versterken

        Meesurfen op een Telenet hotspot is zeker toegelaten mits gebruik van je eigen login. Dat is net hetzelfde als de Fon hotspot.

        Vraag het eens aan telenet of je dat kan versterken.

        Comment


        • #5
          Re: wifi signaal oppikken en versterken

          Het probleem zal zijn (denk ik), dat je waarschijnlijk nergens in jouw appartement een voldoende sterk homespot signaal binnenkrijgt. Want van een "slecht" signaal kan je nooit nog een goed signaal maken. Je zal met zo'n versterker wel een prima signaalsterkte te zien krijgen, maar de verbinding met de homespot zal mogelijks nog slechter zijn.
          Dus eventjes een rondje doen om te zien of je geen plekje hebt waar de homespot beter doorkomt (terras ?) en daar dan een versterker plaatsen.
          BD0473BE / https://sites.google.com/view/nete-be/home
          Lumix G90 / Lumix GM5 12-32 mm / 12-60mm / 25mm 1,7 / 35-100mm / 7,5mm Fisheye

          Comment


          • #6
            Re: wifi signaal oppikken en versterken

            Aha! Dank om te melden dat Telenet een soortgelijk systeem als Belgacom gebruikt. Was me daar niet van bewust, en dacht dat het iemands persoonlijk netwerk betrof.
            Als je google-t naar "hotspot signaal versterken" krijg je een hele reeks hits, o.a.: http://www.allesoverdraadloosinterne...et-verbeteren/
            Last edited by LesC; 14 april 2014, 11:23.
            BD1166BE. CANON camera's (7D, G9), objectieven van 10 t/m 400mm, en Speedlite 580EX II - Manfrotto tripod 190CXPro4 + Markins Q3 -  M1 iMac 24" - 16GB RAM - 2TB SSD (MacOS Sonoma 14.4) - iPhone XR (iOS 17.4) + iPad5 WiFi (iPadOS 16.7.6)

            Comment


            • #7
              Re: wifi signaal oppikken en versterken



              Ik heb een externe Wifi antenne met 2000mW output.(model ongeveer zoals in bovenstaande link). Zonder deze adapter helemaal geen ontvangst van de Wifi van een winkelcentrum hier 1km vandaan. Met de antenne 86% ontvangststerkte en de snelheid waarmee ik kan downloaden is 11Mbps.
              Het apparaatje plaats ik op de vensterbank en verbind ik via een 10m USB kabel met de laptop.

              Comment


              • #8
                Re: wifi signaal oppikken en versterken

                bedankt voor de toch wel nuttige reacties. Heb al paar keer de toer gedaan om te zien waar het telenethomespotsignaal het sterkst is, en ik kan het maar op een heel beperkte plaats ontvangen. Ik kan altijd wel inloggen met mijn telenetaccount, maar meestal laden de pagina's echt net goed op door het zwakke signaal, en dat zowel met laptop als met tablet.

                @Lesc: ga zeker eens goed doornemen, ook eens Fon uitchecken
                @notex: lijkt me een goedkope oplossing dat het proberen waard is
                Sony RX10 Mark IV
                nog een fijne dag verder!
                Guido

                Comment


                • #9
                  Re: wifi signaal oppikken en versterken

                  Voor de Belgacom Fon is het zo dat je eerst een account moet aanmaken; nu, mijn ISP is Skynet (Belgacom dus), en ik weet niet of je als TN klant toch een (gratis) Fon-account mag hebben of niet. Ik neem aan dat er voor TN-hotspots ook een soort van account nodig zal zijn?
                  BD1166BE. CANON camera's (7D, G9), objectieven van 10 t/m 400mm, en Speedlite 580EX II - Manfrotto tripod 190CXPro4 + Markins Q3 -  M1 iMac 24" - 16GB RAM - 2TB SSD (MacOS Sonoma 14.4) - iPhone XR (iOS 17.4) + iPad5 WiFi (iPadOS 16.7.6)

                  Comment


                  • #10
                    Re: wifi signaal oppikken en versterken

                    Oorspronkelijk geplaatst door LesC Bekijk bericht
                    Voor de Belgacom Fon is het zo dat je eerst een account moet aanmaken; nu, mijn ISP is Skynet (Belgacom dus), en ik weet niet of je als TN klant toch een (gratis) Fon-account mag hebben of niet. Ik neem aan dat er voor TN-hotspots ook een soort van account nodig zal zijn?
                    Bij Telenet hoef je niets te doen Les, als je zelf Telenet klant bent je homespot open hebt staan, kan je op gelijk welke Telenet homespot in loggen.
                    Als je dat doet met een vreemde computer natuurlijk wel.
                    Let wel, een homespot is ongeveer tien maal trager dan gewoon vast Telenet internet.
                    Het signaal versterken zal volgens mij niet gaan, de homespot zender is blijkbaar een andere dan de wifi zender van de modem.
                    Eigenlijk zou je een versterkende ontvanger nodig hebben, richtantenne maken met zo een USB ontvanger kan soms werken,
                    google daar maar eens naar.

