Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Image maken van Windows 8.1

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Image maken van Windows 8.1

    Heeft er iemand ervaringen met Paragon Backup & Recovery 2014 Free?
    Is dit betrouwbaar?
    Canon 90D | Tamron 10 - 24mm | Canon 24 - 70mm L
    Fujifilm X-T4 + SmallRig handgreep | Samyang 12mm f/2 | Fujinon XF 27mm f/2.8 | Fujinon 35mm f/1.4 | Fujinon XF 16-55mm f/2.8 R LM WR | Fringer EF-XF ProII | X-E2s.

  • #2
    Re: Image maken van Windows 8.1

    It looks like you've got lost. So, your data may be lost, too. Don't worry. We are here to provide solutions for everyone to protect data from loss.


    Gratis en heel betrouwbaar, heeft me nog nooit in de steek gelaten.

    Comment


    • #3
      Re: Image maken van Windows 8.1

      Bedankt Danny.
      Ik had natuurlijk al het één en ander opgezocht op het internet en daar kwam Paragon zeer goed uit.
      AOMEI had ik ook tegengekomen, maar ik heb een vraagje voor u, heeft u ooit al een image teruggezet en was deze betrouwbaar?
      Canon 90D | Tamron 10 - 24mm | Canon 24 - 70mm L
      Fujifilm X-T4 + SmallRig handgreep | Samyang 12mm f/2 | Fujinon XF 27mm f/2.8 | Fujinon 35mm f/1.4 | Fujinon XF 16-55mm f/2.8 R LM WR | Fringer EF-XF ProII | X-E2s.

      Comment


      • #4
        Re: Image maken van Windows 8.1

        Dit is in feite niet echt een antwoord op je vraag aangezien ik Paragon niet gebruik, maar ik gebruik al lang en naar volle tevredenheid de gratis versie van ( Macrium Reflect. En ja, ik heb reeds meerdere malen een image teruggezet en nog steeds tevreden.

        Groeten,
        Geert

        Comment


        • #5
          Re: Image maken van Windows 8.1

          Bedankt Geert, maar ik vind geen gratis versie op hun site.
          Ik gebruik Acronis True Image op 3 computers (licentie voor 3 PC) maar ik heb nu een vierde computer die alleen zal dienen om programma's te testen en daarvoor zoek ik eigenlijk een gratis programma.
          Canon 90D | Tamron 10 - 24mm | Canon 24 - 70mm L
          Fujifilm X-T4 + SmallRig handgreep | Samyang 12mm f/2 | Fujinon XF 27mm f/2.8 | Fujinon 35mm f/1.4 | Fujinon XF 16-55mm f/2.8 R LM WR | Fringer EF-XF ProII | X-E2s.

          Comment


          • #6
            Re: Image maken van Windows 8.1

            Aan Red Falcon.

            Ik heb al meerdere backups gemaakt en teruggezet hoor en dat is géén enkel probleem.
            Je moet het programma installeren en een herstelschijf aanmaken, dat is alles.
            Nadien maak je op een d-partitie een map met de naam: "BACKUP" en hierin bewaar je al je backups.
            Het mooie aan dit programma is, je kan vanuit een werkend systeem een backup maken en ook terugzetten, je herstelschijf heb je enkel nodig als je systeem niet meer wilt opstarten.
            Mijn Windows 8.1 werkt vanuit een RevoDrive (sneller dan SSD) en mijn backups zijn ongeveer 30 GB groot en die is gemaakt in amper 5 minuten.
            Ik gebruikte ook al Acronis en Ghost, dit is toch wel veel handiger hoor en volledig gratis!

            Comment


            • #7
              Re: Image maken van Windows 8.1

              Danny, u hebt het over een back-up maar kunt ge met dit programma ook een volledige image aanmaken en terugzetten in geval van nood?
              Canon 90D | Tamron 10 - 24mm | Canon 24 - 70mm L
              Fujifilm X-T4 + SmallRig handgreep | Samyang 12mm f/2 | Fujinon XF 27mm f/2.8 | Fujinon 35mm f/1.4 | Fujinon XF 16-55mm f/2.8 R LM WR | Fringer EF-XF ProII | X-E2s.

