Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Metadata of Exif data op je foto plaatsen

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Metadata of Exif data op je foto plaatsen

    Hoi,
    Ik ben een fervente gebruiker van Lightroom 5 en vraag mij af of het enigszins mogelijk is van bepaalde metadata op je foto zichtbaar te maken....zoals bijvoorbeeld een naamplaatje,logo en watermerk zichtbaar gemaakt kan worden bij het exporteren ervan.
    Graag had ik hier een automatische functie van gemaakt. (in Lightroom of een ander programma?)
    Kan iemand mij hiermee helpen?

  • #2
    Re: Metadata of Exif data op je foto plaatsen

    Is er een mogelijkheid om dit resultaat te bereiken in Lightroom? Dus dat de metadta die je wenst op de foto te exporteren of zichtbaar te plaatsen?
    Dit mag met een extra kader onderaan.....vb. zwart, waar de metadata bovenop geplaatst wordt.
    Het zou fijn zijn mocht ik vanuit lightroom verder kunnen omdat ik dit programma veel gebruik en zodoende blijft alles binnen eenzelfde programma!?
    Alvast bedankt voor de mensen die moeite doen om mij verder te helpen! (het moet toch mogelijk zijn niet?)

    Comment


    • #3
      Re: Metadata of Exif data op je foto plaatsen

      Persoonlijk doe ik mijn afwerking altijd in Photoshop, omdat je daar meerdere lagen hebt, tekstmogelijkheden, enz. Als je zoiets toch in Lightroom wenst te doen, suggereer ik je 'ns te kijken naar een plugin als Mogrify. Piet (hier actief als MoreThanWords) raadt dat toch ook aan...
      Google eens, of kijk alleszins naar: http://www.photographers-toolbox.com...sec=quickguide
      BD1166BE. CANON camera's (7D, G9), objectieven van 10 t/m 400mm, en Speedlite 580EX II - Manfrotto tripod 190CXPro4 + Markins Q3 -  M1 iMac 24" - 16GB RAM - 2TB SSD (MacOS Sonoma 14.4) - iPhone XR (iOS 17.4) + iPad5 WiFi (iPadOS 16.7.6)

      Comment


      • #4
        Re: Metadata of Exif data op je foto plaatsen

        Hey, dank je voor de snelle en handige tip! Heel fijn!! Bedankt! Ik ga dit uitproberen en laat je beslist iets weten!!

        Comment

        Working...
        X