Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Aune T1 USB DAC ( Low $...High end?)

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Aune T1 USB DAC ( Low $...High end?)

    Vandaag, vroeger als verwacht kwam de USB Tube DAC binnen.

    Korte beschrijving/ervaring:

    Zeer degelijk en mooi afgewerkt. Voelt heel solide aan.
    Alhoewel het nog moet ingespeeld worden, is het een openbaring ivg met de Dr Dac Nano, die ik al zeer goed vond. (zeker voor de prijs)

    De T1 wordt met 'n EH 6922/ ECC88 geleverd. Made in Russia.
    Ik verwacht morgen een betere buis de betere E88CC.
    De beste buis is de Siemens E88CC Cca, maar dan weet je ook meteen de prijs.
    Phillips NOS buizen uit Heerlen gaan onder de naam van Amperex, Mullard, Valvo, allemaal stuk voor stuk uitstekend.

    Anyway, het geluid heeft 'n geweldig open karakter met veel diepte en dat met 'n gesloten studio hoofdtelefoon. (SRH840)
    Het geluid gaat binnen 'n paar dagen verbeteren. Lampen moet je nu eenmaal inspelen.
    Met wat ik nu al hoor is dit 'n must voor iedereen die het beste uit een hoofdtelefoon wil halen.
    Power is genoeg voorhanden, ook voor studio monitor HP's van 600 Ohm.

    En dat allemaal voor 149€. Hoed af voor de Chinezen
    Aune schijnt wel 'n goede naservice te hebben.
    De verdeler zit in Nederland btw.

  • #2
    Re: Aune T1 USB DAC ( Low $...High end?)

    Ziet er mooi uit en zal vast veel luisterplezier opleveren

    Zelf zou ik ook graag wel eens met buizen aan de slag willen in een voorversterker maar dan vraag ik me telkens af hoe lang die eigenlijk meegaan?

    Comment


    • #3
      Re: Aune T1 USB DAC ( Low $...High end?)

      Oorspronkelijk geplaatst door frank207be Bekijk bericht
      Ziet er mooi uit en zal vast veel luisterplezier opleveren

      Zelf zou ik ook graag wel eens met buizen aan de slag willen in een voorversterker maar dan vraag ik me telkens af hoe lang die eigenlijk meegaan?
      Die buizen gaan redelijk lang mee en zo duur zijn ze ook niet, tenzij je de NOS van de jaren 60 of 70 zoekt.
      Eindbuizen zijn wel duurder, maar dat valt ook mee. Af en toe eens wat voorraad in doen.
      Ik heb meer als 10 jaar gespeeld met 'n reserve set. Twee monoblokken in triode met 807's, 12 stuks.

      Btw voorversterker?, die Aune heeft 'n Line out, geschikt voor eindtrappen. Of voor Theo zijn actieve speakers, als hij het leest

      Comment

      Working...
      X