Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Wees actor van je veiligheid en schrijf je in!

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Wees actor van je veiligheid en schrijf je in!

    Mail ontvangen van de politie, hier in W-VL aangeraden door politiezone RIHO (Roeselare) en ARRO (Ieper).

    Je kan je dus inschrijven om "in geval van een noodsituatie" via allerlei media of via je gsm verwittigd te worden.

    Geachte,

    Sinds maandag is er een nationale campagne gestart rond BE-Alert.

    BE-Alert is een nieuwe alarmeringstool, die de bevolking die rechtstreeks betrokken is bij een noodsituatie sneller en duidelijker wil verwittigen en zo goed mogelijk wil informeren.

    “Mijn kat is alleen thuis en nu vast al worstjes aan het bakken, maar als het fout loopt, krijg ik nieuws van BE-alert!”

    Klik jij ook voor je veiligheid en die van je familie? www.be-alert.be

    Noodplanning RIHO nu ook op sociale media:

    Politiezone RIHO – Noodplanning @NIPPZRIHO
    Be-Alert: alarmering bij een noodsituatie

    Alarmering van de bevolkingCrisisbeheer
    In heel wat noodsituaties is een snelle verwittiging van de bevolking cruciaal. De manier waarop u wordt verwittigd, hangt af van de beschikbare kanalen op gemeentelijk, provinciaal en nationaal vlak.
    Alarmering via SMS bij een noodsituatieAlarmering via SMS bij een noodsituatie
    Het Crisiscentrum van de Federale Overheidsdienst Binnenlandse Zaken werkt aan de modernisering van de alarmeringskanalen.

    BE-Alert is een nieuwe alarmeringstool dat ertoe strekt de bevolking die rechtstreeks betrokken is bij een noodsituatie sneller en duidelijker te verwittigen en zo goed mogelijk te informeren.

    Met BE-ALERT, verschaft het Crisiscentrum eveneens een concrete en rechtstreekse hulp aan de bevoegde overheden door een geautomatiseerd en modern systeem voor de alarmering van de bevolking ter beschikking te stellen voor haar veiligheid.

  • #2
    Re: Wees actor van je veiligheid en schrijf je in!

    Heb mij net ingeschreven, voor wat het waard is. Baat het niet dan schaadt het niet. We zijn wel bij de eersten denk ik.

    Walter
    D850

    Comment


    • #3
      Re: Wees actor van je veiligheid en schrijf je in!

      Oorspronkelijk geplaatst door Phororhacos Bekijk bericht
      Heb mij net ingeschreven, voor wat het waard is. Baat het niet dan schaadt het niet. We zijn wel bij de eersten denk ik.

      Walter
      deed ik net ook, onze gemeente is er wel nog niet bij, maar zoals je zegt: baat het niet dan schaadt het niet!
      Canon 60D, Canon Rebel XT,wat geslepen glas, een driepikkel en een hoop dromen....

      Comment


      • #4
        Re: Wees actor van je veiligheid en schrijf je in!

        Blijkbaar is het plan, om dat systeem uit te breiden, ook naar persoonlijke ongevallen.
        stel, je bent niet thuis, en er rijdt iemand door je gevel (binnen zonder bellen), dan zou de politie
        je hiervan op de hoogte kunnen stellen, voor alles op poten staat zal daar wel nog wat tijd overgaan.
        Donderdag wordt het systeem voor de eerste keer getest samen met de vroegere sirenes denk ik,
        wat ook nog in veel bedrijven wordt gebruikt.

        Comment


        • #5
          Re: Wees actor van je veiligheid en schrijf je in!

          Bedankt Geert, ik ben ingeschreven.

          Comment


          • #6
            Re: Wees actor van je veiligheid en schrijf je in!

            Het systeem bestaat al heel lang voor "professionelen"
            Vroeger hadden wij een hotel en waren wij ook "geabboneerd" op de kliklijn van de politie.
            In die tijd ging alles nog per fax.
            Het doel was vooral dieven en schuimers te kunnen klissen maar het systeem heeft nooit gewerkt.

            Comment


            • #7
              Re: Wees actor van je veiligheid en schrijf je in!

              Lijkt interessant maar ik zou graag een paar voorbeelden willen.
              Ubi bene, ibi patria.
              BD0388BE
              Een website

              Comment


              • #8
                Re: Wees actor van je veiligheid en schrijf je in!

                Oorspronkelijk geplaatst door theokus Bekijk bericht
                Lijkt interessant maar ik zou graag een paar voorbeelden willen.
                Hier een paar testen Theo http://be-alert.be/nl/

                Comment

                Working...
                X