Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Camera bedienen met ipad

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Camera bedienen met ipad

    Hallo iedereen,

    Ik ben al een tijdje opzoek naar een afstandsbediening om mijn Nikon D600 te besturen.
    Graag had ik dit willen doen via de ipad.
    Waarvoor ik het zou gebruiken:
    - Bulb stand wil ik absolute
    - live view: als je boven een riviertje hangt is het gemakkelijk om op (beperkte) afstand te kijken of het standpunt goed is.
    Het hoeft niet draadloos te zijn maar indien dit wel zou kunnen, is het interessant om vogels/dieren te fotograferen vanop afstand.

    Wat ik al heb gevonden:
    - CamRanger: te duur
    - wu-1b: kan hier mijn sluitertijd zelf instellen? (Bulb)
    - TP-Link TL-MR3040: wat bied dit meer?
    - Usb-kabel: Dit heb ik al geprobeerd maar wat is een geschikte app? want die vind ik niet.

    Zijn er eventueel nog andere mogelijkheden?

    Alvast bedankt,
    Sam
    www.samdetaey.be

  • #2
    Re: Camera bedienen met ipad

    Forum voor discussies, vragen en antwoorden over accessoires van digitale camera's. Accessoires zijn zaken die rechtstreeks aan de camera kunnen gekoppeld worden zoals bv. flitsers, statieven, geheugenkaarten en ook fotoprinters maar geen pcs.

    Comment


    • #3
      Re: Camera bedienen met ipad

      Wanneer je er mee buiten werkt met een Ipad wordt het moeilijk: een tablet is onder die omstandigheden misschien een duur spiegeltje om je puisten uit te knijpen, maar van je camera bediening zie je weinig door de spiegeling.
      Ik heb daarvoor een LG smart Phone aangeschaft, die hebben net als de Ipad 3 een IPS scherm en deze maken de scherm afbeeldingen redelijk zichtbaar bij direct zonlicht en werkt prima met de app voor een GoPro camera.
      Ook Nikon heeft gratis apps voor afstandsbediening van hun camera's die te gebruiken zijn met tablets en smartphones. Voor de D800 bestaat die mogelijkheid helaas niet.
      Stel je verwachtingen niet te hoog.
      Last edited by Eenbes; 7 april 2014, 12:12.

      Comment


      • #4
        Re: Camera bedienen met ipad

        Oorspronkelijk geplaatst door Eenbes Bekijk bericht
        Ook Nikon heeft gratis APS voor afstandsbediening van hun camera's die te gebruiken zijn met tablets en smartphones. Voor de D800 bestaat die mogelijkheid helaas niet.
        Stel je verwachtingen niet te hoog.
        Ik dacht dat de D800 wel degelijk een Nikon is ... en je kan wel degelijk een D800 sturen met de gepaste app
        Zelf heb ik er verschillende geprobeerd met wisseld resultaat. Momenteel gebruik ik vooral helicon app omdat ik die soft al jaren gebruik voor het stacken van beelden (met deze app kan je dat ook).

        hoehel even er op los: android app nikon dslr

        Merk op. Het gaat niet om een gewone USB-kabel, maar een otg-usb-kabeltje. Dit is voor peanuts te vinden op het internet, is wat duurder in de Mediamarkt.
        https://www.fotospotter.be
        Je suis content d’ętre heureux

        Comment


        • #5
          Re: Camera bedienen met ipad

          Oorspronkelijk geplaatst door sam_detaey Bekijk bericht
          Hallo iedereen,

          Ik ben al een tijdje opzoek naar een afstandsbediening om mijn Nikon D600 te besturen.
          Graag had ik dit willen doen via de ipad.
          Waarvoor ik het zou gebruiken:
          - Bulb stand wil ik absolute
          - live view: als je boven een riviertje hangt is het gemakkelijk om op (beperkte) afstand te kijken of het standpunt goed is.
          Het hoeft niet draadloos te zijn maar indien dit wel zou kunnen, is het interessant om vogels/dieren te fotograferen vanop afstand.

          Wat ik al heb gevonden:
          - CamRanger: te duur
          - wu-1b: kan hier mijn sluitertijd zelf instellen? (Bulb)
          - TP-Link TL-MR3040: wat bied dit meer?
          - Usb-kabel: Dit heb ik al geprobeerd maar wat is een geschikte app? want die vind ik niet.

          Zijn er eventueel nog andere mogelijkheden?

          Alvast bedankt,
          Sam
          Met de Ipad heb je pech. Je kan Nikons eigen WMAU icm de Wu-1b gebruiken, maar die laat je (een beetje) scherpstellen en afdrukken - that's it. Hier een filmpje.

