Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

5 jaar? Goed zo!

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • 5 jaar? Goed zo!

    Test-Aankoop wil garantieperiode optrekken naar 5 jaar.

    Ubi bene, ibi patria.
    BD0388BE
    Een website

  • #2
    Re: 5 jaar? Goed zo!

    Zeker voor elektronische apparatuur (computer, smartphone, tablet) kompleet absurd.
    Na 4,5 jaar gaat je apparaat kapot. Intussen zitten ze al 4 generaties verder. Wat een kolossale stock moet men dan gaan bijhouden.

    Voor printers/scanners kan ik er nog inkomen, die evolueren iets minder snel.
    BD0473BE / https://sites.google.com/view/nete-be/home
    Lumix G90 / Lumix GM5 12-32 mm / 12-60mm / 25mm 1,7 / 35-100mm / 7,5mm Fisheye

    Comment


    • #3
      Re: 5 jaar? Goed zo!

      Oorspronkelijk geplaatst door nete Bekijk bericht
      Zeker voor elektronische apparatuur (computer, smartphone, tablet) kompleet absurd.
      Na 4,5 jaar gaat je apparaat kapot. Intussen zitten ze al 4 generaties verder. Wat een kolossale stock moet men dan gaan bijhouden.

      Voor printers/scanners kan ik er nog inkomen, die evolueren iets minder snel.
      Mijne stofzuiger heeft al 5 jaar garantie. (Nilfisk)
      De vorige heeft het meer dan 20 jaar uitgehouden. (Philips)

      Hebben we elk jaar een nieuwe smartphone nodig?
      Welke kolossale stock?
      Artikel gelezen nete?
      Ubi bene, ibi patria.
      BD0388BE
      Een website

      Comment


      • #4
        Re: 5 jaar? Goed zo!

        Alleen voor toestellen dat je op 1 april koopt zeker?
        Canon EOS Digital
        BD0479BE

        Comment


        • #5
          Re: 5 jaar? Goed zo!

          ik pleit voor levenslange garantie! Al even onhaalbaar.

          Comment


          • #6
            Re: 5 jaar? Goed zo!

            Zever. Garantie gedoe = altijd verzekerings gedoe: Meer betalen om bij een geval moet JIJ bewijzen dar het aan 100-en één voorwaarden voldoet. Cut-the-crap.
            Producenten rekenen op omzet/winst marges.
            YMMV
            Dixitque Deus fiat lux et facta est lux.

            Comment


            • #7
              Re: 5 jaar? Goed zo!

              Oorspronkelijk geplaatst door Nerdifant Bekijk bericht
              Zever. Garantie gedoe = altijd verzekerings gedoe: Meer betalen om bij een geval moet JIJ bewijzen dar het aan 100-en één voorwaarden voldoet. Cut-the-crap.
              Producenten rekenen op omzet/winst marges.
              YMMV
              Artikel gelezen?
              Ubi bene, ibi patria.
              BD0388BE
              Een website

              Comment


              • #8
                Re: 5 jaar? Goed zo!

                Oorspronkelijk geplaatst door theokus Bekijk bericht
                Hebben we elk jaar een nieuwe smartphone nodig?
                Welke kolossale stock?
                Artikel gelezen nete?
                Nee, maar na 5 jaar zitten ze 5 modellen verder.
                Ik bedoel een kolossale stock van miljoenen onderdeeltjes van alle mogelijke toestellen.
                Artikel inderdaad gelezen.
                BD0473BE / https://sites.google.com/view/nete-be/home
                Lumix G90 / Lumix GM5 12-32 mm / 12-60mm / 25mm 1,7 / 35-100mm / 7,5mm Fisheye

                Comment


                • #10
                  Re: 5 jaar? Goed zo!

                  Oorspronkelijk geplaatst door bouk Bekijk bericht
                  Ook juist bouk.
                  Natuurlijk zijn er nog andere merken die het eveneens doen
                  Ik denk ook niet dat bijv. deze merken risico's gaan nemen.
                  Dus die gaan auto's maken die min. deze periode storingsvrij blijven.
                  En er zijn voorwaarden aan verbonden.
                  En voor onderhoud van deze auto's heb je ook stock nodig

                  Merk ook op dat er regelmatig auto's worden terug geroepen.
                  Soms kost dit ongevallen met dodelijke slachtoffers zoals nu bij GM;
                  eer ze de fouten herstellen.
                  De rest lees je maar in de media.

                  Mij interesseert meer het assortiment van huishoudtoestellen.
                  Apparatuur die de mensen dagelijks nodig hebben.
                  Vandaag de dag zal bijna iedereen een computer in huis hebben en een printer;
                  dus neem die er maar ook bij.

                  Veel zaken (elektronica) kan je missen, behalve als je ze reeds in huis hebt
                  En kort door de bocht: verspilling van grondstoffen en beschadiging van ons milieu.
                  Ubi bene, ibi patria.
                  BD0388BE
                  Een website

                  Comment


                  • #11
                    Re: 5 jaar? Goed zo!

                    Oorspronkelijk geplaatst door nete Bekijk bericht
                    Nee, maar na 5 jaar zitten ze 5 modellen verder.
                    Ik bedoel een kolossale stock van miljoenen onderdeeltjes van alle mogelijke toestellen.
                    Artikel inderdaad gelezen.
                    mm juist niet dat ze met miljoenen onderdeeltjes zouden zitten als men de toestellen degelijker maakt zodat ze niet zoals nu binnen de 3jaar zouden stuk gaan
                    als men terug overstap op kwaliteit dan hoeft men geen megastock aan te leggen van mogelijke vervangingsonderdelen
                    daar slaat dat artikel ook op
                    Kwaliteit en gegarandeerde lange levensduur staat zeker niet gelijk aan mega stock onderdelen

                    Comment


                    • #12
                      Re: 5 jaar? Goed zo!

