Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Klassiek startmenu komt terug in Windows 8.1

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Klassiek startmenu komt terug in Windows 8.1

    Het ziet er naar uit dat Microsoft is gezwicht onder de druk van hun gebruikers. Het klassieke Startmenu van Windows komt terug, met een toevoeging voor de Live Tiles van de Modern UI.

    Waarschijnlijk zullen heel veel mensen hier heel blij mee zijn, maar er zullen ook wel enkelen minder blij zijn, zoals ik.

    Maar, het zou nog niet voor Update 1 (8 april) zijn van Windows 8.1, dus de bedrijven en mensen die zo graag het klassieke startmenu terug willen zullen nog even geduld moeten hebben.

    Ik persoonlijk hoop dat we een keuze kunnen maken of we dat oude menu terug willen of dat we de nieuwe Modern UI kunnen behouden. Ik zou namelijk voor de laatste kiezen want ik vind die veel aangenamer om mee te werken.

    Bron: ZDnet.be
    Mvg,
    Rudy Mas
    Nikon D5100/D7200 - Website: http://www.rmfoto.be/

  • #2
    Re: Klassiek startmenu komt terug in Windows 8.1

    Oorspronkelijk geplaatst door Rudy Mas Bekijk bericht
    Het ziet er naar uit dat Microsoft is gezwicht onder de druk van hun gebruikers. Het klassieke Startmenu van Windows komt terug, met een toevoeging voor de Live Tiles van de Modern UI.

    Waarschijnlijk zullen heel veel mensen hier heel blij mee zijn, maar er zullen ook wel enkelen minder blij zijn, zoals ik.

    Maar, het zou nog niet voor Update 1 (8 april) zijn van Windows 8.1, dus de bedrijven en mensen die zo graag het klassieke startmenu terug willen zullen nog even geduld moeten hebben.

    Ik persoonlijk hoop dat we een keuze kunnen maken of we dat oude menu terug willen of dat we de nieuwe Modern UI kunnen behouden. Ik zou namelijk voor de laatste kiezen want ik vind die veel aangenamer om mee te werken.

    Bron: ZDnet.be
    Persoonlijk heb ik ook een voorkeur voor de "klassieke" "modern UI (dus zonder die startknop). Nu : als je de keuze hebt is er geen probleem. Die startknop vind ik al sinds windows 95 onhandig.

    De windows 8.1 update is er vanaf 8 april... Die komt gewoon via de klassieke updates binnen. Uiteraard moet je wel windows 8.1 hebben (dus op de 8 moest je eerst zelfs updaten naar de 8.1 via de store).
    Groeten,

    Polleke

    Comment


    • #3
      Re: Klassiek startmenu komt terug in Windows 8.1

      Nu zet Microsoft de kolossale blunder recht die ze met de 8.1 update maakten (en de zogezegde terugkeer van de "startknop").
      Die "startknop" was in feite de miljoenen gebruikers die (terecht of onterecht, dat laat ik in het midden) de klassieke startknop terug vroegen, vierkant in het gezicht uitlachen.
      Ik spreek hier wel over NIET touch-screens, voor tablets en phones is de desktop-modus (als die er is ?) komplete nonsens denk ik (geen ervaring mee)
      Last edited by nete; 3 april 2014, 12:49.
      BD0473BE / https://sites.google.com/view/nete-be/home
      Lumix G90 / Lumix GM5 12-32 mm / 12-60mm / 25mm 1,7 / 35-100mm / 7,5mm Fisheye

      Comment


      • #4
        Re: Klassiek startmenu komt terug in Windows 8.1

        Oorspronkelijk geplaatst door polleke_cgc Bekijk bericht
        Persoonlijk heb ik ook een voorkeur voor de "klassieke" "modern UI (dus zonder die startknop). Nu : als je de keuze hebt is er geen probleem. Die startknop vind ik al sinds windows 95 onhandig.