          Voor Wu-1b en OTG-kabel zijn er wel Android-apps. Ik ben zelf goed te spreken over het gratis DslrDashboard, Helicon Remote vind ik een beetje aan de prijs.
          Om DslrDashboard met OTG-kabel te bedienen heb je een USB-hostfunctie in je smartphone of tablet nodig. Met de Wu-1b loopt het via de Wifi van tablet of smartphone.

          Draadloos (WMAU of DslrDashboard) werkt alleen op D600/610, D3200 en D5200.

          Comment


          • #6
            Re: Camera bedienen met ipad

            Oorspronkelijk geplaatst door Wim.Vanmaele Bekijk bericht
            Ik dacht dat de D800 wel degelijk een Nikon is ... en je kan wel degelijk een D800 sturen met de gepaste app
            Zelf heb ik er verschillende geprobeerd met wisseld resultaat. Momenteel gebruik ik vooral helicon app omdat ik die soft al jaren gebruik voor het stacken van beelden (met deze app kan je dat ook).

            hoehel even er op los: android app nikon dslr

            Merk op. Het gaat niet om een gewone USB-kabel, maar een otg-usb-kabeltje. Dit is voor peanuts te vinden op het internet, is wat duurder in de Mediamarkt.
            De D800 heeft geen WiFi en de door Nikon te leveren WiFi adapter is wel geschikt voor onder andere de D600 aan te sturen maar niet voor de D800.

            Comment


            • #7
              Re: Camera bedienen met ipad

              Oorspronkelijk geplaatst door Wim.Vanmaele Bekijk bericht
              ..........

              Merk op. Het gaat niet om een gewone USB-kabel, maar een otg-usb-kabeltje. Dit is voor peanuts te vinden op het internet, is wat duurder in de Mediamarkt.
              Met een kabeltje kun je wel degelijk DslrDashboard of Helicon Remote op een D800 (of de meeste andere Nikon Dslrs) gebruiken. Draadloos is een andere zaak: als je geen Wu-compatibele Nikon hebt kun je eventueel aan de slag met een TP-link ML-3040 waar je de firmware van hebt aangepast.

              Maar dat is wel stevig experimenteren.

              Comment


              • #8
                Met draad kun je perfect aan de slag met controlmynikon. Progje kost iets van €12,00, tethered kabel erbij en je hebt veel mogelijkheden.
                Ook Triggertrap is een leuke gadget. €30,00 in totaal en je hebt daarbij vele opties icm met je telefoon of pad.

                'Logica brengt je van A naar B, verbeelding brengt je overal'

                Comment


                • #9
                  Re: Camera bedienen met ipad

                  Ik heb daar ook lang achter gezocht en ben bij het volgende uitgekomen:

                  Voor draadloos is de camranger de enige goede betaalbare oplossing voor een d800. Met goed bedoel ik: die doet wat ikzelf er van verwachtte, dus Focusstacking, bediening camera, inlezen foto's, scherpstelling. Nikon heeft ook een oplossing maar die is zeer duur en maar zozo wat betreft snelheid en mogelijkheden.

                  Voor bekabeld gebruik ik een usb kabel en een laptop met tethering software (de naam ontschiet me even maar hij is open source dus ook gratis)

                  De camranger is niet goedkoop, maar voor mij was hij het meer dan waard.
                  FOMADEX - Bedrijfs en projectfotografie

                  Comment


                  • #10
                    Re: Camera bedienen met ipad

                    Bij mijn 70d zit dat ingebouwd... Bij de 6d ook dacht ik... Werkt perfect
                    Canon 6D en 7D en een kleine glascontainer

                    Comment


                    • #11
                      Topicstarter geeft aan dat hij een camranger te duur vind en in het bezit is van een NIKON D600!!!
                      Zoekt dus naar andere oplossingen...

                      'Logica brengt je van A naar B, verbeelding brengt je overal'

                      Comment


                      • #12
                        Re: Camera bedienen met ipad

                        SDCard met Wifi + app in Android of iOS
                        Canon 17-55 EF-S IS USM F2.8

                        Comment


                        • #13
                          Re: Camera bedienen met ipad

                          Oorspronkelijk geplaatst door stefaand Bekijk bericht
                          SDCard met Wifi + app in Android of iOS
                          Dat stuurt enkel reeds gemaakte foto's en video's door, biedt echter geen enkele afstandbesturing van je camera.

                          Comment

                          Working...
                          X