Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Internet bankieren.

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Internet bankieren.

    Gisteren kreeg ik van iemand van de bank te horen dat internet bankieren
    via een app op mijn Ipad veel veiliger is dan via een vaste computer.

    Bovendien is de bank dan blijkbaar verantwoordelijk voor eventueel misbruik, wist die man mij te vertellen.
    En het is bovendien ook nog een stuk gemakkelijker werken, voor overschrijvingen waar je reeds een ontvanger
    voor hebt aangemaakt in het verleden, heb je zelfs geen codegenerator meer nodig.

    Wat zijn de ervaringen ?

  • #2
    Re: Internet bankieren.

    Geen idee over veiligheid en verantwoordelijkheid, maar voor dagdagelijkse kleine bedragen is het alleszins veel gemakkelijker dan op de PC. Geen bankkaart of omslachtige inlogprocedure nodig!
    Ik ben alvast een tevreden gebruiker. Het feit dat de beveiliging niet even strikt is als op de computer zal waarschijnlijk ook de oorzaak zijn waarom er limieten zitten op betalingen via de app: 250 euro geloof ik...
    You're not supposed to look at the photograph, you’re supposed to look through it. It's a window. (J. Szarkowski)

    Comment


    • #3
      Re: Internet bankieren.

      Niet met iPad, maar met Android en Belfius app: overschrijven is een fluitje van een cent. Ik vermoed dat een begunstigde aanmaken ook zonder codegenerator gaat.
      Qua veiligheid raadt men aan nooit via een vreemde wifi te werken. Eigen (beveiligd!) wifi en 3G/4G is wel veilig, zegt men. Inloggen moet met het bankkaartnummer (kan ook automatisch) èn met een in te geven wachtwoord, waar je natuurlijk ook zelf voor verantwoordelijk bent.
      De app afsluiten verbreekt de verbinding met de bank, na een zekere tijd inactiviteit wordt de verbinding ook automatisch verbroken, ook voor de veiligheid.
      Wat de verantwoordelijkheid bij misbruik/diefstal/e.d. betreft heb ik gelukkig geen ervaring, maar dat de bank verantwoordelijk zou zijn betwijfel ik toch sterk.

      Van limieten per dag heb ik geen weet. Ik heb een paar weken terug probleemloos 300 euro overgeschreven via de app. Kan per bank verschillen, natuurlijk.

      Comment


      • #4
        Re: Internet bankieren.

        Was onlangs in een reportage op TV, er is tot nu toe nog geen enkel misbruik vastgesteld door een betaling via een app op een smartphone of tablet.
        Canon EOS Digital
        BD0479BE

        Comment


        • #5
          Re: Internet bankieren.

          Oorspronkelijk geplaatst door nabi Bekijk bericht
          Ik vermoed dat een begunstigde aanmaken ook zonder codegenerator gaat.
          Van limieten per dag heb ik geen weet. Ik heb een paar weken terug probleemloos 300 euro overgeschreven via de app. Kan per bank verschillen, natuurlijk.
          Bij de twee banken dat we dat hebben kan nieuwe begunstigden aanmaken alleen via de PC en is de betaling naar niet opgeslagen begunstigden beperkt, bij de ene bank tot 250€ en bij de andere op een limiet dat je zelf kiest via pc banking.
          Canon EOS Digital
          BD0479BE

          Comment


          • #6
            Re: Internet bankieren.

            Vandaag deze van Belfius gebruikt, werkt uitstekend En veel gemakkelijker dan met de kaartlezer.
            Overschrijvingen zijn beperkt tot 500€, twee transacties per dag en vijf per week, en de bank staat garant voor hun app.

            Comment

            Working...
            X