Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Een tablet, maar welke??

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Een tablet, maar welke??

    Hallo;

    Ik heb een laptop van 6 jaar oud, maar deze loopt op zijn laatste krachten (valt regelmatig spontaan uit). Ik sleur deze overal mee, maar de grootte van het toestel steekt tegen. Langs de andere kant heb ik er de voorbije jaren ook photoshop en illustrator op geïnstalleerd, dus hij zou ook krachtiger mogen zijn.

    Ik zou deze binnenkort graag vervangen door een iets krachtigere desktop voor thuis gecombineerd met een budgetvriendelijke tablet (met middelgroot tot groot scherm) die ik overal kan meenemen.
    Ik ben echter totaal niet mee met de huidige technologie en weet niet waarop ik moet letten bij de aanschaf van een tablet.

    Ik zou hem vooral gebruiken om te surfen op internet en dataverwerking.
    Is photoshop ook mogelijk, of is dit te zwaar voor zo'n klein toestel? En programma's zoals Adobe Bridge?

    Met apps ben ik niet vertrouwd, dus ik heb er geen idee van of ik dit ooit zal gebruiken.

    Wie kan mij op weg helpen?

    Bedankt!

  • #2
    Re: Een tablet, maar welke??

    Misschien heb je hier iets aan, telekoopwijzer tablets.
    Canon 6D / Samyang 14/2.8 / Canon 28-135 IS USM / Sony A6400 / Sony 200-600 / Sony 16-50
    Mijn bird foto's en urbex foto's

    Comment


    • #3
      Re: Een tablet, maar welke??

      Kijk misschien eerst welk besturingssysteem voor jou het gemakkelijkst werkt.
      http://barthuysmans.smugmug.com/
      BD0338BE

      Comment


      • #4
        Re: Een tablet, maar welke??

        Oorspronkelijk geplaatst door Black B@ndit Bekijk bericht
        Kijk misschien eerst welk besturingssysteem voor jou het gemakkelijkst werkt.
        Wel, het is met dat onderdeel dat ik het meest worstel.
        Ik ben enkel Windows (Vista) gewend. De andere systemen lijken chinees voor mij. Hoe zit het met het gebruiksgemak van IOS of Android? En zijn de excel files die ik op mijn huidige laptop staan heb over te brengen op deze besturingssystemen?
        Sorry voor domme vragen, maar ik heb nog nooit een tablet of smartphone van dichtbij gezien....

        Comment


        • #5
          Re: Een tablet, maar welke??

          Framboos,

          Ik heb zeer recent een LG v500 8.3 tablet aangekocht en ben er zeer tevreden over. Momenteel loopt er een cashback actie van € 50,00 zodat die redelijk betaalbaar is.
          Deze tablet heeft een resolutie van 1900x1200, dus full HD.
          Draait onder Android en daar zijn genoeg (gratis) paps voor om al je bestanden te kunnen overbrengen/lezen en bewerken.
          Naar mijn mening een aanrader dus ...
          Ik heb ook een iPad Air, maar gebruik deze LG nu meer dan de iPad.

          Jaja

          Verstuurd vanaf mijn LG-V500 met Tapatalk
          Last edited by jaja; 11 april 2014, 23:14.
          Voorzitter Belgiumdigital VZW - Sony A7III, Sony A7II, Nikon D500, D5300, Canon G5XMkI, Olympus E-M1MkII, allen met wat glaswerk ...
          Mijn webalbums: https://www.flickr.com/photos/jajabd/sets/ Mijn weblog: http://jajabd.wordpress.com

          Belgiumdigital: uw digitale thuishaven!

          Comment


          • #6
            Re: Een tablet, maar welke??

            Oorspronkelijk geplaatst door jaja Bekijk bericht
            Framboos,

            Ik heb zeer recent een LG v500 8.3 tablet aangekocht en ben er zeer tevreden over. Momenteel loopt er een cashback actie van € 50,00 zodat die redelijk betaalbaar is.
            Deze tablet heeft een resolutie van 1900x1200, dus full HD.
            Draait onder Android.
            Naar mijn mening een aanrader.
            Ik heb ook een iPad Air, maar gebruik deze LG nu meer dan de iPad.

