Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Schipmolen

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Schipmolen

    Best interessant, nog nooit een gezien.



    Hier ene die naar de vaantjes gaat .. https://www.youtube.com/watch?v=S_NWIgN3So4
    Ik begon al te denken; kan zoiets niet voor energieopwekking worden gebruikt ?
    """Hoe verder een samenleving van de waarheid afdrijft, hoe meer ze de mensen die haar spreken zal verachten"""
    George Orwell

  • #2
    Re: Schipmolen

    Mini centrale ?

    ik versta er geen snars van maar op de foto stond mini electra centrale ..
    """Hoe verder een samenleving van de waarheid afdrijft, hoe meer ze de mensen die haar spreken zal verachten"""
    George Orwell

    Comment


    • #3
      Re: Schipmolen

      Ik begon al te denken; kan zoiets niet voor energieopwekking worden gebruikt ?
      Of je er graan mee maalt, olie perst of electriciteit maakt, maakt geen verschil. Het kan zeker. Maar een onderslag rad is niet de efficiëntste manier om energie uit water te halen.

      Heb enkele jaren geleden de oude waterwerken van Le Mans bezocht. Daar heeft een lokale school een van de waterraderen ook van een generator voorzien. Was toen nog niet operationeel maar dat zal nu wel in orde zijn. Dat waterrad maakt nu electriciteit ipv water te pompen voor de drinkwatervoorziening. Als ik me de borden goed herinner was heb wel niet veel gezien de afmetingen van dat rad. Een goeie 10 kW voor een rad van 8.5m diameter en zeker 5m breed.

      Comment

      Working...
      X