Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Photo Sport 200 AW

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Photo Sport 200 AW

    Hallo

    Iemand die hier ervaring heeft met de Lowpro Photo Sport 200 AW? Heb er al veel over gelezen op het internet, maar hoor jullie mening hierover ook graag! Wat mij vooral aanspreekt is dat het niet enkel om een fotorugzak gaat, maar je er ook andere dingen in kwijt kunt! Hoe zit het met de grote en handigheid van het cameracompartiment? Of zijn er alternatieven voor dit model?

    Alvast bedankt voor jullie gewaardeerd advies!

    Groetjes
    Roeliee
    Nikon D7100 + Nikon 70-200mm f4 + Nikon 85mm f 1.8 AF-S + Sigma 150mm f 2.8 EX DG OS HSM + Sigma 18-35 f1.8 DC HSM ART

  • #2
    Re: Photo Sport 200 AW

    Nog niemand die ervaring heeft met deze rugzak?
    Nikon D7100 + Nikon 70-200mm f4 + Nikon 85mm f 1.8 AF-S + Sigma 150mm f 2.8 EX DG OS HSM + Sigma 18-35 f1.8 DC HSM ART

    Comment


    • #3
      Re: Photo Sport 200 AW

      Jep! Ik heb de rugzak gekocht tijdens de solden (nog altijd te duur ) om deze zomer naar Noorwegen te reizen.

      Tot nu toe heb ik de rugzak nog niet intensief gebruikt, behalve voor een wandeling van 2-3u in duitsland. Het enige waar ik last van had was mijn conditie op de steile stukken
      Daarnaast gebruik ik de rugzak ook geregeld om mn 60D veilig naar de faculteit te nemen (met de fiets) met een ZWARE hp elitebook in het bovenste compartiment, samen met nog wat meer spullen.
      Nog nooit last gehad van de schouderbanden als de riempjes correct zijn afgesteld, want er werd nogal eens gezegd dat de schouderbanden te smal zouden zijn, maar ja, ik heb hem dan ook nog niet intensief gebruikt

      Tot nu toe al hheeeeeelll blij geweest met deze aankoop!
      NEX-5 + Sony 18-55 OSS || Canon 60D + Tamron 17-50mm f/2.8 XR Di II LD Asph Canon + Canon 50mm f/1.8 II + Canon 70-200 f4 L
      https://www.flickr.com/photos/mdesmedt/

      Comment


      • #4
        Re: Photo Sport 200 AW

        En hoe zit het met de grote van het cameracompartiment? Valt dit wat mee? Want al vaak gelezen dat dit toch wel heel klein zou zijn… weerhoudt me misschien een beetje deze aan te kopen…
        Nikon D7100 + Nikon 70-200mm f4 + Nikon 85mm f 1.8 AF-S + Sigma 150mm f 2.8 EX DG OS HSM + Sigma 18-35 f1.8 DC HSM ART

        Comment


        • #5
          Re: Photo Sport 200 AW

          Ik heb de 200AW en ben er best tevreden van. Een crop camera met standaardzoomlens en een drie/viertal niet te grote (lees: brede/lange) andere lenzen gaan prima. Maar nu ik ben overgestapt naar full frame merk ik wel dat de wat bredere objectieven voor FF een beetje krap worden in deze tas. Als je lange en/of brede (zoom)lenzen hebt wordt het wat krap. Maar als ik afga op de lenzen die jij vermeldt in je signature is het prima OK.
          Ik gebruik hem niet voor andere dingen dan body/lenzen/accessoires en eerlijk gezegd zie ik ook niet goed hoe je meer dan een koekje of een blikje mee kan nemen buiten je foto-apparatuur in deze toch wel compacte tas.
          Last edited by JeroenVN; 15 april 2014, 00:34.

          Comment


          • #6
            Re: Photo Sport 200 AW

            Oorspronkelijk geplaatst door Roeliee Bekijk bericht
            En hoe zit het met de grote van het cameracompartiment? Valt dit wat mee? Want al vaak gelezen dat dit toch wel heel klein zou zijn… weerhoudt me misschien een beetje deze aan te kopen…
            Ik heb m'n canon 60D met daarop de 17-50, daaronder kan nog de 50mm, dan wordt het wel krap, en de 70-200mm ernaast.
            Zoals in de reviews staat, het is inderdaad een klein compartiment en @JeroenVN, je bedoelt waarschijnlijk niet alleen in het cameracompartiment, want daar gaan bij mijn weten alleen maar 3/4 50mm primes in (bij wijze van spreken natuurlijk).

            Ik heb er echter ook wel bewust voor gekozen omdat ik weet dat als ik de plaats heb, ik die plaats ook ga volproppen met dingen die niet nodig zijn...