            Jaja

            Verstuurd vanaf mijn LG-V500 met Tapatalk
            Ik heb idd lovende kritieken gelezen over deze LG (en heb de cashbackactie ook reeds gezien ). Maar ik lees ook veel dat de accuduur bedroevend is, en dat schrikt mij toch wat af. Wat is jouw ervaring hiermee?

            Deze lijkt mij trouwens ook wat : http://www.tabletsmagazine.nl/2014/0...k-t100-t100ta/ Een soort mini laptopje met tablet functie.
            Maar de twijfel is enorm, omdat ik er een complete leek in ben....

            Comment


            • #7
              Re: Een tablet, maar welke??

              Framboos,

              De accuduur van de LG is meer dan voldoende om een dag door te komen en dat is voor mij meer dan voldoende.
              Over de halfslachtige apparaten als de Asus die jij voorstelt zijn maar weinig mensen tevreden (als ik de reviews lees) .
              Ik heb een dergelijke combo van Acer met win 8.1 en gebruik hem het minst van allemaal ...
              Je kan beter en een desktop en een echte tablet kopen.

              Jaja

              Verstuurd vanaf mijn LG-V500 met Tapatalk
              Voorzitter Belgiumdigital VZW - Sony A7III, Sony A7II, Nikon D500, D5300, Canon G5XMkI, Olympus E-M1MkII, allen met wat glaswerk ...
              Mijn webalbums: https://www.flickr.com/photos/jajabd/sets/ Mijn weblog: http://jajabd.wordpress.com

              Belgiumdigital: uw digitale thuishaven!

              Comment


              • #8
                Re: Een tablet, maar welke??

                Ik kan alleen maar zeggen dat ik héél tevreden ben van mijn iPad mini retina.
                Ik heb er voor een iPad1 gehad tot grote tevredenheid, en die heb ik na 3 jaar intensief gebruik kunnen verkopen voor 150€.

                Werkt zeer intuitief en makkelijk.

                Comment


                • #9
                  Re: Een tablet, maar welke??

                  Oorspronkelijk geplaatst door jaja Bekijk bericht
                  Over de halfslachtige apparaten als de Asus die jij voorstelt zijn maar weinig mensen tevreden (als ik de reviews lees) .
                  Ik heb een dergelijke combo van Acer met win 8.1 en gebruik hem het minst van allemaal ...
                  Ik ben anders zeer tevreden van mijn Asus TF300 transformer (Android). De extra batterijtijd die je krijgt door het keyboard te gebruiken was het punt dat mijn keuze bepaald heeft (ik lees dat de Win versie geen batterij heeft in het keyboard). Wat mij betreft alles behalve "halfslachtig" maar een werkpaardje weg van huis.

                  Raad geven over welke tablet te kopen is sowieso niet gemakkelijk aangezien iedereen andere eisen heeft. Voor surfen en mail maakt het weinig uit maar als je meer wil wel natuurlijk.
                  bye, Maurice
                  https://on4bam.com/
                  Nikon D7500

                  Comment


                  • #10
                    Re: Een tablet, maar welke??

                    Ik zou mezelf de vraag stellen of mijn tablet moet samenwerken met mijn huidige /volgende PC /laptop. En gelijklopend wat is /zal mijn volgende telefoon zijn. Het is inderdaad makkelijk dat alle apparaten op dezelfde manier werken /gegevens synchroniseren.
                    Dat beperkt de keuzemogelijkheden maar houdt ook in dat je je vastlegt voor een bepaald systeem voor een langere tijd met eventueel ook beperktere mogelijkheden, toepassingen, batterijbelasting, ..., en eventueel kostprijs.

                    mvg
                    Patric

                    Comment


                    • #11
                      Re: Een tablet, maar welke??

