Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Nikon d300 probleem???

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Nikon d300 probleem???

    Hallo, ik heb me eerder deze week een nikon d300 bij aangeschaft, niet meteen het recentste, beste dx toestel meer, maar soit, heb hem van een oudere man gekocht, had amper 6000 clix gemaakt en voor een heel schappelijk prijsje. Hij zou moeten dienen als back-up voor mijn d7000 (die ik toch wel bijna vanbuiten ken intussen) zodat ik niet continu van lenzen moet wisselen. Vandaag even tijd gemaakt wat te gaan spelen met de d300.. dat sloeg al snel tegen...

    Probleem is het volgende, zowel in A-P-S- en zelfs M stand maakt het toestel bij het nemen van verschillende foto's achter elkaar, van hetzelfde voorwerp, grote verschillende sluitertijden aan. Van 1/8000 tot 1/20 sluitertijd verschil op +-15 foto's die onmiddellijk na elkaar genomen worden van hetzelfde voorwerp. M.A.W. van de 10/15 foto's die ik maak is er eentje "vrij" juist qua belichting... of ik heb een bijna witte foto, of hij is bijna zwart.
    In de M stand toestel instellen op vb. 1/400 blijft hij gewoon niet staan bij het nemen van de 2de foto.., sluitertijd veranderd steeds met grote aantallen, verschillende foto's na mekaar nemen van 1 en 't zelfde voorwerp is dus geen enkele foto hetzelfde qua belichting...

    Is er iets wat ik verkeerd doe? Een bepaalde instelling niet juist? Of heb ik een kat in een zak gekocht? Kunnen jullie me helpen...
    -- Nikon d7000, Nikon d700, 70-200mm 2.8ii, 10.5mm 2.8 fisheye, 16-35mm, 50mm. 1.8, sb700 --

  • #2
    Re: Nikon d300 probleem???

    Bracketing uitzetten KLIK

    Comment


    • #3
      Re: Nikon d300 probleem???

      Wat dom van mij... Thx
      -- Nikon d7000, Nikon d700, 70-200mm 2.8ii, 10.5mm 2.8 fisheye, 16-35mm, 50mm. 1.8, sb700 --

      Comment


      • #4
        Re: Nikon d300 probleem???

        Gelukkig heb je de vraag hier gesteld zou zonde zijn als je hem verkocht zou hebben en je komt dan achter de oorzaak van het probleem.

        Comment


        • #5
          Re: Nikon d300 probleem???

          dat heb ik ook al eens voorgehad, ik denk dat een fout is dat er al eens veel gemaakt hebben hoor
          maar het probleem is opgelost zie ik
          veel plezier met je toestel

          Comment


          • #6
            Re: Nikon d300 probleem???

            Goede middag,

            Ik twijfel op dit moment ook onder andere tussen een D7000 en een tweedehandse D300. Nu jij beide hebt, hoe vindt je ze ten opzichte van elkaar? Is er veel verschil tussen?

            Alvast bedankt,

            Toon.

            Comment

            Working...
            X