Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Statief release plate schroef vraagje

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Statief release plate schroef vraagje

    Hallo allemaal,

    gisteren geprobeerd om een Blackrapid FR-T1 (de tripod fastenr) aan een Velbon release plate te koppelen.
    Ik weet dat die eigenlijk voor Manfrotto plates dienen maar ik dacht ik probeer het toch eens.

    Alles ging goed tot ik merkte dat die schroef niet ver genoeg kwam (de Velbon plate is dikker blijkbaar).
    Dus maakte ik alles weer los.

    Hier ging het fout: dat dunne metalen ringetje die de schroef vasthoudt is afgebroken.

    Nu is mijn vraag of iemand de naam weet van zo'n ringetje?
    Heb al zitten zoeken en Googlen maar ik vind het maar niet.

    Een tweede vraag: ik zoek dus nu eigenlijk zo'n soort schroef als die FR-T1 maar langer.
    Iemand een idee waar je zoiets kunt vinden en belangrijk er moet dus wel een ring aan zitten om een strap te kunnen connecteren.


    Alvast bedankt voor alle informatie.

    Steven
    1DMkII/IV + 40D + Glas + Light + Storage

  • #2
    Re: Statief release plate schroef vraagje

    Zo'n dun open ringetje dat de schroef op zijn plaats houdt noemt men een cerclips, circlips, borgring, ...

    Zo'n schroef ... zoek eens op 1/4 D-ring camera screw of zoiets .

    Comment


    • #3
      Re: Statief release plate schroef vraagje

      Dat is het. Bedankt.

      Had zitten zoeken op 1/4 screw maar kreeg natuurlijk alleen de gewone schroeven.

      Nog wat opzoekingswerk doen en dan bestellen


      Steven
      1DMkII/IV + 40D + Glas + Light + Storage

      Comment


      • #4
        Re: Statief release plate schroef vraagje

        1/4" Metal Screw voor Camera / Tripod / QR Plate - Reserve (of extra) schroefje met 1/4" schroefdraad voor diverse Gitzo Quick Release adapters.

        Comment


        • #5
          Re: Statief release plate schroef vraagje

          Bedankt maar nu nog eentje met een ring aan om mijn strap te connecteren.


          Steven
          1DMkII/IV + 40D + Glas + Light + Storage

          Comment


          • #6
            Re: Statief release plate schroef vraagje

            Canonex,
            De schroef die Geert aangeeft bestaat inderdaad ook met een ringetje, hetwelke je kan in laten klappen rond de schoefkop - en er bestaan ook nog stevigere in één stuk gegoten schroeven om te gaan beveiligen en andere doeleinden (die laatste zjin wel ietswat duurder). Voor straps bestaan er clip-systemen die je met zo'n oog+vijs kan combineren is't dat wat u bedoelt?

            Hier staan de schroeven waar ik op doel: http://www.dx.com/c/cameras-photo-vi...es-1514?page=2
            Last edited by mutley69; 6 april 2014, 18:01.

            Comment

            Working...
            X