                      Oorspronkelijk geplaatst door gert007 Bekijk bericht
                      mm juist niet dat ze met miljoenen onderdeeltjes zouden zitten als men de toestellen degelijker maakt zodat ze niet zoals nu binnen de 3jaar zouden stuk gaan
                      als men terug overstap op kwaliteit dan hoeft men geen megastock aan te leggen van mogelijke vervangingsonderdelen
                      daar slaat dat artikel ook op
                      Kwaliteit en gegarandeerde lange levensduur staat zeker niet gelijk aan mega stock onderdelen
                      Klopt hoor, voor 100%. Helaas werkt dat niet, we hebben daar met zijn allen schuld aan.
                      Als er morgen een fabrikant een zeer degelijke printer maakt, die dan een realistische prijs heeft van zo'n 400 euro, hoeveel zullen er gekocht worden ? nul komma nul, iedereen zal wel de printer van een kleine 100 euro blijven kopen.
                      BD0473BE / https://sites.google.com/view/nete-be/home
                      Lumix G90 / Lumix GM5 12-32 mm / 12-60mm / 25mm 1,7 / 35-100mm / 7,5mm Fisheye

                      Comment


                      • #13
                        Re: 5 jaar? Goed zo!

                        Die garantieperiode van 5 jaar kan gerust ingevoerd worden zonder dat de fabrikant een grotere stock moet inslaan.

                        Onlangs, net 2 weken voor de garantie verliep, is mijn Vanguard statief stuk gegaan. Ik heb deze dan dadelijk naar de winkel gebracht en zij hebben hem opgestuurd naar de fabrikant.

                        Een maandje later telefoon ontvangen van de winkel. Mijn statief kon niet hersteld worden en deze was ook nergens meer op voorraad. De fabrikant stelde voor een nieuw statief van de huidige collectie te leveren die aan dezelfde prijs staat als mijn statief destijds koste. Ik heb hiermee ingestemd, omdat het statief die zij nu aanboden in feite stukken beter was dan die die ik twee jaar geleden heb gekocht.

                        Fabrikanten zijn nu eenmaal niet wettelijke verplicht om gedurende de garantie periode die oudere artikelen in stock te houden, ze zijn echter wel verplicht om bij een defect het artikel om te ruilen voor een soortgelijk artikel van dezelfde waarde.

                        Voor mij was dit een perfecte oplossing, en op het nieuwe statief hebben ze zelfs 3 maand extra garantie gegeven. Dit hoefden ze in feite zelfs niet te doen, want de garantieperiode blijft in principe enkel bestaan op de originele factuur.
                        Mvg,
                        Rudy Mas
                        Nikon D5100/D7200 - Website: http://www.rmfoto.be/

                        Comment


                        • #14
                          Re: 5 jaar? Goed zo!

                          Wat valt er nog onder garantie . Een kennis van mij deed zijn 6maand oude smatphone binnen bij kre..eld, het was een sa...ng en het scherm bleef zwart , klant kreeg brief dat de herstelling 155,xx euro ging kosten daar scherm gebarsten was wat blijkbaar niemand kon zien bij het binnenbrengen van toestel.Hoe kan je dan bewijzen dat dit niet het geval was.
                          Dus 5 jaar kan gemakkelijk wat ze vinden er toch iets op.
                          François

                          Comment


                          • #15
                            Re: 5 jaar? Goed zo!

                            Oorspronkelijk geplaatst door theokus Bekijk bericht
                            Mijne stofzuiger heeft al 5 jaar garantie. (Nilfisk)
                            Zal voor Nilfisk dan ook geen enkel probleem zijn hoor Theo, die mannen kunnen dat geven met een gerust geweten, Nilfisk
                            is dan ook het beste wat er bestaat als het om stofzuigers gaat.

                            Maar over garantie gesproken, verleden week kreeg ik een mail van mijn verzekeraar.
                            Garantieverlenging voor de auto van mijn vrouw, (wel nog niet van toepassing omdat wij
                            drie jaar fabrieksgarantie hebben).

                            Geert,

                            Uw voertuig Nissan was op 19/1/2014 twee jaar. Ik neem aan dat de garantie dan is komen te vervallen.
                            Hiervoor heb ik recent een oplossing, die ik zelf heb onderschreven voor mijn auto, die ook bijna de 2 jaar garantie voorbij is.
                            Info garantieverzekering, zie bijlage, rubriek tweedehandswagens.

                            Bijdrage slechts 199 euro / jaar, indien minder dan 1.201 cc
                            indien minder dan 1601 cc : 235 euro / jaar
                            duurtijd 1 jaar, mogelijkheid om jaarlijks te verlengen.
                            Bij MAPFRE kan je voor een auto bijkomende garantie kopen hier info en voorwaarden over bv. een auto KLIK

                            Ik veronderstel dat je dat bij hen ook voor meerdere dingen garantie kan kopen, maar waar stopt dat dan, en natuurlijk
                            ook afhankelijk van het gebruik van bv een wagen.
                            Last edited by Guest42; 3 april 2014, 12:06.

                            Comment

                            Working...
                            X