Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Tele voor Oly 5060 WZ

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Tele voor Oly 5060 WZ

    Hallo,
    Ben op zoek naar een telelens voor men 5060.
    Weet iemand van het bestaan af van lensen van een ander merk dan die van Oly zelf ?
    De TCON-17C van Oly zelf zou de brandpuntagstand verlengen met 1,7 wat moet ik me daar bij voorstellen ? Is dit de moeite of absoluut niet ? Heb hoedanook geen enkel verstand van al die millimeters.
    Graag een beetje hulp.
    EOS 50D / 17-55mm 2.8 / 50mm 1.8

  • #2
    Er zijn nog andere merken o.a. Raynox, Hama, etc.: die gaan nog wat verder (maken de TC-factor groter), maar de kwaliteit is jammergenoeg een stuk minder.
    Fuji heeft er ook eentje, maar die is maar factor 1.5. Ik heb die zelf een goed jaar gebruikt met mijn 602 en was daar heel tevreden over (lens van 35-210 werd dus 52.5-315)

    Die 1.7 moet je gebruiken om het bereik van je lens mee te vermenigvuldigen: in jouw geval wordt 27-110 dus 45.9-187. Of het de moeite loont moet je jezelf afvragen. Je kunt dat eens uittesten door een foto genomen op maximum zoom op je PC/Mac digitaal 1.7 maal in te zoomen. Je krijgt met die telelens hetzelfde resultaat, maar dan optisch (en dus beter van kwaliteit).

    Hou er wel rekening mee dat je met een TC normaalgezien maar de laatste 2/3 van het zoombereik kunt gebruiken zonder vignettering (donkere hoeken)...
    Canon 10D, glass, flashes & extra's
    Fuji S602Z & extra's
    www.CooMa.be BD0176BE

    Comment

    Working...
    X