Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

D3S vs D4 vs D800

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • D3S vs D4 vs D800

    Graag zou ik overschakelen van mijn d700 naar één van bovenstaande modellen. Ik wil dit namelijk doen omdat ik stilaan ook wil beginnen filmen.
    Ik shoot voornamelijk op events, actie , enzovoort.
    Vandaar heb ik door middel van reviews te lezen gehoord dat d800 eigenlijk al zo goed als zeker uit mijn lijstje valt aangezien deze voor mij persoonlijk gewoonweg te veel megapixels heeft.

    De twijfel tussen de d3s en de D4 zit hem ook vooral bij de megapixels. 12.1 is ongeveer hetzelfde als mijn d700 waarbij ik soms toch net dat scherpere mis en ik dus soms denk dat dit net iets te weinig is, terwijl de d4 er dan 16 heeft en dit meer een gulden middenweg lijkt voor mij.
    D4 is wel een stuk prijziger dan de D3S (die ik waarschijnlijk ergens 2dehands zal moeten aankopen).

    Dus heeft iemand hier ervaring mee en is het het prijsverschil waard?
    + heeft iemand misschien nog een occasie toestel liggen ? (vooral d3s of D4 lijkt mij dan, of ruilen tegen d700 met opleg?)

    Alvast bedankt!

  • #2
    Re: D3S vs D4 vs D800

    Wie gaat er hier nu in godsnaam een D3s of D4 ruilen tegen een D700 mits opleg ?

    Comment


    • #3
      Re: D3S vs D4 vs D800

      You never know, en opleg langst mijn kant wel te verstaan..

      Comment


      • #4
        Re: D3S vs D4 vs D800

        Oorspronkelijk geplaatst door Irregular Bekijk bericht

        De twijfel tussen de d3s en de D4 zit hem ook vooral bij de megapixels. 12.1 is ongeveer hetzelfde als mijn d700 waarbij ik soms toch net dat scherpere mis en ik dus soms denk dat dit net iets te weinig is, terwijl de d4 er dan 16 heeft en dit meer een gulden middenweg lijkt voor mij.
        Denk niet dat dit echt belangrijk is voor de scherpte...
        Flickr

        Comment


        • #5
          Re: D3S vs D4 vs D800

          Ruilen kan je denk ik zeker vergeten, ik heb geregeld gedacht bij aankoop van een nieuw toestel "ik hou het oude als back-up want er is niets mis mee"... dat gebeurde dus niet simpel omdat het elke keer een flinke sprong vooruit was en je dus helemaal tegen de tekortkomingen van het oude toestel gaat aankijken.
          Ik zit trouwens nog steeds een beetje met het probleem, door ziekte heb ik onlangs een hoop materiaal verkocht (studio enz) en enkel de "basis " bijgehouden. Ik heb al wat rondgekeken voor een light kit maar zie het niet zitten om terug in te leveren qua kwaliteit. Niet dat er geen goede kleine en lichte toestellen zijn maar voor mij zal het altijd "downgraden" zijn en dat gaat nog niet.....
          D800 en een goed glasservies

          Comment


          • #6
            Re: D3S vs D4 vs D800

            Oorspronkelijk geplaatst door Jozef68 Bekijk bericht
            Ruilen kan je denk ik zeker vergeten, ik heb geregeld gedacht bij aankoop van een nieuw toestel "ik hou het oude als back-up want er is niets mis mee"... dat gebeurde dus niet simpel omdat het elke keer een flinke sprong vooruit was en je dus helemaal tegen de tekortkomingen van het oude toestel gaat aankijken.
            Ik zit trouwens nog steeds een beetje met het probleem, door ziekte heb ik onlangs een hoop materiaal verkocht (studio enz) en enkel de "basis " bijgehouden. Ik heb al wat rondgekeken voor een light kit maar zie het niet zitten om terug in te leveren qua kwaliteit. Niet dat er geen goede kleine en lichte toestellen zijn maar voor mij zal het altijd "downgraden" zijn en dat gaat nog niet.....
            Ik heb mij ooit in een zelfde situatie bevonden Jozef, door spierproblemen genoodzaakt mijn D3s met 16-35, 24-70, 70-200, 85 F1.4, 105 f2.8 en nog een ganse boel Nikon materiaal van de hand gedaan.
            Ik heb toen juistgeteld één week een NEX7 met 24mm Zeiss in mijn bezit gehad, wat een rommel....

            Deze heb ik bij Art&Craft als demo terug kunnen inleveren, omdat er op dat moment een wachtlijst was voor de Nex7 heb ik daar infeite niets op moeten toegeven.
            Ik heb toen een Nikon D800 met een 50mm F1.4 gekocht, daar kon ik mede door het hoge pixelaantal wel wat mee aan, en op alle vlakken stukken beter dan die stomme Nex7 met dat fel overroepen Zeiss objectief.

            Nu gebruik ik allemaal Nikon F1.4 glas op een 105mm na, ik kan dus niet oordelen hoe mijn D800 het doet met bv een 24-70 f2.8.
            Maar ik denk "beter dan mijn D3s" de D800 is natuurlijk trager dan de D3s, maar dat stoort niet, ik vind de D800 nog steeds een fantastisch goed toestel.
            Maar de D800 is wel een toestel dat zéér kieskeurig is qua glas, en wel een bepaalde leercurve/gewenning vraagt.
            Zeg maar dat je over de ganse lijn één stop sneller moet werken qua sluitersnelheid (uit de hand) ik kan TS zeker de D800 aanraden, tenzij de D4 qua gewicht en prijs haalbaar is.

            Comment

            Working...
            X