Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Autokenteken onleesbaar maken met photoshop elements 11.

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Autokenteken onleesbaar maken met photoshop elements 11.

    Hallo,

    vorig weekend heb ik voor de plechtige communie van een jongen enkele foto's gemaakt samen met een sportwagen.
    Nu ben ik met photoshop elements 11 de foto's wat aan het bewerken om een mooi kaartje te kunnen maken.
    Maar ik ben (nog) niet zo bedreven met pse.
    De foto wat verbeteren en het opstellen van een (communie)kaartje lukt redelijk alleen had ik graag nog de nummerplaat van de auto onleesbaar gemaakt en indien mogelijk de naam van de communiekant in gezet. Maar ik heb niet echt een idee hoe ik daar aan begin. Indien mogelijk liefst zo makkelijk mogelijk uitgelegd want ik moet nog veel leren.
    Dank u bij voorbaat voor het lezen en eventuele hulp!
    Canon

  • #2
    Re: Autokenteken onleesbaar maken met photoshop elements 11.

    Intussen heb ik de nummerplaat al onleesbaar kunnen maken door middel van de kloon stempel.
    De nummerplaat is dus nu terug wit.
    Nu moet ik er nog de naam van de communiekant in krijgen alleen staat de auto niet recht naar de camera maar wat dwars.
    Dus denk ik dat de tekst wat gedraaid gaat moeten staan. Hoe doe ik dat het best?
    Canon

    Comment


    • #3
      Re: Autokenteken onleesbaar maken met photoshop elements 11.

      Persoonlijk zou ik de nummerplaat geselecteerd hebben, en de selectie gevuld met wit, maar klonen gaat uiteraard, weliswaar moeizamer, ook.
      Je tikt de tekst nu op een nieuwe laag, en gaat met behulp van Edit>Transform (enfin, da's bij Photoshop zo) de tekst zo vervormen dat ie netjes op het witte nummerplaat past.
      Met Transform (waarschijnlijk in het NL 'transformeren') heb je verschillende opties: roteren, perspectief, vervormen... Probeer uit wat het meest gewenste effect heeft.
      Dit voorbeeld was een makkelijke: ik had de auto namelijk echt frontaal gefotografeerd, en die foto destijds gebruikt voor mijn 60ste verjaardag (kaartje afgewerkt als examen vrij werkstuk):
      Last edited by LesC; 3 april 2014, 11:26.
      BD1166BE. CANON camera's (7D, G9), objectieven van 10 t/m 400mm, en Speedlite 580EX II - Manfrotto tripod 190CXPro4 + Markins Q3 -  M1 iMac 24" - 16GB RAM - 2TB SSD (MacOS Sonoma 14.4) - iPhone XR (iOS 17.4) + iPad5 WiFi (iPadOS 16.7.6)

      Comment


      • #4
        Re: Autokenteken onleesbaar maken met photoshop elements 11.

        Oorspronkelijk geplaatst door LesC Bekijk bericht
        Persoonlijk zou ik de nummerplaat geselecteerd hebben, en de selectie gevuld met wit, maar klonen gaat uiteraard, weliswaar moeizamer, ook.
        Je tikt de tekst nu op een nieuwe laag, en gaat met behulp van Edit>Transform (enfin, da's bij Photoshop zo) de tekst zo vervormen dat ie netjes op het witte nummerplaat past.
        Met Transform (waarschijnlijk in het NL 'transformeren') heb je verschillende opties: roteren, perspectief, vervormen... Probeer uit wat het meest gewenste effect heeft.
        Dit voorbeeld was een makkelijke: ik had de auto namelijk echt frontaal gefotografeerd, en die foto destijds gebruikt voor mijn 60ste verjaardag (kaartje afgewerkt als examen vrij werkstuk):
        Bedankt voor de info!
        Ik was al heel blij dat het gelukt was met het klonen maar ik zie dat het nog gemakkelijker kan.
        De tekst zal ik morgen of in het weekend even proberen.
        Bij u is het in ieder geval zeer mooi gelukt!
        Canon

        Comment

        Working...
        X