Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Privé nummer belt mij op en legt onmiddellijk af

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Privé nummer belt mij op en legt onmiddellijk af

    Ik heb hetvolgende voor:

    Ik heb een abonnement bij Telenet. Reeds een 3-tal weken belt een persoon mij op met een privénummer. Als ik opneem duurt het exact twee seconden en hij of zij zegt niks en haakt dan onmiddellijk in.

    iemand een idee wat dit kan zijn en wat ik hieraan kan doen? privénummers terug bellen gaat niet.

    Misschien eens contact opnemen met Telenet?

  • #2
    Re: Privé nummer belt mij op en legt onmiddellijk af

    Oorspronkelijk geplaatst door StevenVH Bekijk bericht
    Ik heb hetvolgende voor:

    Ik heb een abonnement bij Telenet. Reeds een 3-tal weken belt een persoon mij op met een privénummer. Als ik opneem duurt het exact twee seconden en hij of zij zegt niks en haakt dan onmiddellijk in.

    iemand een idee wat dit kan zijn en wat ik hieraan kan doen? privénummers terug bellen gaat niet.

    Misschien eens contact opnemen met Telenet?
    Telenet zal je zeker de telefoonnummer niet geven, maar zij weten wel wie jou opbelt.

    Moest het probleem blijven duren, gewoon een klacht gaan neerleggen bij de politie. (Of zij er iets meedoen, dat weet ik niet, maar dan staat je probleem wel geregistreerd.)

    Waarom ze dit doen, tja, dat kan vele redenen hebben.

    Eén van de ergste redenen kan zijn dat iemand aan het testen is of je thuis bent. Indien niet, dan komen ze even een bezoekje brengen om wat extra spullen in te slaan. Daarom dat ik aanraad toch even de politie te verwittigen. Wie weet zijn er nog wel meer mensen die dit voorhebben en er geen aandacht aan besteden, waar nadien is ingebroken geweest.

    Minst erge geval: Ene kleine ergens is belletje trek bezig via de telefoon. Zelfs al heb je geen privé-nummer, je kan toch iemand anders bellen met je telefoon zonder dat ze je nummer zien. Je kan namelijk een code ingeven voordat je de telefoonnummer ingeeft om je eigen nummer te onderdrukken. Misschien heeft hij/zij dit pas ontdekt en heeft er nu wat plezier mee. Hopelijk bellen ze je niet midden in de nacht!
    Mvg,
    Rudy Mas
    Nikon D5100/D7200 - Website: http://www.rmfoto.be/

    Comment


    • #3
      Re: Privé nummer belt mij op en legt onmiddellijk af

      Je kan natuurlijk van op voorhand niet weten wie er belt maar ik zou eens proberen met te antwoorden "U bent doorverbonden met het commissariaat, gelieve aan de lijn te blijven""

      Comment


      • #4
        Re: Privé nummer belt mij op en legt onmiddellijk af

        Ik ben zo maanden gebeld geweest door iemand die de grote zaal van een complex wou huren (volledig in het frans)
        blijkbaar had die persoon zijn gsm nummer verkeerd op een kaartje genoteerd... en vormde dat toevallig mijn nummer...
        vreselijk irritant...
        It's a basic truth of the human condition that everybody lies. The only variable is about what.

        Comment


        • #5
          Re: Privé nummer belt mij op en legt onmiddellijk af

          Mijn ouders werden jaaren geleden tientallen keren per week zowel dag als nacht gebeld door een onbekend nummer.
          Na veel geloop bij Belgacom/politie enz. kwam aan het licht dat het een klant was van een gekende firma uit de buurt die een verkeerd faxnummer genoteerd had en zo telkens naar het telefoonnummer van mijn ouders een fax probeerde te versturen.
          Aan de hand van het geluid dat mijn ouders omschreven kon ik vlug opmaken dat het om een faxpoging ging, maar ik kan je verzekeren dat het heel wat voeten in de aarde had eer men ons wilde/kon/mocht helpen.
          Een klein excuus van die firma en voor hen was de kous af, maar mijn ouders, beiden in de 80, hadden het toch maar moeten meemaken.
          Ik begrijp nog altijd niet hoe dit zo lang kon duren.
          Toen ik die firma vroeg hoe het kwam dat ze maar bleven proberen was hun antwoord dat ze twee faxnummers hadden van de betreffende firma, en indien het niet lukte op het eerste nummer (dat van mijn ouders) ze dan maar naar het tweede nummer grepen.......maar dat maanden lang !?!?!?
          Ik stond op punt het telefoonabo. van mijn ouders op te zeggen en een GSM voor ze aan te schaffen maar ze zagen het wegens hun ouderdom niet meer zitten om met een GSM te werken.
          Dus veel succes als je wil te weten komen wie het is of welk nummer het is.....tenzij je iemand kent bij Telenet die op de juiste afdeling werkt .
          Groetjes

          Comment


          • #6
            Re: Privé nummer belt mij op en legt onmiddellijk af

            Zeker aangifte doen. De redenen werden al gegeven.

