Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Alweer een nieuwe Sony (?) - A7s ...

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Alweer een nieuwe Sony (?) - A7s ...

    Hallo,

    Er komt blijkbaar alweer een nieuwe Sony op de markt ...
    http://www.sonyalpharumors.com/sr5-s...-frame-sensor/

    Jaja
    Voorzitter Belgiumdigital VZW - Sony A7III, Sony A7II, Nikon D500, D5300, Canon G5XMkI, Olympus E-M1MkII, allen met wat glaswerk ...
    Mijn webalbums: https://www.flickr.com/photos/jajabd/sets/ Mijn weblog: http://jajabd.wordpress.com

    Belgiumdigital: uw digitale thuishaven!

  • #2
    Re: Alweer een nieuwe Sony (?) - A7s ...

    12 Mp en full frame, dat begrijp ik niet zo goed.

    Comment


    • #3
      Re: Alweer een nieuwe Sony (?) - A7s ...

      On sensor PDAF van de andere soort ...

      Comment


      • #4
        Re: Alweer een nieuwe Sony (?) - A7s ...

        Voor mij is de A7 al goed genoeg.Fantastisch toestel.Ik heb geen ander meer nodig,naast mijn A580 uitraard.Heb nu een crop(A580) en een full frame(A7),ik ben nu compleet.

        Comment


        • #5
          Re: Alweer een nieuwe Sony (?) - A7s ...

          Zeker weten Jozef!

          Maar mijn Nex-7 moet nog even meegaan vrees ik
          De A7 staat zeer hoog op mijn verlanglijstje ...

          Jaja


          Oorspronkelijk geplaatst door jozef13 Bekijk bericht
          Voor mij is de A7 al goed genoeg.Fantastisch toestel.Ik heb geen ander meer nodig,naast mijn A580 uitraard.Heb nu een crop(A580) en een full frame(A7),ik ben nu compleet.
          Voorzitter Belgiumdigital VZW - Sony A7III, Sony A7II, Nikon D500, D5300, Canon G5XMkI, Olympus E-M1MkII, allen met wat glaswerk ...
          Mijn webalbums: https://www.flickr.com/photos/jajabd/sets/ Mijn weblog: http://jajabd.wordpress.com

          Belgiumdigital: uw digitale thuishaven!

          Comment


          • #6
            Re: Alweer een nieuwe Sony (?) - A7s ...

            De A7s met 12mp sensor wordt een low light monster. De 's' staat voor sensitivity en gaat tot ISO409600.

            Wel fijn dat je nu de keuze hebt tussen 12, 24 en 36mp.
            Canon 6D / Samyang 14/2.8 / Canon 28-135 IS USM / Sony A6400 / Sony 200-600 / Sony 16-50
            Mijn bird foto's en urbex foto's

            Comment


            • #7
              Re: Alweer een nieuwe Sony (?) - A7s ...

              Volgens hetgeen ik gelezen heb(focusmedia.nl) zou door de 12MP sensor 409600 ISO mogelijk zijn en zou dit toestel uitermate geschikt zijn om te filmen met 4k.Dus niet voor mij,filmen interesseert mij niet.

              Comment


              • #8
                Re: Alweer een nieuwe Sony (?) - A7s ...

                Is inderdaad een toestel met nadruk op video en vooral op 4k video. (4x HD).
                4k wil zeggen dat elk video beeld  8mp groot is (30fps)
                 
                Dus elk video beeld kun je ook gebruiken als 8mp foto, dit is bvb bruikbaar voor sportfotografie of zelfs voor opname van spelende kinderen etc.
                Je maakt video en haalt daarna de beste beelden eruit voor foto.
                 
                4K zal waarschijnlijk op die manier gaan gebruikt worden in fotojournalistiek, de  huidige pro DSLR’s halen slecht met heel veel storend lawaai 12fps.
                De canon 1dc heeft ook 4k functie maar toestel kost rond 10000€ en zal zeker niet 4k beeldkwaliteit halen van de a7s.
                 
                A7s sensor heeft een zeer hoge gevoeligheid  met een ISO range van 100-102400 ISO uitbreidbaar  tot  ISO 50 - 409600 (in vgl.  nikon d4 sensor heeft maar een max iso van 12800)
                ISOs bereik video 200-102400 ISO
                Foto 200-409600 ISO (12mp)
                 
                Sony claimt dat a7s hoogste dynamisch bereik heeft van al hun toestellen, maar geeft geen concrete cijfers.
                 
                4k video kan niet opgeslagen worden op SD kaart, HD uiteraard wel, externe opslag nodig voor 4k.
                 
