Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Welke Canon koop ik het beste?

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Welke Canon koop ik het beste?

    Dag allemaal! Momenteel heb ik nog een Nikon D70 en ik zou graag een nieuwe camera kopen... Ik zit nu in het vierde middelbaar en ga later fotografie studeren.. De prijs voor de body zou ongeveer rond de 600-700 euro mogen zijn... Geven jullie mij wat raad?

  • #2
    Re: Welke Canon koop ik het beste?

    Een degelijke beginner is de x00 serie van Canon waarbij ze nu geloof ik aan 650 of 700D zitten, deze vallen binnen het prijskaartje. Waar je wel moet op letten is dat je ook objectiev(en) en verdere toebehoren moet aanschaffen voor je Canon, en daar heb je ook wel al snel enkele euro's voor nodig.
    Je kan ook een tweedehands x0 toestel aanschaffen met niet te veel clicks, deze serie ligt een trapje hoger.. bvb een 50 of 60D, hetgeen ook betere beeldkwaliteit en wat meer of snellere functies geeft..


    Gert.

    Comment


    • #3
      Re: Welke Canon koop ik het beste?

      D7100
      dan kan je nog uw lenzen van je D70 gebruiken

      Comment


      • #4
        Re: Welke Canon koop ik het beste?

        Warom de overstap van nikon naar canon?
        Lowepro Fastpack 100 - Nikon D7000 - Nikon 18-105 f3.5-5.6 - Nikon 35mm f1.8G - Sigma 17-50 f2.8 - Manfrotto 294 series

        Comment


        • #5
          Re: Welke Canon koop ik het beste?

          Ik zou misschien voor canon 60d gaan.. Heeft iemand hier ervaring mee?

          Comment


          • #6
            Re: Welke Canon koop ik het beste?

            is zeker geen slecht toestel. Heb ik gehad tot ik overging naar ff en wordt nu tot volle tevredenheid gebruikt door mijn jongste zoon.
            Albums
            Geluk moet je niet zoeken, geluk vindt jou.

            Comment


            • #7
              Re: Welke Canon koop ik het beste?

              Mss kan je beter je body 2dehands kopen, zodat je nog geld hebt om in lenzen te investeren. (550d bijvoorbeeld)

              Comment


              • #8
                Re: Welke Canon koop ik het beste?

                Je kan de 7D reeds verkrijgen vanaf € 709 nieuw.
                Als je iets allround zoekt lijkt me deze zeker geen slechte keuze.
                http://www.valuebasket.be/en_BE/Cano...ew/10254-AA-NA
                1 foto niet in focus is een fout, 10 foto's niet in focus is een experiment, 100 foto's niet in focus is een stijl...

                Comment


                • #9
                  Re: Welke Canon koop ik het beste?

                  Is deze een betrouwbare webwinkel?
                  Deze is wel heel goedkoop?

                  Comment


                  • #10
                    Re: Welke Canon koop ik het beste?

                    Ik denk dat je beter daar niet kunt kopen. http://www.trustpilot.nl/review/valuebasket.be
                    Eeen 60D kan ik zeker aanraden, ik heb er zelf ook een en die bevalt erg goed.
                    Paul

                    Comment


                    • #11
                      Re: Welke Canon koop ik het beste?

                      Ik heb ook nog deze onliner : http://www.eglobalcentral.eu/canon-e...lr-camera.html
                      En wel betrouwbaar blijkt : http://nl-be.trustpilot.com/review/eglobalcentral.eu
                      Tevens nog goedkoper blijkt.
                      1 foto niet in focus is een fout, 10 foto's niet in focus is een experiment, 100 foto's niet in focus is een stijl...

                      Comment


                      • #12
                        Re: Welke Canon koop ik het beste?

                        Vraagje over die valuebasket website. Hoe komen die aan dergelijke scherpe prijs, hebt u ervaring met aankopen bij hen?

                        Comment


                        • #13
                          Re: Welke Canon koop ik het beste?

                          Oorspronkelijk geplaatst door FredM Bekijk bericht
                          Vraagje over die valuebasket website. Hoe komen die aan dergelijke scherpe prijs, hebt u ervaring met aankopen bij hen?
                          1) Prijs is zonder 21 % btw
                          2) Prijs is zonder 6,7 % invoertaks
                          3) Prijs is onder voorbehoud, de echte prijs komt pas bij het maken van een bestelling
                          4) Geen garantie van Canon op grijsimport
                          5) Geen europese consumentengarantie

                          Comment


                          • #14
                            Re: Welke Canon koop ik het beste?

                            Heb een 60D. Tot grote tevredenheid. Al vaak getwijfeld om naar 7D te gaan, omwille van superieure autofocus op de 7D. 7D is nog op wat punten beter, maar de AF zou zowat de enige reden zijn voor mij.

                            Niettemin blijf ik bij de 60D steken. Autofocus is net voldoende snel. Ik hou gewoon van de beeldoutput van de 60D (bv. die van mijn vroegere 40D heb ik nooit echt geapprecieerd). Het kantelbare scherm gebruik ik meer dan regelmatig. Het toestel is ook een stuk(je) compacter en lichter dan de 7D.

                            Een 60D vind je nu al rond de 500 euro. Ongeveer 250 - 300 euro goedkoper dan een 2de hands 7D. Investeer die 250-300 euro verschil dan in een betere lens?

                            Veel mensen die naar FF overstappen momenteel, dat maakt het aanbod aan bodies en lenzen wel interessant voor de hobbyisten die (laat ik maar zeggen) iets minder gelden kunnen of wensen in fotografie te steken.
                            | Lumix S1 | Lumix 24-105 | Sigma 35 2.0 | Sigma 90 2.8 | Sony Xperia 5 III | There are days where the act of seeing appears to be true happiness.

                            Comment


                            • #15
                              Re: Welke Canon koop ik het beste?

                              Ik ben het met JuLi eens, heb zelf een Canon 60D en die bevalt erg goed. Ik fotografeer met name sport en concerten/festivals en het toestel bevalt me prima, ik had hiervoor een 550D en dan zie je toch wel dat de 60D een stap vooruit is. Dit is bijvoorbeeld te merken door het instelwiel op de achterzijde van het toestel waardoor de bediening veel makkelijker en sneller wordt maar ook het display bovenop de camera. Allemaal kleine dingen die het gebruiksgemak groter maken, zeker als je de camera steeds vaker gaat gebruiken.

                              Ik heb zelf overigens mijn camera + lens te koop staan:


                              Reden van verkoop is dat ik een overstap kan maken naar fullframe. Overigens voor een betaalbare prijs want ik laat de 60D niet graag gaan.

                              Comment

                              Working...
                              X