Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Geen ervaring

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Geen ervaring

    Ik wil overschakelen van een compactcamera naar een wat professioneler fototoestel. Het is belangrijk dat dit niet te groot en te zwaar is aangezien ik het overal mee naartoe wil nemen. Ik trek vooral foto's van de natuur en dieren. Als ik wat meer tijd heb wil ik zeker nog een cursus volgen maar nu wil ik al op mijn eigen kunnen starten en zelf ontdekken. Hebben jullie tips voor het juiste fototoestel voor mij? Want met al die keuze geraak ik er zelf niet aan uit.

  • #2
    Re: Geen ervaring

    Wil je een spiegelreflex?

    Wat is niet te groot en niet te zwaar?
    Extreem klein is een canon EOS 100D.
    Lowepro Fastpack 100 - Nikon D7000 - Nikon 18-105 f3.5-5.6 - Nikon 35mm f1.8G - Sigma 17-50 f2.8 - Manfrotto 294 series

    Comment


    • #3
      Re: Geen ervaring

      Niet te groot en zwaar is dat ik hem een ganse dag op wandeling kan meenemen zonder dat ik het voel op het einde van de dag. Tegenwoordig is natuurlijk alles compacter. Ikzelf twijfelde tussen een hybride en spiegelreflex. Maar aangezien ik hierin geen ervaring heb weet ik niet wat het beste is.

      Comment


      • #4
        Re: Geen ervaring

        Wat is je budget?
        Lowepro Fastpack 100 - Nikon D7000 - Nikon 18-105 f3.5-5.6 - Nikon 35mm f1.8G - Sigma 17-50 f2.8 - Manfrotto 294 series

        Comment


        • #5
          Re: Geen ervaring

          Max. 600€

          Comment


          • #6
            Re: Geen ervaring

            kzou eerder voor een systeem camera gaan dan, zoek maar eens op een sony nex of samsung nx

            lichter en compacter als een dslr
            A7 f1.4 fuji F2 & F1.4

            Comment


            • #7
              Re: Geen ervaring

              Goed idee! Sony Nex-3N te verkrijgen aan 300€! Een ongelofelijke prijs voor een prachtig toestelletje.
              http://users.telenet.be/patric/

              Comment


              • #8
                Re: Geen ervaring

                Het probleem is dat ge bij natuurfotografie, soms wat extra zoom kunt gebruiken.(bv voor dieren die zich op grotere afstand bevinden)
                Maar dan kom je ook bij een systeem camera al vlug boven de 600 €.

                Een alternatief zou een goede bridge kunnen zijn zoals de Panasonic FZ200 (379€), lichtsterke zoom, goede macro.
                Hier enkele vb:


                Expert news, reviews and videos of the latest digital cameras, lenses, accessories, and phones. Get answers to your questions in our photography forums.

                パナソニック株式会社のウェブサイトです。


                Rudi
                Last edited by rudimaes; 3 april 2014, 07:21.

                Comment


                • #9
                  Re: Geen ervaring

                  Oorspronkelijk geplaatst door rudimaes Bekijk bericht
                  Het probleem is dat ge bij natuurfotografie, soms wat extra zoom kunt gebruiken.(bv voor dieren die zich op grotere afstand bevinden)
                  Maar dan kom je ook bij een systeem camera al vlug boven de 600 €.

                  Een alternatief zou een goede bridge kunnen zijn zoals de Panasonic FZ200 (379€), lichtsterke zoom, goede macro.
                  Hier enkele vb:


                  Expert news, reviews and videos of the latest digital cameras, lenses, accessories, and phones. Get answers to your questions in our photography forums.

                  パナソニック株式会社のウェブサイトです。


                  Rudi
                  Ik heb zo'n 40 jaar amateurfotografie achter de rug. Steeds met reflexen(analoog) gewerkt, waardoor steeds een tas vol toebehoren.
                  Naderhand een Sony Nex3 aangekocht, handig toestel met grote sensor, maar als je er wat lenzen bijkoopt zit je toch steeds boven je budget, bovendien loop je bij lenswisseling kans op stof op je sensor. Uiteraard kan je met zo'n sensor wel flink croppen.
                  Een vriend van mij heeft een Panasonic FZ200, is een stuk goedkoper en je hoeft geen bijkomende lenzen en bij voldoende licht verbluffende resultaten ondanks de kleine sensor.
                  Voor het betere huis-tuin gebruik is de FZ200 zeker geen slechte keuze.

                  Comment


                  • #10
                    Re: Geen ervaring

                    Een vriend van mij heeft een Panasonic FZ200, is een stuk goedkoper en je hoeft geen bijkomende lenzen en bij voldoende licht verbluffende resultaten ondanks de kleine sensor.
                    Voor het betere huis-tuin gebruik is de FZ200 zeker geen slechte keuze.
                    Inderdaad, heb er zelf ook een. Daarom heb ik het aangeraden.
                    Rudi

                    Comment


                    • #11
                      Re: Geen ervaring

                      Het is de panasonic geworden ...

                      Comment


                      • #12
                        Re: Geen ervaring

                        Proficiat, veel plezier er mee. Is vandaag nog steeds een van de beste bridge superzooms.

                        Er staan veel tutorial filmpjes over de FZ200 op Youtube, o.m. van Graham Houghton.
                        Hier kan je zijn gratis e-book "The Panasonic Lumix FZ200 User's Manual", over de FZ200 downloaden.

                        This section contains freely downloadable information such as my FZ200 ebook and many hints and tips cards.

                        Rudi

                        Comment


                        • #13
                          Re: Geen ervaring

                          Alvast bedankt voor al de raad!

                          Comment

                          Working...
                          X