Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Hoe zit het met de stad Lier?

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Hoe zit het met de stad Lier?

    Is het een optie om eventueel een SD te organiseren(bv avond) in de stad Lier? Weet iemand of er de beroemde gebouwen als Zimmertoren etc. verlicht zijn 's avonds?

  • #2
    Re: Hoe zit het met de stad Lier?

    Mark,
    Dergelijke vragen stel je beter aan het gemeentebestuur, stadsbestuur.
    Zij bepalen immers wat wel en niet verlicht wordt en vooral, hoelang, wanneer en hoe..
    https://www.fotospotter.be
    Je suis content d’être heureux

    Comment


    • #3
      Re: Hoe zit het met de stad Lier?

      hallo Mark, ik heb er vorig jaar getrokken. is wel de moeite. ook begijnhof. als je wil zal ik je een paar foto's doorsturen of je het interessant genoeg vind ! ?
      gr, JOHAN , nikon D90, D7100

      Comment


      • #4
        Re: Hoe zit het met de stad Lier?

        Ik ben van de omgeving en ken de stad vrij goed. Echter Franis1950 en Bachus1909 kennen de stad nog beter, ze zijn van Lier.

        een lange tijd geleden heeft er al eens een SD geweest, wil niet zeggen dat het niet terug mag, waarom niet.

        Lier heeft zeker zijn charmes, begijnhof, Belfort, kerken, Zimmertoren, Nete, vest, park, .......
        http://www.photo-patricske.be
        Panasonic FZ18, Canon 50D, Canon 6D, Canon EOS R, ..... veel en veel meer zie hier

        Comment


        • #5
          Re: Hoe zit het met de stad Lier?

          Oorspronkelijk geplaatst door hypnomedi Bekijk bericht
          hallo Mark, ik heb er vorig jaar getrokken. is wel de moeite. ook begijnhof. als je wil zal ik je een paar foto's doorsturen of je het interessant genoeg vind ! ?
          Top. Van mij mag je hier in een antwoord gerust een paar foto's plaatsen, achter een link eventueel, want ik weet niet of ze hier zichtbaar mogen? Maar dat kan een mod beter beoordelen.
          Last edited by Guest4; 13 april 2014, 19:55.

          Comment


          • #6
            Re: Hoe zit het met de stad Lier?

            Oorspronkelijk geplaatst door Wim.Vanmaele Bekijk bericht
            Mark,
            Dergelijke vragen stel je beter aan het gemeentebestuur, stadsbestuur.
            Zij bepalen immers wat wel en niet verlicht wordt en vooral, hoelang, wanneer en hoe..
            Zal ik zeker eens doen.
            Oorspronkelijk geplaatst door Patricske Bekijk bericht
            Ik ben van de omgeving en ken de stad vrij goed. Echter Franis1950 en Bachus1909 kennen de stad nog beter, ze zijn van Lier.

            een lange tijd geleden heeft er al eens een SD geweest, wil niet zeggen dat het niet terug mag, waarom niet.

            Lier heeft zeker zijn charmes, begijnhof, Belfort, kerken, Zimmertoren, Nete, vest, park, .......
            Dank Patrick. Misschien dat Franis1950 en Bachus1909 dit weer eens willen oppakken?

            Comment


            • #7
              Re: Hoe zit het met de stad Lier?

              Oorspronkelijk geplaatst door MGfoto Bekijk bericht
              Dank Patrick. Misschien dat Francis1950 en Bachus1909 dit weer eens willen oppakken?

              Hé, heb het opgepakt en zal je vandaag nog een PB sturen.

              Heb vrijdagavond vergeten van sommige dingen te vragen.

              Frans
              Doe nooit iets aan een ander wat je zelf niet graag hebt !!!
              Met een gebalde vuist is het moeilijk iemand de hand te schudden.

              BD0460BE

              Comment


              • #8
                Re: Hoe zit het met de stad Lier?

                Lier is zeker interessant, al ben ik er nog nooit met BD geweest. Voorlopig trouwens geen SDs (of AVs) voor ons omwille van andere bekommernissen.
                Deze foto's in mijn portfolio zijn in Lier gemaakt (Begijnhof):




                (merk hoe sterk die straatlantaarns 's avonds schijnen).
                BD1166BE. CANON camera's (7D, G9), objectieven van 10 t/m 400mm, en Speedlite 580EX II - Manfrotto tripod 190CXPro4 + Markins Q3 -  M1 iMac 24" - 16GB RAM - 2TB SSD (MacOS Sonoma 14.4) - iPhone XR (iOS 17.4) + iPad5 WiFi (iPadOS 16.7.6)

                Comment


                • #9
                  Re: Hoe zit het met de stad Lier?

                  hierbij een paar foto's die ik toen heb genomen.