            <OT>
            In hetzelfde geval zou ik de night service van mijn Fritzbox instellen (momenteel schakelt die WiFi in/uit op bepaalde tijdstippen) zodat de telefoon niet meer rinkelt tussen bepaalde tijdstippen. Enkel "toegelaten" nummers worden dan nog doorgelaten.
            </OT>
            bye, Maurice
            https://on4bam.com/
            Nikon D7500

            Comment


            • #7
              Re: Privé nummer belt mij op en legt onmiddellijk af

              Daarstraks weer van dat, gebeld worden en na 1 seconde leggen ze op.

              Ik heb nu mijn GSM zo ingeschakeld dat bij privénummers die mij bellen mijn telefoon niet meer reageert. Ik krijg dan wel een SMS berichtje binnen maar heb mijn Smartphone zo ingesteld dat mijn SMS geen geluid meer maakt.

              Dus nu schrik ik niet meer als ze mij opbellen. Enkel nummers die ik ken kan ik nog beantwoorden en als mijn 'stalker' mij weer probeert te bereiken dan kom ik dat toch te weten via SMS.

              Maar echt een oplossing is dit niet. Stel dat het ziekenhuis mij wil bereiken, of mijn dokter, of de politie, of het reisbureau, ... of... die bellen allemaal met een privénummer... en die telefoontjes komen ook niet meer door.

              Comment


              • #8
                Re: Privé nummer belt mij op en legt onmiddellijk af

                Gisteren had ik het ook, toeval? idn, voorlopig lig ik er niet wakker van maar als het aanhoud dan ga ik naar de politie.

                Comment


                • #9
                  Re: Privé nummer belt mij op en legt onmiddellijk af

                  Sinds een paar dagen heb ik hier ook last van. Iemand belt, ik zeg een
                  paar keer duidelijk "hello" en er wordt gewoon ingehaakt. Dat is nu een
                  dag of drie vier bezig. Ik ben bij Mobistar.

                  Comment


                  • #10
                    Re: Privé nummer belt mij op en legt onmiddellijk af

                    Behoor ook tot deze groep: al maanden hetzelfde probleem (telenet-abonnee)

                    Comment


                    • #11
                      Re: Privé nummer belt mij op en legt onmiddellijk af

                      Ik heb dat een paar jaar terug ook aan de hand gehad bij OnsNet Eindhoven: ruim een half jaar lang werd ik een paar maal per dag gebeld door een geheim nummer en meteen wanneer ik op nam werd de verbinding verbroken.
                      Ik had daarop vaak de provider gecontacteerd maar die kon of wou niets voor mij doen. Toen ik dreigde mijn abonnement te beëindigen en ik zei dat ik hen van die valse oproepen verdenk door waarschijnlijk een fout in hun software, werd het probleem direct opgelost.
                      De spookbeller is dus ook bij u waarschijnlijk uw provider die de lijn test of een fout heeft in de software.
                      Last edited by Eenbes; 9 april 2014, 11:49.

                      Comment


                      • #12
                        Re: Privé nummer belt mij op en legt onmiddellijk af

                        Idem hier, alleen op vaste telefoon (telenet) , mobiel bellen is met herlaadkaart.
                        """Hoe verder een samenleving van de waarheid afdrijft, hoe meer ze de mensen die haar spreken zal verachten"""
                        George Orwell

                        Comment


                        • #13
                          Re: Privé nummer belt mij op en legt onmiddellijk af

                          Ik heb een hand-set van siemens en anonieme nummers dan rinkelt hij niet eens.Vroeger gelijkaardig probleem gehad en klacht neergelegd moesten telkens een oproep binnenkwam datum en uur opschrijven. Hebben gevonden dat het van een bedrijf in het brusselse was , hebben dan dit bedrijf gecontacteerd en probleem was gedaan.
                          François

                          Comment


                          • #14
                            Re: Privé nummer belt mij op en legt onmiddellijk af

                            Oorspronkelijk geplaatst door StevenVH Bekijk bericht
                            Ik heb nu mijn GSM zo ingeschakeld dat bij privénummers die mij bellen mijn telefoon niet meer reageert.
                            Dus als iemand van je familie ergens in de problemen zit en ergens naar u wil bellen met een toestel dat een geheim nummer heeft, dan neem jij dus gewoon niet meer op en laat je ze stikken?

                            Is misschien een cru voorbeeld, maar mijn inziens een verkeerde (gevaarlijke) beslissing.
                            Canon EOS Digital
                            BD0479BE

                            Comment


                            • #15
                              Re: Privé nummer belt mij op en legt onmiddellijk af

                              Oorspronkelijk geplaatst door VerSeg Bekijk bericht
                              Dus als iemand van je familie ergens in de problemen zit en ergens naar u wil bellen met een toestel dat een geheim nummer heeft, dan neem jij dus gewoon niet meer op en laat je ze stikken?

                              Is misschien een cru voorbeeld, maar mijn inziens een verkeerde (gevaarlijke) beslissing.
                              ik heb toch zelf geschreven dat het niet de juiste oplossing is??? of heb je mijn volledig bericht niet gelezen? ik laat trouwens mijn familie niet stikken als ze in de problemen zitten.

                              maar ik heb al lang spijt dat ik hier iets gepost heb, ...

                              Comment

                              Working...
                              X