              Comment


              • #8
                Re: Image maken van Windows 8.1

                Aan Red Falcon.

                Natuurlijk, dat is de bedoeling.
                Een image maken van een volledig werkend systeem, dat je bovendien op een andere computer ook kunt terugzetten.
                Download het programma eens, het is heel simpel en het werkt als een fluitje van een cent!
                Het is toch volledig gratis, dus je loopt geen enkel risico!
                Anders stuur me maar een email en dan bellen we elkaar eens!

                Comment


                • #9
                  Re: Image maken van Windows 8.1

                  Als je echt gaat twijfelen, stuur een email!

                  Comment


                  • #10
                    Re: Image maken van Windows 8.1

                    Danny, bedankt voor alles.
                    Dit werkt inderdaad veel eenvoudiger en sneller dan Acronis.
                    Canon 90D | Tamron 10 - 24mm | Canon 24 - 70mm L
                    Fujifilm X-T4 + SmallRig handgreep | Samyang 12mm f/2 | Fujinon XF 27mm f/2.8 | Fujinon 35mm f/1.4 | Fujinon XF 16-55mm f/2.8 R LM WR | Fringer EF-XF ProII | X-E2s.

                    Comment


                    • #11
                      Re: Image maken van Windows 8.1

                      System backup gemaakt: 104 Gb > 11 minuten.
                      Image staat op een externe schijf via USB2.
                      Ubi bene, ibi patria.
                      BD0388BE
                      Een website

                      Comment


                      • #12
                        Re: Image maken van Windows 8.1

                        Aan Red Falcon.

                        Graag gedaan hoor en als ik je verder nog kan helpen, laat dan maar iets weten.
                        Steeds wil ik helpen!
                        Er zijn er hier op BD, veel die beloven en niks doen dan alleen maar afbreken!

                        Comment


                        • #13
                          Re: Image maken van Windows 8.1

                          Ik heb ook een testje gewaagd, ik heb nu een ADI bestand op mijn C schijf.
                          Kan ik dat kopiëren op een externe schijf of moet ik herbeginnen met opslaan op USB station ?

                          Ik heb ook (voor de zoveelste keer) geprobeerd om een USB stick bootable te maken, ik hoopte dat het eindelijk eens ging lukken met dit programma, maar noppes.
                          Zowel laptop als desktop-PC starten lustig op in Windows, ook al staat USB als eerste opstartmedium.
                          En zonder een opstartbaar medium heb je niet veel aan een image als er iets serieus misloopt met je harde schijf.
                          Last edited by nete; 14 april 2014, 11:13.
                          BD0473BE / https://sites.google.com/view/nete-be/home
                          Lumix G90 / Lumix GM5 12-32 mm / 12-60mm / 25mm 1,7 / 35-100mm / 7,5mm Fisheye

                          Comment


                          • #14
                            Re: Image maken van Windows 8.1

                            Aan nete.

                            Je kan toch een opstartbare DVD maken met dit programma, voor moest je PC of laptop niet meer opstarten.
                            Een opstartbare USB-stick kan ook hoor, je moet eens goed lezen hoe je dit moet doen.
                            Het ADI bestand kan je inderdaad gewoon verplaatsen naar een externe schijf.

                            Comment


                            • #15
                              Re: Image maken van Windows 8.1

                              Oorspronkelijk geplaatst door DannyDeGraaf Bekijk bericht
                              Aan Red Falcon.

                              Natuurlijk, dat is de bedoeling.
                              Een image maken van een volledig werkend systeem, dat je bovendien op een andere computer ook kunt terugzetten.
                              ...
                              Da's behoorlijk kort door de bocht ... als de HAL config op de nieuwe computer sterk verschilt van de "source" riskeer je te verzuipen in de BSOD's ... Win 7/8 schijnen daar iets "intelligenter" mee aan de slag te gaan maar ik zou er mijn adem maar niet op inhouden ...

                              Comment

                              Working...
                              X