Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

foto in magazine: scannen?

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • foto in magazine: scannen?

    mss een beetje een speciale vraag... ik wil een (familie)kleurenfoto die vele jaren geleden in zeer goede kwaliteit in een magazine is verschenen kunnen bewerken (en dan weer afdrukken). Hoe ga ik het best te werk? Een zeer goede printer zoeken (welke?) en dan rechtstreeks de foto uit het magazine inscannen en vervolgens bewerken via Lightroom/Elements? Of eerst een foto nemen van de afbeelding in het magazine, en dan verder via Lightroom/Elements? Of...? Wat geeft het minste verlies, en het beste resultaat? Ik wil de eindfoto nogal sterk vergroten... Of vraag ik nu iets dat gewoon onmogelijk is, en zal ik een treffelijk resultaat 'op mijn buik kunnen schrijven'?

  • #2
    Re: foto in magazine: scannen?

    heb je zelf de raw file niet meer dan?
    Al doende leert men...

    Flickr

    Comment


    • #3
      Re: foto in magazine: scannen?

      Met een scanner zal dat het gemakkelijkst gaan, als je er een foto van maakt, dan zal er gewoonlijk wel ergens een reflectie op staan.
      Het gescande bestand kan je met een fotobewerkingsprogramma optimaliseren voor je er een afdruk van maakt (je kan dat jpeg bestand ook laten afdrukken als je zelf geen goede printer hebt).
      http://barthuysmans.smugmug.com/
      BD0338BE

      Comment


      • #4
        Re: foto in magazine: scannen?

        Kan je geen contact opnemen met dat magazine voor de file die zij gebruikt hebben?
        Het is effectiever tijd te investeren in het maken van een goede foto dan in het digitaal nabewerken van een slechte.

        Comment


        • #5
          Re: foto in magazine: scannen?

          Let op, vermoedelijk bent U de auteur niet. Met een goede scannerlukt dit wel in tiff formaat.
          Bezoek onze website: Studio Vanbilloen Facebook groep: https://www.facebook.com/groups/studio.fotografie.hulp/ | Facebookgroep Studiofotografie materiaal 2eHands/

          Comment

          Working...
          X