Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Aparte job.

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Aparte job.

    Ik vraag mij af hoe die mannen dat doen om op die middenkabel te geraken ??? KLIK

  • #2
    Re: Aparte job.

    Ook het vakmanschap van de helikopterpiloot lijkt me in deze niet te onderschatten.
    Wellicht geen slecht betaalde jobs
    Minder glas dan vroeger, maar beter.

    Comment


    • #3
      Re: Aparte job.

      Een hele reportage over deze mannen kwam reeds jaren geleden op Discovery Channel.
      Echt de moeite, maar bij de minste wind gaat het niet door......wat logisch is denk ik.
      Groetjes

      Comment


      • #4
        Re: Aparte job.

        Goedverdoemme, ik pas voor deze job.

        Comment


        • #5
          Re: Aparte job.

          Dat is ook niets voor mij (ik had de reportage ook al ergens gezien).
          Ik heb hier soms al een probleem als ik met de auto gereden heb, en dan de garagepoort moet losmaken.
          Elke keer trek ik dan een vonkje, zolang ik mij eerst ontlaad door de sleutel tegen het slot te houden voel ik het niet, maar anders krijg ik elke keer een flinke tik.

          En dan werken die mannen nog onder een veel hogere spanning, je ziet dat ze de helikopter wel eerst dezelfde spanning geven als de kabel, daar dient het staafje voor waarmee ze die vonken maken.
          Dat is wat ik hier thuis ook doe met de sleutel voor ik de garagepoort los maak.

          Ik vraag mij soms wel eens af of mijn auto door die statische lading niet in brand zou kunnen vliegen tijdens het tanken, maar het zal wel daarom zijn dat er rubber rond de tankdop zit, daardoor maakt het pistool geen contact met metalen delen van de auto.
          Een vliegtuig leggen ze wel altijd eerst aan de aarding voor ze mogen tanken (daar zal de statische lading nog wel veel groter zijn, zeker bij erg grote vliegtuigen).
          http://barthuysmans.smugmug.com/
          BD0338BE

          Comment

          Working...
          X