Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Advies nodig voor een Kmount DSLR beginners

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Advies nodig voor een Kmount DSLR beginners

    Dag iedereen,

    Ik ben op zoek naar een DSLR met Kmount. Aangezien ik een Pentax k1000 (waarvan de spiegel soms blijft steken) heb, zou ik graag de analoge lenzen ook gebruiken op een DSLR voor beginners. Mijn budget voor starterskit is max. €400.

    Wat raden jullie aan? Waarop moet ik vooral letten? ...

    Alvast bedankt voor jullie raad!

  • #2
    Re: Advies nodig voor een Kmount DSLR beginners

    Hallo Jerome,

    Oude manuele objectieven gebruiken gaat het beste werken op de meer gevorderde camera's omdat je bij voorkeur in manuele modus kan werken en deze net iets makkelijker werkt op een camera met twee instelwielen. En dat vind je niet op beginnerscamera's.

    Voor het budget van 400 EUR kan je makkelijk een tweedehandse gevorderde camera vinden. Toevallig staat mijn eigen vorige camera momenteel te koop in het aangeboden forum van deze site: een Pentax K-5 voor 350 EUR. Maar een ideetje hè. ;-)

    Maar er zijn nog andere opties. Op andere niet-pentax digitale reflexen gaan je Pentax objectieven niet passen, maar met een adapter kan je ze wel gebruiken op een aantal spiegelloze camera's. Daar ken ik niet zoveel van en ik vermoed dat een klassieke reflex je nog net iets meer zal bieden, maar als mijn K-5 je niets zegt is dat misschien een piste?

    Grtz, Wim

    Verstuurd vanaf mijn Nexus 5 met Tapatalk
    Life's Pentaxic! (Pentax K-3II (+grip) + 20-tal objectieven, Pentax Q, 2 flashkes, een hoop filters en andere accessories, teveel tassen en statieven, en dan nog een fameuze digidoka)

    Comment


    • #3
      Re: Advies nodig voor een Kmount DSLR beginners

      Dit is al een tijd geleden! Bedankt voor de tips. Ik ben sinds enige tijd trotse eigenaar van een Pentax K-50. Heel tevreden maar ik moet nog wat oefenen met de verschillende lenzen.

      Verstuurd vanaf mijn SM-T810 met Tapatalk

      Comment

      Working...
      X