Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Webmail telenet

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Webmail telenet

    Kan de Webmail van Telenet niet meer openen, blijft ronddraaien na inlogscherm. (draagbare pc)(IE)
    Werkte nog na uitvoering van een herstel van Win8, een dag later echter niet meer op te starten.
    Zal wss. een instelling zijn zeker.....maar welke.....
    Iemand ervaring?

    Heb ook Google Chrome proberen installeren, dat gaat ook niet, op de site kan ik zelfs de knop "download" niet indrukken, rechter muisknop en openen werkt ook niet.
    Hier op de site kan ik bv ook geen smiley plaatsen
    Last edited by Debruri; 6 april 2014, 16:25.
    EOS 40D; EFs17-85; EF70-300; EF100LIS; CPS A430 en wa accessoires
    debruri.be

  • #2
    Re: Webmail telenet

    Weekje later.
    Na nog wat aanmodderen toch maar gekozen voor volledig herstel.
    Gestart gisteren om 19u....... 3u later 41% dan maar zijn nachtje laten doorlopen, en ja deze morgen was het hersteld
    Maar, efkes aangezet en ja , kon in de store, even naar bureaublad en patat..... blauw scherm voor een paar uur... wss. de updates zekers? Noppes bericht te zien (in de werkbalk wel een draaiend wieltje).
    Dan hem maar onder power laten staan tot na de middag. Proberen opstarten... niets.....powerknop ingedrukt gehouden en afgesloten.
    Direct erna terug opstart met de melding "verkeerdelijk afgesloten!! weer blanco scherm, dan maar weer laten staan.
    t' Is nu opgelost denk ik (hout vastgehouden ) want ik kan nu terug op internet, web-mail enz.
    Durf nu wel niets meer veranderen of installeren.
    Wel heb ik nu direct een herstelpunt gemaakt en ga dan morgen eens de update van Win 8.1 + de update8.1.1 binnenhalen.
    of is het de moeite niet van die updates binnen te halen? Ben nogal fan van de beroemde startknop en lijst (gemakkelijk en heb geen veegscherm ook)
    en heb begrepen dat die er niet is of wel?

    Update, Heb nu gezien dat er nog eerst 74! updates staan te wachten
    Last edited by Debruri; 12 april 2014, 18:53.
    EOS 40D; EFs17-85; EF70-300; EF100LIS; CPS A430 en wa accessoires
    debruri.be

    Comment


    • #3
      Re: Webmail telenet

      Als ik een gok mag wagen : best zorgen dat je ding zijn updates heeft gekregen (die komen gewoonlijk maandelijks binnen, in theorie de 2e dinsdag van de maand : maar in ons contreien is dat dan eerder woensdag of donderdag).
      En misschien ook eens scannen op malware (met MBAM of ADWcleaner) : je kan nooit weten dat er wat domme dingen je PC zijn binnengewandeld : een PC die geregeld via die herstelmodus moet passeren is meestal niet bijster gezond.

      En die 8.1 update is nog altijd zonder je gevraagde startknop. Je hebt nog altijd enkel die lijst naar de systeemprogramma's onder de rechter muisknop...
      Die update zal je trouwens enkel krijgen als alle andere updates gebeurd zijn. En het ding is zelfs noodzakelijk als je naar de toekomst nog updates wil krijgen.
      Groeten,

      Polleke

      Comment


      • #4
        Re: Webmail telenet

        Morgen is het dé update dag......
        En dan pas de 8.1 en 8.1.1
        Is dat knopje der ook niet bij de laatste update?
        EOS 40D; EFs17-85; EF70-300; EF100LIS; CPS A430 en wa accessoires
        debruri.be

        Comment


        • #5
          Re: Webmail telenet

          Debruri,

          Ik denk dat jij inmiddels zowat de meest geduldige Windowsgebruiker bent van BD ...
          Ik ken er die hun computer al lang hadden buitengesjamfoeterd
          Daarom hoop ik op een zeer succesvolle updatedag!

          Jaja
          Voorzitter Belgiumdigital VZW - Sony A7III, Sony A7II, Nikon D500, D5300, Canon G5XMkI, Olympus E-M1MkII, allen met wat glaswerk ...
          Mijn webalbums: https://www.flickr.com/photos/jajabd/sets/ Mijn weblog: http://jajabd.wordpress.com

          Belgiumdigital: uw digitale thuishaven!

          Comment


          • #6
            Re: Webmail telenet

            Oorspronkelijk geplaatst door Debruri Bekijk bericht
            Morgen is het dé update dag......
            En dan pas de 8.1 en 8.1.1
            Is dat knopje der ook niet bij de laatste update?
            Welk knopje ? Als je dat startknopje bedoelt : er is geen verschil tussen winddows 8, 8.1 en die laatste update. Het uitzicht van dat "knopje" is wat veranderd, en je kan er nu ook mee afsluiten als je er rechts op klikt, maar dat is het. Een windows 95 style startknop zit er niet op...

