Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

heeft U Windows XP.

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • heeft U Windows XP.

    test het hier:
    Makkelijker is om onze speciale website te bezoeken: www.hebikwindowsxp.nl. Het antwoord staat meteen klaar.
    grt,bouk.
    wie niet spreekt wordt niet gehoord, wie niet schrijft wordt niet gelezen.
    http://s281.photobucket.com/user/tut...0polder?sort=3
    https://www.facebook.com/profile.php?id=100008593234290

  • #2
    Re: heeft U Windows XP.

    Oorspronkelijk geplaatst door bouk Bekijk bericht
    test het hier:
    Makkelijker is om onze speciale website te bezoeken: www.hebikwindowsxp.nl. Het antwoord staat meteen klaar.
    LOL... Je kan het ook te weten komen door je PC op te starten, het komt dan netjes in koeien van letters op je scherm.

    Voor wie aan het panikeren geslagen is omdat XP ondersteuning stopt op 8/4, MS blijft zijn "malicious software" tool e.d. nog meer dan een jaar updaten voor XP gebruikers.
    bye, Maurice
    https://on4bam.com/
    Nikon D7500

    Comment


    • #3
      Re: heeft U Windows XP.

      Durf je link niet aan te klikken Bouk, want heb gisteren Tros Opgelicht gezien en die link staat daar ook in het lijstje

      Comment


      • #4
        Re: heeft U Windows XP.

        Oorspronkelijk geplaatst door on4bam Bekijk bericht
        LOL... Je kan het ook te weten komen door je PC op te starten......
        maar als je de link gebruikt, hoef je je PC niet aan en uit te zetten.
        gewoon even op de link klikken.
        grt,bouk.
        wie niet spreekt wordt niet gehoord, wie niet schrijft wordt niet gelezen.
        http://s281.photobucket.com/user/tut...0polder?sort=3
        https://www.facebook.com/profile.php?id=100008593234290

        Comment


        • #5
          Re: heeft U Windows XP.

          Ik zou denken dat je toch weet welk OS je gebruikt.. Weet je dat niet dan blijf je best van het internet want dan zit er nog meer fout.
          bye, Maurice
          https://on4bam.com/
          Nikon D7500

          Comment


          • #6
            Re: heeft U Windows XP.

            Waar is de tijd dat iedereen nog zelf een geheugen had of wist hoe hij zijn vingers kon gebruiken om winver te typen.
            Canon EOS Digital
            BD0479BE

            Comment


            • #7
              Re: heeft U Windows XP.

              Ik heb hier zelf ook nog een Windows XP machine op zolder staan. Die wordt nog enkel gebruikt als DLNA-server en doet nog altijd zijn werk heel goed.

              Echter, ik zie niet dadelijk een OS die ik er op kan zetten als alternatief voor WinXP. Het is nog een P4 met 768MB intern geheugen. Misschien dat ik Linux Mint eens ga testen op een andere harde schijf in samenwerking met de Linux versie van de software die ik nu gebruik voor de DLNA server. Vermoedelijk zal ik dan ook nog wel Samba moeten instaleren om de files via mijn Windows PC's over te zetten.

              Ik moet eerlijk bekennen, ik heb zelf niet veel ervaring met Linux. Ik heb dat hier wel op mijn main PC als virtual OS geïnstalleerd, maar ik gebruik die maar heel zelden. Het staat er enkel op om nu en dan eens iets na te kijken of uit te proberen in Linux, en dat is het.
              Mvg,
              Rudy Mas
              Nikon D5100/D7200 - Website: http://www.rmfoto.be/

              Comment


              • #8
                Re: heeft U Windows XP.

                Oorspronkelijk geplaatst door Rudy Mas Bekijk bericht
                Ik heb hier zelf ook nog een Windows XP machine op zolder staan. Die wordt nog enkel gebruikt als DLNA-server en doet nog altijd zijn werk heel goed.

                Echter, ik zie niet dadelijk een OS die ik er op kan zetten als alternatief voor WinXP. Het is nog een P4 met 768MB intern geheugen. Misschien dat ik Linux Mint eens ga testen op een andere harde schijf in samenwerking met de Linux versie van de software die ik nu gebruik voor de DLNA server. Vermoedelijk zal ik dan ook nog wel Samba moeten instaleren om de files via mijn Windows PC's over te zetten.

                Ik moet eerlijk bekennen, ik heb zelf niet veel ervaring met Linux. Ik heb dat hier wel op mijn main PC als virtual OS geïnstalleerd, maar ik gebruik die maar heel zelden. Het staat er enkel op om nu en dan eens iets na te kijken of uit te proberen in Linux, en dat is het.
                Rudy, ik een paar dagen bezig geweest met Xubuntu.
                Is voor een laptop met 1 gb geheugen en P4 cpu.
                Ik krijg geen verbinding met Windows 8.1

                Samba is geïnstalleerd en geconfigureerd.
                Keer op keer moet ik de gebruikersnaam invullen, het domein en het paswoord; maar geen verbinding.
                Ubi bene, ibi patria.
                BD0388BE
                Een website

                Comment


                • #9
                  Re: heeft U Windows XP.