        De windows 8.1 update is er vanaf 8 april... Die komt gewoon via de klassieke updates binnen. Uiteraard moet je wel windows 8.1 hebben (dus op de 8 moest je eerst zelfs updaten naar de 8.1 via de store).
        Yep, inderdaad, volgende week gaan er weer een hele hoop mensen vloeken omdat Update 1 dingen stuk heeft gemaakt. Alhoewel, het is een update van Windows 8.1 naar 8.1 Update 1. Dus ze zullen aan de motor wel niet te veel hebben gesleuteld. Want Windows 8.1 is in feite niet dezelfde OS als Windows 8. Ze hebben toen onder de motorkap een hoop veranderd waardoor fabrikanten weer eens nieuwe drivers moesten maken omdat de Windows 8 versies soms niet goed werkten. Alsook enkele programma's die plots niet goed werkten, waaronder enkele van Adobe.

        Nu zou het eigenlijk meer gaan om cosmetische aanpassingen en enkele vervelende bugs uit het systeem halen. Eén van de dingen die bij mij soms nog altijd raar doet, is de sleep functie van Windows 8.1. Soms gaat het dagen goed, en dan plots blijft mijn PC de ganse dag wakker om dan de volgende dag toch eindelijk terug te slapen. Zonder dat ik zelf iets doe. (Ik heb een sleep button op mijn keyboard, dus als ik ga slapen dan druk ik daar normaal op en de PC valt ook in slaap. Maar afgelopen 2 weken voor iemand die ik ken mijn systeem eens niet zelf in slaap gebracht en toen merkte ik dus dat mijn PC dus toch nog altijd, af en toe, niet in slaap ging. Hij had dat probleem dus ook. )

        Maar ja, als je hierover gaat zoeken op Google, dan merk je dat PC's al met slaap problemen zaten te worstelen sinds Windows Vista. Sommige PC's werken perfect en bij andere werkt het niet of sporadisch.


        De klassieke startmenu zou wel nog niet voor deze update zijn. Ze hebben het voorgesteld op een of andere technische beurs, met de melding dat ze hieraan aan het werken waren. Misschien is dat wel iets voor Update 2 die later in het jaar wordt verwacht. En inderdaad, deze update komt gelukkig automatisch binnen via Windows Update en niet via de Store. Dit laatste werkte ook niet altijd zoals het hoorde. Mijn Laptop en Netbook kreeg daar een melding van als ik de shop app opende, maar op mijn Desktop PC heb ik dat zelf moeten forceren. Windows 8.1 kon ik niet vinden in de shop.
        Mvg,
        Rudy Mas
        Nikon D5100/D7200 - Website: http://www.rmfoto.be/

        Comment


        • #5
          Re: Klassiek startmenu komt terug in Windows 8.1

          Oorspronkelijk geplaatst door Rudy Mas Bekijk bericht
          Maar ja, als je hierover gaat zoeken op Google, dan merk je dat PC's al met slaap problemen zaten te worstelen sinds Windows Vista. Sommige PC's werken perfect en bij andere werkt het niet of sporadisch.
          Dat is hier ook het enige probleem dat ik heb met Windows 7, de pc wil niet gaan slapen.
          Ik heb in het begin (3 jaar geleden) wel gezocht naar een oplossing, maar ik heb het juiste "slaappilletje" nooit gevonden.
          Daarom schakel ik die gewoon uit in plaats van de slaapmode te gebruiken.
          http://barthuysmans.smugmug.com/
          BD0338BE

          Comment


          • #6
            Re: Klassiek startmenu komt terug in Windows 8.1

            Ach, ook bij Mac zijn er soms zaken die met een nieuwe versie er niet op vooruit gegaan zijn. Ik heb van het weekend nog zitten vloeken op de nieuwste versie van iMovie, een (bijgeleverd) programma dat ik gebruik om geripte films (programma's op DVD opgenomen van TV) te 'editen', je weet wel: intro en extro weg, reclame eruit...
            Maar wij Mac-kers hebben het altijd wel heel grappig gevonden dat een Windows-gebruiker het Start-menu nodig had om te stoppen.
            BD1166BE. CANON camera's (7D, G9), objectieven van 10 t/m 400mm, en Speedlite 580EX II - Manfrotto tripod 190CXPro4 + Markins Q3 -  M1 iMac 24" - 16GB RAM - 2TB SSD (MacOS Sonoma 14.4) - iPhone XR (iOS 17.4) + iPad5 WiFi (iPadOS 16.7.6)