            Hangt er wat vanaf wat je echt nodig hebt en waarvoor je het wil gebruiken...
            NEX-5 + Sony 18-55 OSS || Canon 60D + Tamron 17-50mm f/2.8 XR Di II LD Asph Canon + Canon 50mm f/1.8 II + Canon 70-200 f4 L
            https://www.flickr.com/photos/mdesmedt/

            Comment


            • #7
              Re: Photo Sport 200 AW

              Oorspronkelijk geplaatst door Michiel. Bekijk bericht
              Ik heb m'n canon 60D met daarop de 17-50, daaronder kan nog de 50mm, dan wordt het wel krap, en de 70-200mm ernaast.
              Zoals in de reviews staat, het is inderdaad een klein compartiment en @JeroenVN, je bedoelt waarschijnlijk niet alleen in het cameracompartiment, want daar gaan bij mijn weten alleen maar 3/4 50mm primes in (bij wijze van spreken natuurlijk).

              Ik heb er echter ook wel bewust voor gekozen omdat ik weet dat als ik de plaats heb, ik die plaats ook ga volproppen met dingen die niet nodig zijn...

              Hangt er wat vanaf wat je echt nodig hebt en waarvoor je het wil gebruiken...
              Bedankt voor de reactie Jeroen en Michiel! Maar als ik het zo hoor, dan vind ik het cameracompartiment nog vrij groot. Je kan er dus je camera met lens op in kwijt plus nog een extra lens? Of steek je de andere lenzen gewoon losjes in de rugzak? Ik zou hem eigenlijk vooral gebruiken als ik op wandel ben of dergelijke. Gewoon een rugzak die goed zit, tegen een stootje kan en waarin ik mijn camera kan steken. Ik vind het zelf soms maar wat absurd als je bepaalde rugzakken met plaats voor 10 lenzen en 2 body's ziet… Kan toch niet gemakkelijk op de rug zitten? Dus ik zou hem gewoon gebruiken om m'n camera in op te bergen + eventueel nog een extra lens en ook nog wat plaats voor wat klein gerief zoals water, wat om te knabbelen, jas,...
              Nikon D7100 + Nikon 70-200mm f4 + Nikon 85mm f 1.8 AF-S + Sigma 150mm f 2.8 EX DG OS HSM + Sigma 18-35 f1.8 DC HSM ART

              Comment


              • #8
                Re: Photo Sport 200 AW

                Oorspronkelijk geplaatst door Roeliee Bekijk bericht
                Bedankt voor de reactie Jeroen en Michiel! Maar als ik het zo hoor, dan vind ik het cameracompartiment nog vrij groot. Je kan er dus je camera met lens op in kwijt plus nog een extra lens? Of steek je de andere lenzen gewoon losjes in de rugzak? Ik zou hem eigenlijk vooral gebruiken als ik op wandel ben of dergelijke. Gewoon een rugzak die goed zit, tegen een stootje kan en waarin ik mijn camera kan steken. Ik vind het zelf soms maar wat absurd als je bepaalde rugzakken met plaats voor 10 lenzen en 2 body's ziet… Kan toch niet gemakkelijk op de rug zitten? Dus ik zou hem gewoon gebruiken om m'n camera in op te bergen + eventueel nog een extra lens en ook nog wat plaats voor wat klein gerief zoals water, wat om te knabbelen, jas,...
                Als het is voor maar 1 combi lens+body en een extra lens heb je zeeker genoeg plaats! Ik weet wel niet hoe de afmetingen 60D en D7100 zich verhouden, maar dat zou geen probleem moeten zijn
                En wat klein gerief, pas maar op dat de 200AW dan niet te groot is, er kan echt nog redelijk veel in het bovenste compartiment
                NEX-5 + Sony 18-55 OSS || Canon 60D + Tamron 17-50mm f/2.8 XR Di II LD Asph Canon + Canon 50mm f/1.8 II + Canon 70-200 f4 L
                https://www.flickr.com/photos/mdesmedt/

                Comment


                • #9
                  Re: Photo Sport 200 AW

                  Oorspronkelijk geplaatst door Michiel. Bekijk bericht
                  Als het is voor maar 1 combi lens+body en een extra lens heb je zeeker genoeg plaats! Ik weet wel niet hoe de afmetingen 60D en D7100 zich verhouden, maar dat zou geen probleem moeten zijn
                  En wat klein gerief, pas maar op dat de 200AW dan niet te groot is, er kan echt nog redelijk veel in het bovenste compartiment
                  Nog wat filmpjes op youtube gevonden over de rugzak. Samen met deze en met jou ervaringen denk ik wel dat dit wel eens een zeer ideale rugzak kan worden! Kan echt wel nog veel in, meer dan ik had gedacht. En zo klein vind ik, na het zien van een bepaald filmpje, het cameracompartiment nu ook weer niet. Meer hoeft er voor mij niet in te kunnen! Zal denk ik een rugzak worden waar ik nog veel plezier aan kan beleven! Alvast bedankt voor het delen van jullie ervaringen Michiel en Jeroen!

                  Groetjes
                  Roeliee
                  Nikon D7100 + Nikon 70-200mm f4 + Nikon 85mm f 1.8 AF-S + Sigma 150mm f 2.8 EX DG OS HSM + Sigma 18-35 f1.8 DC HSM ART

                  Comment

                  Working...
                  X