                Last edited by pevece15; 7 april 2014, 09:20.

                Comment


                • #9
                  Re: Alweer een nieuwe Sony (?) - A7s ...

                  Oorspronkelijk geplaatst door pevece15 Bekijk bericht
                  Is inderdaad een toestel met nadruk op video en vooral op 4k video. (4x HD).
                  4k wil zeggen dat elk video beeld  8mp groot is (30fps)
                   
                  Dus elk video beeld kun je ook gebruiken als 8mp foto, dit is bvb bruikbaar voor sportfotografie of zelfs voor opname van spelende kinderen etc.
                  Je maakt video en haalt daarna de beste beelden eruit voor foto.
                   
                  4K zal waarschijnlijk op die manier gaan gebruikt worden in fotojournalistiek, de  huidige pro DSLR’s halen slecht met heel veel storend lawaai 12fps.
                  De canon 1dc heeft ook 4k functie maar toestel kost rond 10000€ en zal zeker niet 4k beeldkwaliteit halen van de a7s.
                   
                  A7s sensor heeft een zeer hoge gevoeligheid  met een ISO range van 100-102400 ISO uitbreidbaar  tot  ISO 50 - 409600 (in vgl.  nikon d4 sensor heeft maar een max iso van 12800)
                  ISOs bereik video 200-102400 ISO
                  Foto 200-409600 ISO (12mp)
                   
                  Sony claimt dat a7s hoogste dynamisch bereik heeft van al hun toestellen, maar geeft geen concrete cijfers.
                   
                  4k video kan niet opgeslagen worden op SD kaart, HD uiteraard wel, externe opslag nodig voor 4k.
                   
                  wil de ware p nu eens opstaan ....

                  Comment


                  • #10
                    Re: Alweer een nieuwe Sony (?) - A7s ...

                    Oorspronkelijk geplaatst door Silver Roller Bekijk bericht
                    wil de ware p nu eens opstaan ....
                    sorry admins ... kon da nie laten ...

                    Comment


                    • #11
                      Re: Alweer een nieuwe Sony (?) - A7s ...

                      Aiai,in superlatieven schrijven over een Sony toestel,dat is not done, want dan gaan onze vrienden de Nikon-fanaten op hun achterste poten staan.Misschien mag Nikon deze sensor in de toekomst ook nog wel gebruiken in een van hun toestellen.

                      Comment


                      • #12
                        Re: Alweer een nieuwe Sony (?) - A7s ...

                        Sorry,kon het ook niet laten.

                        Comment


                        • #13
                          Re: Alweer een nieuwe Sony (?) - A7s ...

                          Oorspronkelijk geplaatst door jozef13 Bekijk bericht
                          Aiai,in superlatieven schrijven over een Sony toestel,dat is not done, want dan gaan onze vrienden de Nikon-fanaten op hun achterste poten staan.Misschien mag Nikon deze sensor in de toekomst ook nog wel gebruiken in een van hun toestellen.
                          Wanneer je mijn forumsbijdragen zou nalezen, zou je zo niet hoeven te reageren ... ik had een heel andere bedoeling met " wil de ware p eens opstaan " ... trouwens zoals je kan zien ben ik Canon gebruiker en het ziet er helaas niet naar uit dat er ooit een Sony sensor in een Canon EOS komt (en mijn compact is een Sony nog vermelden)

                          Comment


                          • #14
                            Re: Alweer een nieuwe Sony (?) - A7s ...

                            Hier wat meer uitleg over de A7s.
                            Canon 6D / Samyang 14/2.8 / Canon 28-135 IS USM / Sony A6400 / Sony 200-600 / Sony 16-50
                            Mijn bird foto's en urbex foto's

                            Comment


                            • #15
                              Re: Alweer een nieuwe Sony (?) - A7s ...

                              Sony is goed bezig met cmos-sensoren (zo rond de 40 à 50% van de markt), en Canon is wellicht de uitvinder van het cmos-principe (of toch een van de pioniers - de tijd, heeft ze gelijk gegeven). Zelf vind ik de 70D (die met die halve pixels...) interessant genoeg om qua technologie te vergelijken met wat Sony in z'n mars heeft. Waarom niet?

                              Laat ons deze thread verder beperken tot de features die de A7s zo interessant maken - of de nadelen van deze camera. En de A-mount - tja - de a77 2e-release daar zijn wat geruchten omtrend. Ik heb geduld, en nu al te veel camera's, om van de convertoren en draadjes nog maar te zwijgen, en de glasbak zit ook al vol...

                              Comment

                              Working...
                              X