            Comment


            • #7
              Re: Klassiek startmenu komt terug in Windows 8.1

              Oorspronkelijk geplaatst door LesC Bekijk bericht
              Ach, ook bij Mac zijn er soms zaken die met een nieuwe versie er niet op vooruit gegaan zijn. Ik heb van het weekend nog zitten vloeken op de nieuwste versie van iMovie, een (bijgeleverd) programma dat ik gebruik om geripte films (programma's op DVD opgenomen van TV) te 'editen', je weet wel: intro en extro weg, reclame eruit...
              Maar wij Mac-kers hebben het altijd wel heel grappig gevonden dat een Windows-gebruiker het Start-menu nodig had om te stoppen.
              Het oudere OS van Apple had zelfs geen "kruisje" om openstaande vensters te sluiten
              Gezien bij de eerste Mac Pro.
              Die kostte toen +/- 120.000 frank.
              Ubi bene, ibi patria.
              BD0388BE
              Een website

              Comment


              • #8
                Re: Klassiek startmenu komt terug in Windows 8.1

                We gaan geen discussie starten, maar op dat moment was er van Windows nog geen sprake; en wat is een venster anders?
                Ik was in 1989 al twee jaar met Mac aan de slag, toen ik voor het eerst Windows 3.1 te "verwerken" kreeg.
                BD1166BE. CANON camera's (7D, G9), objectieven van 10 t/m 400mm, en Speedlite 580EX II - Manfrotto tripod 190CXPro4 + Markins Q3 -  M1 iMac 24" - 16GB RAM - 2TB SSD (MacOS Sonoma 14.4) - iPhone XR (iOS 17.4) + iPad5 WiFi (iPadOS 16.7.6)

                Comment


                • #9
                  Re: Klassiek startmenu komt terug in Windows 8.1

                  Oorspronkelijk geplaatst door LesC Bekijk bericht
                  Ach, ook bij Mac zijn er soms zaken die met een nieuwe versie er niet op vooruit gegaan zijn. Ik heb van het weekend nog zitten vloeken op de nieuwste versie van iMovie, een (bijgeleverd) programma dat ik gebruik om geripte films (programma's op DVD opgenomen van TV) te 'editen', je weet wel: intro en extro weg, reclame eruit...
                  Maar wij Mac-kers hebben het altijd wel heel grappig gevonden dat een Windows-gebruiker het Start-menu nodig had om te stoppen.
                  Die Start-menu heb ik nooit nodig gehad om mijn PC te sluiten. Ofwel had ik mijn eigen shutdown button ergens op mijn desktop of taakbalk staan, ofwel kon ik de aan/uit knop van de PC gebruiken om hem uit te zetten. Ik had dan ook geen enkel probleem om mijn PC uit te zetten toen Windows 8 pas uit was. Wel, ik had het ook dadelijk gevonden in het Charm-menu, maar vond dat nog omslachtiger dan hoe het werkte in het oude start-menu.

                  Volgens mij gaan we de huidige Windows versie nog serieus zien veranderen om tegemoet te komen aan de vragen van de industrie. Het is deze groep dat Microsoft moet overtuigen, want naar de gewone particulier hebben ze nog nooit geluisterd. Alhoewel... Ik had destijds een programma geschreven genaamd "dirkill" om heel snel onder DOS een directory en alle subdirectory's in één opdracht te wissen. En twee versies van DOS later, was daar plots 'deltree". Al moet ik zeggen, mijn versie werkte sneller bij het verwijderen van een uitgebreide directory dan de versie van Microsoft. Bij de huidige hardware zal je dat niet meer merken, maar met de hardware van toen, scheelde het soms toch enkele seconden.

                  Maar ja, deltree bestaat ondertussen ook al niet meer als DOS commando in Win 8.1. Nu gaat dat allemaal veel sneller en gemakkelijker onder Windows. Maar als je enkel DOS had destijds, of die heel oude Windows versies (3 of ouder), dan was werken onder DOS wel veel sneller dan werken in Windows.
                  Mvg,
                  Rudy Mas
                  Nikon D5100/D7200 - Website: http://www.rmfoto.be/

                  Comment

                  Working...
                  X