                  Last edited by hypnomedi; 14 april 2014, 12:19.
                  gr, JOHAN , nikon D90, D7100

                  Comment


                  • #10
                    Re: Hoe zit het met de stad Lier?

                    Lier is sowieso fotogeniek, ook 's avonds. Hierbij een paar van mijn vroegere opnames :
                    Forum voor natuur- en landschapsoto's. Kies door middel van de prefix of je ze wil laten beoordelen of enkel showen..



                    Maar ik zie een SD in Lier zeker nog wel eens zitten.
                    Religion, to me, is a bureaucracy between man and God that I don't need.

                    Comment


                    • #11
                      Re: Hoe zit het met de stad Lier?

                      De Lierse Vesten tussen de oude Gasfabriek en Spuihuis zijn 's nachts ook fijn verlicht tegenwoordig, leuk voor een film Noir-sfeertje
                      Begijnhof is zeker de moeite, ook de vernieuwde Grote markt en vooral aan de Werf (met de trapjes naar het water, waar Frituur Marcel vroeger stond) is fijn. Daar recht over de Mosdijk en weer verder het Spuihuis zijn ook mooi 's nachts.
                      Station van Lier is enkel 's nachts een beetje de moeite, voor de rest is het maar een triestig iets.
                      De Grote Kerk (de Peperbus) en daarrond café het Kruisken is ook mooi. Muziekschool kan je ook gaan doen, daar zijn ze een hypermodern gedrocht aan het aanbouwen, mooi voor architecturale dingen.

                      Afin, je vindt er wel het één en ander

                      IZ.
                      For Greater Good - Ambient Music for the Masses

                      Canon 600 D - EF-S 18–55mm IS STM - 50 mm 1.8 - EF-S 10-22 mm - EF 35mm f/2.0

                      Comment


                      • #12
                        Re: Hoe zit het met de stad Lier?

                        Een avondshoot met de BD'ers in Lier zou ik wel zien zitten
                        Mvg, Marc
                        Sony A77II en A550, CZ 16-80, Sony 70-300 G, Sony 35 1,8 - 50 1,8 - 85 2,8
                        http://fotos.mdlfoto.be/

                        Comment


                        • #13
                          Re: Hoe zit het met de stad Lier?

                          Ik heb hier al heel wat mooie foto's gezien hoor, bedankt hiervoor. Even afwachten met welke info Bachus komt vanwege de Stad en misschien dat we iets kunnen plannen?
                          Waar ligt de voorkeur bij de meeste fotografen? Dagdeel+avonddeel of alleen avonddeel? Op een vrijdagavond of op een weekenddag(dagdeel + avonddeel) ?

                          Comment


                          • #14
                            Re: Hoe zit het met de stad Lier?

                            Oorspronkelijk geplaatst door MGfoto Bekijk bericht
                            Ik heb hier al heel wat mooie foto's gezien hoor, bedankt hiervoor. Even afwachten met welke info Bachus komt vanwege de Stad en misschien dat we iets kunnen plannen?
                            Waar ligt de voorkeur bij de meeste fotografen? Dagdeel+avonddeel of alleen avonddeel? Op een vrijdagavond of op een weekenddag(dagdeel + avonddeel) ?
                            Omdat ik in de buurt woon en Lier ken, stel ik voor het op een zaterdag te doen in de namiddag met een avondvullend programma. In Lier zijn er op het Zimmerplein, Eikelstraat en Grote Markt plaatsen genoeg waar we lekker kunnen eten, het is maar plaats bespreken, prijs afspreken en reserveren.

                            Bezoek aan de Sint Gummaruskerk en Begijnhofkerk moet te regelen zijn.
                            http://www.photo-patricske.be
                            Panasonic FZ18, Canon 50D, Canon 6D, Canon EOS R, ..... veel en veel meer zie hier

                            Comment


                            • #15
                              Re: Hoe zit het met de stad Lier?

                              Hallo Mark, zie dit ook wel zitten een avondje stappen in lier, liefst vrijdagavond als moest kunnen????

                              M.v.g

                              ReneRaw

                              Comment

                              Working...
                              X