            Als je een desktop gebruikt, moest je al veel langer naar de 8.1 zijn overgeschakeld (en nu zeker naar die update 1) : zonder een touchscreen is die toch stukken handiger in gebruik (als is het maar omdat je er rechtstreeks mee kan opstarten naar je desktop, zonder domme dingen te moeten doen).

            En nogmaals draai eerst eens die ADWcleaner of MBAM voor je die updates doet...
            Groeten,

            Polleke

            Comment


            • #7
              Re: Webmail telenet

              Oorspronkelijk geplaatst door polleke_cgc Bekijk bericht
              Een windows 95 style startknop zit er niet op...
              Windows 7 bedoel je ? Nog even geduld oefenen. Intussen is Classic Shell mogelijk een tussenoplossing voor Debruri.
              BD0473BE / https://sites.google.com/view/nete-be/home
              Lumix G90 / Lumix GM5 12-32 mm / 12-60mm / 25mm 1,7 / 35-100mm / 7,5mm Fisheye

              Comment


              • #8
                Re: Webmail telenet

                Oorspronkelijk geplaatst door nete Bekijk bericht
                Windows 7 bedoel je ? Nog even geduld oefenen. Intussen is Classic Shell mogelijk een tussenoplossing voor Debruri.
                De wijzigingen qua gui in windows 7 zaten in de taakbalk, niet in de startknop...
                Groeten,

                Polleke

                Comment


                • #9
                  Re: Webmail telenet

                  Oorspronkelijk geplaatst door Debruri Bekijk bericht
                  Kan de Webmail van Telenet niet meer openen, blijft ronddraaien na inlogscherm. (draagbare pc)(IE)
                  Werkte nog na uitvoering van een herstel van Win8, een dag later echter niet meer op te starten.
                  Zal wss. een instelling zijn zeker.....maar welke.....
                  Iemand ervaring?

                  Heb ook Google Chrome proberen installeren, dat gaat ook niet, op de site kan ik zelfs de knop "download" niet indrukken, rechter muisknop en openen werkt ook niet.
                  Hier op de site kan ik bv ook geen smiley plaatsen
                  Zou het kunnen dat je Javascript had uitstaan in je browser. Die smiley, onder andere, wordt bij je bericht geplaatst via het uitvoeren van een Javascript. Staat dit uit in je browser, dan werkt dat natuurlijk niet.

                  Ik vermoed dat de webmail van Telenet ook wel enkele Javascripts draait om alles te bewerken. En Google staat er ook om bekend veel Javascript te gebruiken op hun website.


                  Dit is het eerste waar ik aan denk bij het lezen van dit bericht.
                  Last edited by Rudy Mas; 13 april 2014, 13:58.
                  Mvg,
                  Rudy Mas
                  Nikon D5100/D7200 - Website: http://www.rmfoto.be/

                  Comment


                  • #10
                    Re: Webmail telenet

                    Oorspronkelijk geplaatst door polleke_cgc Bekijk bericht
                    Welk knopje ? Als je dat startknopje bedoelt : er is geen verschil tussen winddows 8, 8.1 en die laatste update. Het uitzicht van dat "knopje" is wat veranderd, en je kan er nu ook mee afsluiten als je er rechts op klikt, maar dat is het. Een windows 95 style startknop zit er niet op...

                    Als je een desktop gebruikt, moest je al veel langer naar de 8.1 zijn overgeschakeld (en nu zeker naar die update 1) : zonder een touchscreen is die toch stukken handiger in gebruik (als is het maar omdat je er rechtstreeks mee kan opstarten naar je desktop, zonder domme dingen te moeten doen).
                    En nogmaals draai eerst eens die ADWcleaner of MBAM voor je die updates doet...
                    Polleke, heb ADWcleaner geïnstalleerd.
                    vraag: mag ik alles wissen wat die vindt?
                    Ubi bene, ibi patria.
                    BD0388BE
                    Een website

                    Comment


                    • #11
                      Re: Webmail telenet

                      Oorspronkelijk geplaatst door theokus Bekijk bericht
                      Polleke, heb ADWcleaner geïnstalleerd.
                      vraag: mag ik alles wissen wat die vindt?
                      Het kan uiteraard geen kwaad om eerst in die tapbladen eens te kijken wat hij juist wil wissen, maar in principe mag je dat ding zijn werk laten doen.
                      Groeten,

                      Polleke

                      Comment


                      • #12
                        Re: Webmail telenet

                        Zo, tussen bezoek soep en patatten zijn alle updates zijn binnen, alles vlot verlopen behalve probs met 2 mislukte updates die na nog een poging weer mislukten maar dan plotseling verdwenen waren, de internetverbinding die ineens beperkt was?, is nu ook Win 8 +25 updates (zie die updates al vliegen nu ) in orde gekomen.
                        jaja
                        Geduld is een schone deugd zeggen ze hé.
                        Het is verleden week wel op de proef gesteld, zover dat idd. dienen draagbare bijna de deur uitvloog.
                        Hopelijk is de miserie nu voorbij. Hout vasthouden!!.....want zie hier onder het typen weer rare vierkantjes verschijnen....