                      Ik zag gisteren de (nieuwe) Samsun serie -in MM NL aanbieding- die zagen er heel gelikt uit en hun top modellen zeker zo duur als de Ipad.

                      Comment


                      • #12
                        Re: Een tablet, maar welke??

                        Ik heb zelf de Asus Transformer TF 701, en die werkt prima (het scherm is ook héél goed).

                        Medion heeft nog een andere oplossing, dat is een soort mini laptop met een harde schijf in het toetsenbord-gedeelte, maar je kan er ook het scherm afhalen om als tablet te gebruiken.
                        Die heeft een Windows besturingssysteem, dan ben je er zo mee weg (voor mij is Android toch een hele aanpassing).
                        http://barthuysmans.smugmug.com/
                        BD0338BE

                        Comment


                        • #13
                          Re: Een tablet, maar welke??

                          Oorspronkelijk geplaatst door framboosje Bekijk bericht
                          Ik zou hem vooral gebruiken om te surfen op internet en dataverwerking.
                          Is photoshop ook mogelijk, of is dit te zwaar voor zo'n klein toestel? En programma's zoals Adobe Bridge?

                          Met apps ben ik niet vertrouwd, dus ik heb er geen idee van of ik dit ooit zal gebruiken.

                          Wie kan mij op weg helpen?

                          Bedankt!
                          Wie kan antwoorden op deze vragen?
                          En wat met Illustrator ?
                          Voor een "beetje" desktop is er geen probleem.
                          Maar voor een tablet? Dat weet ik ook niet dus zie ik ook uit naar het antwoord

                          Welke data heb je zoal framboosje?
                          imho, als je afwijkt van Windows (of Apple) zal data geïmporteerd en&of verwerkt moeten worden in&via aps van de tablet.
                          Ik zeg niet dat die niet bestaan.
                          Een courant fotoformaat of videoformaat zal wel geen problemen opleveren.
                          Maar wat als je bewerkingen wilt doen op de tablet? Dat weet ik ook niet dus zie ik ook uit naar het antwoord

                          Wat kan helpen zijn jouw concrete eisen waaraan zo'n tablet moet voldoen.
                          Wat versta je onder 'dataverwerking'?
                          Ubi bene, ibi patria.
                          BD0388BE
                          Een website

                          Comment


                          • #14
                            Re: Een tablet, maar welke??

                            Iedereen bedankt voor de reply's.

                            Echter, ik vrees dat de aanschaf van een nieuwe PC/tablet nu wel een heel lage prioriteit krijgt.

                            Deze nacht is rond 2.30h brand uitgebroken in ons appartementsgebouw (nieuwbouw van nog geen jaar oud; mijn eigendom). Ik verblijf momenteel bij mijn ouders.
                            De schade bij mij is gelukkig beperkt; maar er zijn verschillende appartementen volledig onbewoonbaar.

                            Comment


                            • #15
                              Re: Een tablet, maar welke??

                              Oorspronkelijk geplaatst door framboosje Bekijk bericht
                              Iedereen bedankt voor de reply's.

                              Echter, ik vrees dat de aanschaf van een nieuwe PC/tablet nu wel een heel lage prioriteit krijgt.

                              Deze nacht is rond 2.30h brand uitgebroken in ons appartementsgebouw (nieuwbouw van nog geen jaar oud; mijn eigendom). Ik verblijf momenteel bij mijn ouders.
                              De schade bij mij is gelukkig beperkt; maar er zijn verschillende appartementen volledig onbewoonbaar.

                              Amai, kom dat tegen.
                              Ik hoop echt dat de verzekering de zaken min of meer kan regelen.
                              Is dat volledig gebouw van jou of een appartement?
                              (sorry, stom vraag maar toch)
                              Hopelijk vinden ze de oorzaak.
                              Ubi bene, ibi patria.
                              BD0388BE
                              Een website

                              Comment

                              Working...
                              X