                    Comment


                    • #11
                      Re: wifi signaal oppikken en versterken

                      Oorspronkelijk geplaatst door guido1956 Bekijk bericht
                      bedankt voor de toch wel nuttige reacties. Heb al paar keer de toer gedaan om te zien waar het telenethomespotsignaal het sterkst is, en ik kan het maar op een heel beperkte plaats ontvangen. Ik kan altijd wel inloggen met mijn telenetaccount, maar meestal laden de pagina's echt net goed op door het zwakke signaal, en dat zowel met laptop als met tablet.

                      @Lesc: ga zeker eens goed doornemen, ook eens Fon uitchecken
                      @notex: lijkt me een goedkope oplossing dat het proberen waard is
                      Ik denk niet dat het enkel in jouw specifiek geval is, ik heb ook nog nooit een degelijke ontvangst gehad op om het even welke telenet homespot die ik reeds probeerde.
                      Groetjes

                      Comment


                      • #12
                        Re: wifi signaal oppikken en versterken

                        Oorspronkelijk geplaatst door Djivan Bekijk bericht
                        Ik denk niet dat het enkel in jouw specifiek geval is, ik heb ook nog nooit een degelijke ontvangst gehad op om het even welke telenet homespot die ik reeds probeerde.
                        Groetjes
                        Bij mij werkt dat prima hoor Ivan, wel op Ipod en Iphone, mijn laptop staat hier oud te worden.

                        Comment


                        • #13
                          Re: wifi signaal oppikken en versterken

                          Met een keukenzeef dus. KLIK

                          Comment


                          • #14
                            Re: wifi signaal oppikken en versterken

                            Oorspronkelijk geplaatst door LesC Bekijk bericht
                            Voor de Belgacom Fon is het zo dat je eerst een account moet aanmaken; nu, mijn ISP is Skynet (Belgacom dus), en ik weet niet of je als TN klant toch een (gratis) Fon-account mag hebben of niet. Ik neem aan dat er voor TN-hotspots ook een soort van account nodig zal zijn?
                            FON heeft eigenlijk niets met Belgacom te maken. Je kan perfect een FON account nemen, maar dan heb je wel ook een FON-router nodig, waarmee je je eigen Wifi openstelt (uiteraard volledig beveiligd) :link.
                            Bij iemand die een Belgacom modem heeft, zit zo'n FON ingebakken in de modem/router van Belgacom en heb je ook een account gekregen.

                            Telenet heeft inderdaad zijn eigen systeem van homespots...
                            Groeten,

                            Polleke

                            Comment


                            • #15
                              Re: wifi signaal oppikken en versterken

                              Oorspronkelijk geplaatst door polleke_cgc Bekijk bericht
                              FON heeft eigenlijk niets met Belgacom te maken. Je kan perfect een FON account nemen, maar dan heb je wel ook een FON-router nodig, waarmee je je eigen Wifi openstelt (uiteraard volledig beveiligd) :link.
                              Bij iemand die een Belgacom modem heeft, zit zo'n FON ingebakken in de modem/router van Belgacom en heb je ook een account gekregen.

                              Telenet heeft inderdaad zijn eigen systeem van homespots...
                              Dank voor de toelichting, polleke! Bij ons is het nog zo dat onze eigen modem (al een aantal jaar oud, nog een Alcatel Speedtouch) niet eens kan gebruikt worden als FON-verdeelpunt, maar dat wij toch een FON-account hebben. Moet 'm trouwens nog eens testen vóór we naar zee vertrekken (dat is zowat de enige tijd dat ik daar -zeer beperkt- gebruik van maak. Wij zijn tijdens onze zomervakantie liefst "non-communicado" )
                              BD1166BE. CANON camera's (7D, G9), objectieven van 10 t/m 400mm, en Speedlite 580EX II - Manfrotto tripod 190CXPro4 + Markins Q3 -  M1 iMac 24" - 16GB RAM - 2TB SSD (MacOS Sonoma 14.4) - iPhone XR (iOS 17.4) + iPad5 WiFi (iPadOS 16.7.6)

                              Comment

                              Working...
                              X