                        polleke_cgc
                        De startknop met alles erachter zoals bij Win 7 bedoelde ik.
                        Kan dus voorlopig Classic Shell gebruiken zoals "Nete" vernoemd. Hopelijk is dit ook voor de 8.1 in orde?

                        Rudy Mas
                        Alles stond goed aangevinkt, het probleem zat ergens anders mijn gedacht Dit is nu allemaal in orde gekomen na de volledige herstel uitvoering, gelukkig...

                        nete
                        Classic Shel had ik er ook op staan , weet nu niet of daar de problemen niet mee begonnen zijn?
                        Ga dat zeker terug installeren, vertrouwelijk en gemak want Win 8 met een veegscherm is ok denk ik maar voor met de muis of touchpad te werken?????
                        Wel weer eerst een herstelpunt maken (voor elke handeling gedaan, ze gaan mij niet meer liggen hebben

                        (off topic: die vervelende vierkantjes! bij het typen!!! zijn wss. verdwenen na nog eens een opstart te doen)

                        Nu ik hier ADWcleaner lees denk ik dat bij mij de problemen begonnen zijn met CCleaner te gebruiken (je kan daar goed mee kuisen hé, soms teveel mijn gedacht...) Of is CCleaner ook in orde? gebruik dat nu toch reeds jaren op mijne vaste pc?

                        Aleé voorlopig tevreden, gekalmeerd, enz.
                        Bedankt voor de feedback
                        EOS 40D; EFs17-85; EF70-300; EF100LIS; CPS A430 en wa accessoires
                        debruri.be

                        Comment


                        • #13
                          Re: Webmail telenet

                          Oorspronkelijk geplaatst door Debruri Bekijk bericht


                          Nu ik hier ADWcleaner lees denk ik dat bij mij de problemen begonnen zijn met CCleaner te gebruiken (je kan daar goed mee kuisen hé, soms teveel mijn gedacht...) Of is CCleaner ook in orde? gebruik dat nu toch reeds jaren op mijne vaste pc?

                          Aleé voorlopig tevreden, gekalmeerd, enz.
                          Bedankt voor de feedback
                          Als het Ccleaner zou zijn dan zouden er veel mensen in de miserie zitten
                          Ubi bene, ibi patria.
                          BD0388BE
                          Een website

                          Comment


                          • #14
                            Re: Webmail telenet

                            Ccleaner heeft niets te maken met ADWcleaner : ADW (net als die Mbam) verwijdert malware, Ccleaner kuist je PC op : dus onnodige bestanden, onnodige links in het register, ...

                            Als bepaalde updates niet werken, is er eigenlijk al veel kans dat je zo'n malware staan hebt : sommige malware zorgt er namelijk voor dat die updates, die die malware het leven zuur zouden kunnen maken, niet geïnstalleerd kunnen worden.

                            Persoonlijk heb ik noch met Ccleaner, noch met ADWcleaner of Mbam al problemen gehad. De kans dat het daarmee te maken heeft is dus behoorlijk klein. De kans dat je problemen wel met malware te maken heeft al behoorlijk wat meer.

                            Iemand die windows 8 quasi enkel in desktopmode gebruikt, zou al veel langer naar die 8.1 moeten zijn overgeschakeld. En persoonlijk gebruik ik windows 8.1 update liever zonder die startknopdraak dan met.

                            Heb zaterdag een PC'tje opgekuist met die MBAM : het ding had een goeie 700 probleempjes (waaronder een paar erge). Updates binnenhalen lukte nog amper, opstarten was een 10 minuten-plan, programma's die nog amper draaiden (en foutmeldingen bij de vleet), enz, enz. En dat voor een i7 laptop van amper 2 jaar oud.
                            Erna was het opstarten al een heel stuk sneller. Denk dat ik binnenkort wel zal horen hoe het nu verloopt.

                            Iemand die bv. veel gratis software installeert, en bij installatie enkel maar 5 keer op enter klikt, heeft al veel kans dat er dingen binnenkomen die niet bijster gezond zijn. Als je je daarnaast ook nog bezighoudt met minder legale torrents geraak je behoorlijk snel aan die 700 "probleempjes".
                            Last edited by polleke_cgc; 14 april 2014, 11:52.
                            Groeten,

                            Polleke

                            Comment


                            • #15
                              Re: Webmail telenet

                              Oorspronkelijk geplaatst door theokus Bekijk bericht
                              Als het Ccleaner zou zijn dan zouden er veel mensen in de miserie zitten
                              ik draai elke avond ccleaner, bij het afsluiten , en nog nooit problemen gehad

                              Comment

                              Working...
                              X