                  Oorspronkelijk geplaatst door theokus Bekijk bericht
                  Keer op keer moet ik de gebruikersnaam invullen, het domein en het paswoord; maar geen verbinding.
                  Blijven proberen Theo. Net als een dure USB-kabel moet de SMB verbinding ingelopen worden om optimaal te werken.



                  Jan

                  Comment


                  • #10
                    Re: heeft U Windows XP.

                    Oorspronkelijk geplaatst door VerSeg Bekijk bericht
                    Waar is de tijd dat iedereen nog zelf een geheugen had of wist hoe hij zijn vingers kon gebruiken om winver te typen.
                    De moderne tijd he, liever lui dan moe

                    Maar stel je voor je gaat met een mac op deze site wat zou het antwoord dan zijn ???
                    Proficiat U hebt geen besturingsprogramma

                    Comment


                    • #11
                      Re: heeft U Windows XP.

                      Oorspronkelijk geplaatst door schollaert Bekijk bericht
                      Blijven proberen Theo. Net als een dure USB-kabel moet de SMB verbinding ingelopen worden om optimaal te werken.



                      Jan
                      Oui Oui Jean
                      Ik ken die url en zijn inhoud.
                      Ubi bene, ibi patria.
                      BD0388BE
                      Een website

                      Comment


                      • #12
                        Re: heeft U Windows XP.

                        Oorspronkelijk geplaatst door theokus Bekijk bericht
                        Oui Oui Jean
                        Ik ken die url en zijn inhoud.
                        Geef het op Theo. Er zit toch 1Gieg in dat bakkie? Daar draait 8.1 prima op.

                        Jan

                        Comment


                        • #13
                          Re: heeft U Windows XP.

                          Oorspronkelijk geplaatst door theokus Bekijk bericht
                          Rudy, ik een paar dagen bezig geweest met Xubuntu.
                          Is voor een laptop met 1 gb geheugen en P4 cpu.
                          Ik krijg geen verbinding met Windows 8.1

                          Samba is geïnstalleerd en geconfigureerd.
                          Keer op keer moet ik de gebruikersnaam invullen, het domein en het paswoord; maar geen verbinding.
                          Dat zijn dus van die dingen die ik waarschijnlijk volgende week ook zal moeten uittesten. Ik heb ooit, heel lang geleden, eens een Linux distributie gehad met Samba en ik heb die toen wel aan de praat gekregen, echter de PC die ik toen gebruikte heeft het toen spijtig genoeg begeven en sindsdien heb ik geen nood meer gehad aan een ander OS dan Windows.

                          Ik zou nu ook nog met Windows XP kunnen verder werken, als ik wil, als ik er gewoon voor zorg dat de PC niet langer op het Internet kan. Ik heb dat hier al eens uitgetest. Als je gewoon geen gateway meer instelt en voor alle zekerheid ook even je DNS uitschakelen, dan kan ik intern de PC wel nog bereiken, maar via het Internet kon ik er niet meer aan. (Maar of dit 100% veilig zou zijn, dat weer ik niet zeker. Ik ben nu eenmaal geen hacker. Ik ken er genoeg van om een netwerk te installeren en hem standaard te beveiligen, maar dat is het ook.)

                          Zal je zeker iets laten weten als ik het hier aan de praat krijg.
                          Mvg,
                          Rudy Mas
                          Nikon D5100/D7200 - Website: http://www.rmfoto.be/

                          Comment


                          • #14
                            Re: heeft U Windows XP.

                            Oorspronkelijk geplaatst door schollaert Bekijk bericht
                            Geef het op Theo. Er zit toch 1Gieg in dat bakkie? Daar draait 8.1 prima op.

                            Jan
                            Ik gaf niet op en ik heb het nu.
                            In de Sambaserver heb ik folders geconfigureerd.
                            En die kan ik zien op mijn windows-pc.
                            De inhoud van de folders is nu ook bereikbaar.
                            Ubi bene, ibi patria.
                            BD0388BE
                            Een website

                            Comment


                            • #15
                              Re: heeft U Windows XP.

                              Oorspronkelijk geplaatst door schollaert Bekijk bericht
                              Geef het op Theo. Er zit toch 1Gieg in dat bakkie? Daar draait 8.1 prima op.

                              Jan
                              Ik heb toch al gemerkt dat niet alle hardware geschikt is voor Win8.1 hoor. De laptop waar ik nu zit op te typen laat mij af en toe een BSOD zien, en dat heeft te maken met de grafische-kaart en zijn drivers. De meest recente drivers voor deze kaart zijn namelijk geschreven voor Vista. De drivers die standaard met Win8.1 waren meegeleverd, waren zelfs nog oudere Vista drivers.

                              Maar het heeft ook iets te maken met Flash vermoed ik. De fout gebeurd enkel als ik een browser heb openstaan. Voor de rest kan ik al mijn andere software gebruiken zonder problemen. En zelfs dan, gebeurd het maar heel sporadisch. Ik denk dat ik dat blauwe scherm 1x, maximaal 2x per week zie, en ik werk bijna elke dag van 's morgens tot 's avonds met mijn laptop. Dus, daar kan ik nog wel mee leven. Gewoon zorgen dat ik alles heb gesaved voor ik even op Internet ga.
                              Mvg,
                              Rudy Mas
                              Nikon D5100/D7200 - Website: http://www.rmfoto.be/

                              Comment

                              Working...
                              X